Εκτροχιασμένο το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εκτός τροχιάς οδηγείται το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων για το οποίο ο προϋπολογισμός 2019 είχε θέσει ως στόχο την άντληση εσόδων ύψους 1,53 δισ. ευρώ.

Εμβληματικές αποκρατικοποιήσεις ή παραχωρήσεις που βρίσκονται στο ΤΑΙΠΕΔ είναι εκτός χρονοδιαγράμματος αν γίνει η αντιπαραβολή με το αναθεωρημένο πρόγραμμα του Φεβρουαρίου.

Συγκεκριμένα, για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας αν και ήταν για τον Απρίλιο, προγραμματισμένη η εκκίνηση του διαγωνισμού για την πώληση του 50% συν μία μετοχή της εταιρείας, εντούτοις η διοίκηση, λένε πληροφορίες, καθυστέρησε να προωθήσει αναγκαίες αποφάσεις και πράξεις (π.χ. επιχειρησιακό πλάνο, προσλήψεις 170 εργολαβικών εργαζομένων), με αποτέλεσμα να μην είναι σίγουρη ούτε καν για το Μάιο η δημοσίευση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Για τον Οκτώβριο αντί για τις 7 Ιουνίου μετατίθεται η προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών από τους επενδυτές για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως άλλωστε σημείωσαν και στις σχετικές εκθέσεις τους οι εκπρόσωποι των δανειστών, κάνει ό,τι μπορεί για να μην προχωρήσει ποτέ.

Η τεράστια και πλέον εμβληματική παραχώρηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, το Ελληνικό, είναι διαρκώς εκτός χρονοδιαγραμμάτων. Οι επενδύσεις της τάξης των 8 δισ. ευρώ βρίσκονται ακόμη στα χαρτιά. Πρόσφατα ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Αρης Ξενόφος επανατοποθέτησε τον χρόνο έναρξης των κατασκευαστικών εργασιών για μετά το καλοκαίρι, ενώ πριν από το τέλος του 2018 είχε μιλήσει για την είσοδο της πρώτης μπουλντόζας πριν από τον Ιούνιο. Η διαδικασία τώρα βρίσκεται στον διαγωνισμό για το καζίνο με την αρμόδια Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων να έχει παρατείνει την προθεσμία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών στις 31 Μαΐου. Ωστόσο αν και η συμφωνία επενδυτή – Δημοσίου προϋποθέτει πρώτα την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το καζίνο, ωστόσο στα προηγούμενα χρόνια της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, πλειάδα διοικητικών και νομικών εμπλοκών τρέναραν την πορεία εκτέλεσης του έργου.

Άγνωστη παραμένει η τύχη της αποκρατικοποίησης των Ελληνικών Πετρελαίων, μετά τον άγονο διαγωνισμό. Οι μέτοχοι καλούνται να αποφασίσουν για τη στάση τους.

Πίσω πάνε και οι διαγωνισμοί για τις παραχωρήσεις των 10 οργανισμών λιμένων. Στο πρώτο τρίμηνο του έτους θα έπρεπε να γίνει η κατάταξη των λιμανιών ως προς τη σειρά παραχώρησης αλλά και η εκκίνηση των διαγωνιστικών διαδικασιών. Στα σχέδια είναι να βγουν πρώτα στον αέρα τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας. Σύμφωνα με το επικαιροποιημένο πρόγραμμα του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων αμέσως μετά την κύρωση της σύμβασης επέκτασης παραχώρησης του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος θα έπρεπε να βγει και ο διαγωνισμός για την πώληση του 30% της εταιρείας ΔΑΑ. Ωστόσο, ακόμη δεν έχει δημοσιευτεί τίποτα παρά το γεγονός ότι τον Φεβρουάριο κυρώθηκε από τη Βουλή η σύμβαση.

Διαβάστε επίσης