Επιδότηση 5.000 ευρώ για ηλεκτρικά ΙΧ
Πηγή: ΙΝΤΙΜΕ

Φορολογικά και διοικητικά κίνητρα θα προβλέπει νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που προωθεί τις «πράσινες» μετακινήσεις με στόχο λιγότερες εκπομπές ρύπων και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις.

Μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο θα προβλέπει επιδότηση 5.000 ευρώ για απόκτηση ηλεκτρικού ΙΧ, φορολογικά κίνητρα για εταιρείες που θα συμπληρώσουν τον στόλο των οχημάτων τους με τέτοια οχήματα.

Οι κύριοι άξονες του νομοσχεδίου παρουσιάστηκαν χθες από τον Κωστή Χατζηδάκη στο υπουργικό συμβούλιο που συνεδρίασε υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Οι διατάξεις που προετοιμάζονται και αναμένεται να ανακοινωθούν αναλυτικά την ερχόμενη εβδομάδα εντάσσονται στον ευρύτερο σχεδιασμό για «πράσινες» μετακινήσεις και βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις.

Ειδικότερα, στο νομοσχέδιο προβλέπονται μεταξύ άλλων:

  • Επιδότηση για απόκτηση ηλεκτρικού ΙΧ, δικύκλου, ποδηλάτου και μικρών βαν που απευθύνεται σε φυσικά πρόσωπα, εταιρείες και ταξί. Σύμφωνα με πληροφορίες για τα ΙΧ η επιδότηση θα είναι της τάξης των 5.000 ευρώ, ενώ για τα ταξί και τα μικρά βαν δεν αποκλείεται το ποσό να ανεβαίνει στις 8.000 ευρώ. Στα ηλεκτρικά δίκυκλα και ποδήλατα η ενίσχυση θα είναι ποσοστιαία.
  • Φορολογικά κίνητρα σε εταιρείες για απόκτηση ή και χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης. Πηγές αναφέρουν πως προβλέπονται μείωση του ΦΠΑ και εκπτώσεις στις δαπάνες.
  • Δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενες θέσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης από τους δήμους.
  • Κίνητρα για προσέλκυση παραγωγικών επενδύσεων στην αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης, με στόχευση στις λιγνιτικές περιοχές. Πρόκειται για το μεγάλο στοίχημα της κυβέρνησης και αποσκοπεί στην κατασκευή εργοστασίων και γραμμών παραγωγής εξαρτημάτων, εξοπλισμού, φορτιστών αλλά και ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Σκοπός είναι οι υποψήφιοι επενδυτές να εγκατασταθούν στη Δυτική Μακεδονία, στις περιοχές οι οποίες θα χρειαστούν ενέσεις ανάπτυξης και ρευστότητας μετά το κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων.
  • Μέτρα για διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στο Δημόσιο. Υποχρέωση για εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε κάθε νέο κτίριο και διευκολύνσεις για εγκατάστασή τους στα υφιστάμενα κτίρια. Ανάπτυξη υποδομών και υπηρεσιών φόρτισης με ανταγωνιστικούς όρους που «ξεκλειδώνει» επενδύσεις. Κανόνες ασφαλείας για την εγκατάσταση και τη λειτουργία των φορτιστών.
Διαβάστε επίσης