ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αποπληθωρισμός 1,9% τον Αύγουστο – Πού καταγράφηκαν οι χαμηλότερες τιμές

Αποπληθωρισμός 1,9% τον Αύγουστο – Πού καταγράφηκαν οι χαμηλότερες τιμές
Pixabay

Ισχυρές αποπληθωριστικές πιέσεις είχαμε μέσα στον Αύγουστο, γεγονός που εν μέρει δείχνει πως εν μέσω ισχνών τουριστικών αφίξεων υπήρξε μείωση τιμών.

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Αυγούστου 2020 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2019 προέκυψε μείωση 1,9%.

Ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή κατά τον μήνα Αύγουστο 2020, σε σύγκριση με τον Ιούλιο 2020, παρουσίασε μείωση 0,6%.

Ο μέσος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2019 – Αυγούστου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2018 - Αυγούστου 2019, παρουσίασε μείωση 0,5%.

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,9% τον μήνα Αύγουστο 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2019, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

• 4,5% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.

• 1,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

• 1,0% στην ομάδα Υγεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.

• 8,5% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με σιδηρόδρομο, οδικές μεταφορές επιβατών, συνδυασμένες μεταφορές επιβατών.

Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καινούργια αυτοκίνητα.

• 2,1% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

• 1,2% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό, υπολογιστές-επισκευές, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα.

• 0,8% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

• 1,9% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 1,9% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, αλλαντικά, γαλακτοκομικά και αυγά, νωπά φρούτα, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πουλερικά, νωπά ψάρια, ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά, πατάτες, αναψυκτικά.

• 0,3% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

• 2,8% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• 0,6% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ