ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τέλη κυκλοφορίας: Ποιες αλλαγές επέρχονται στον τρόπο υπολογισμού

Τέλη κυκλοφορίας: Ποιες αλλαγές επέρχονται στον τρόπο υπολογισμού
Φωτογραφία αρχείου AP Photo/Petros Giannakouris

Διατάξεις που εμπεριέχονται στο σχέδιο νόμου «Περιστολή του λαθρεμπορίου –Κύρωση του Πρωτοκόλλου για την εξάλειψη του παράνομου εμπορίου καπνού, διατάξεις περί κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών κληρονομιών, διατάξεις για τα τέλη κυκλοφορίας και τα τέλη ταξινόμησης, κίνητρα για την προσέλκυση φορολογικών κατοίκων» που κατέθεσε χθες το υπουργείο Οικονομικών στη Βουλή επιφέρουν αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, αλλά και των τελών ταξινόμησης.

Ειδικότερα, με τις διατάξεις του νομοσχεδίου προσαρμόζονται οι υφιστάμενες διατάξεις υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας επιβατικών οχημάτων, ενόψει εφαρμογής σε όλη την Ε.Ε., για τα ταξινομούμενα από 1-1-2021, της νέας μεθόδου Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) υπολογισμού ρύπων CO2 για τον προσδιορισμό των αναλογούντων τελών κυκλοφορίας, ώστε να μην υπάρξει σχετική επιβάρυνση για αυτά, σε σχέση με τα ισχύοντα, και περαιτέρω διασφαλίζεται ο ήδη υφιστάμενος μέχρι σήμερα τρόπος υπολογισμού των εν λόγω τελών ως και του τέλους ταξινόμησης, ώστε να μην υπάρξει σχετική επιβάρυνση για τα λοιπά επιβατικά αυτοκίνητα.

Το άρθρο 38 του νομοσχεδίου αναφέρει τα εξής:

Με το άρθρο 39 του νομοσχεδίου εισάγεται ρύθμιση, η οποία καλύπτει το υφιστάμενο νομοθετικό κενό ως προς τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης υβριδικών επιβατικών οχημάτων και καθορίζεται ποια τιμή της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα (CO2) επιλέγεται μεταξύ διαφορετικών τιμών για τη διαφοροποίηση των συντελεστών τέλους ταξινόμησης.

Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις του άρθρου 39 για τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης επιβατικών οχημάτων, εισάγονται κατ’ αντιστοιχία με τις ρυθμίσεις του άρθρου 38 για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, ενόψει της εφαρμογής από την 1η Ιανουαρίου 2020 της νέας μεθόδου υπολογισμού ρύπων CO2, ήτοι της Παγκοσμίως Εναρμονισμένης Διαδικασίας Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (WLTP).

Τέλος, καλύπτεται το νομοθετικό κενό που υφίσταται ως προς τη διαφοροποίηση του συντελεστή προσαύξησης της παρ. 3 του άρθρου 121 του ν.2960/01, με βάση την εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα -CO2, για την επιβολή του τέλους ταξινόμησης, για ορισμένες κατηγορίες επιβατικών αυτοκινήτων και ειδικότερα των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων εξωτερικής φόρτισης και των αυτοκινήτων διπλής τροφοδοσίας.

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ





ΔΗΜΟΦΙΛΗ