ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιδόσεις - ρεκόρ για το ηλεκτρονικό εμπόριο την Black Friday

Επιδόσεις - ρεκόρ για το ηλεκτρονικό εμπόριο την Black Friday
Pixabay

Σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα έφθασαν οι online πωλήσεις στην Ελλάδα την περασμένη εβδομάδα με αποκορύφωμα την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου οπότε ο «εορτασμός» της Black Friday έφερε επιδόσεις ρεκόρ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), η αξία των online αγορών για την εβδομάδα Σάββατο 21 έως Παρασκευή 27 Νοεμβρίου αυξήθηκε κατά 154,9% σε σχέση με τον μέσο όρο των προηγούμενων 8 εβδομάδων του 2020 (μέσα Σεπτέμβρη- μέσα Νοέμβρη 2020).

Μάλιστα, υπήρξε έντονη αγοραστική τάση των καταναλωτών η οποία οδήγησε στο να καταγραφεί 43,6% μεγαλύτερος τζίρος στην φετινή Black Friday σε σχέση με την περσινή και 73,5% μεγαλύτερος τζίρος σε επίπεδο εβδομάδας, γεγονός που δικαιολογείται απόλυτα με το ότι τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά τον Νοέμβριο λόγω του lockdown.

Ταυτόχρονα, φέτος καταγράφηκε και ιδιαίτερα υψηλή αύξηση επισκεψιμότητας κατά 78,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εβδομάδα σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων των μηχανών σύγκρισης τιμών, καθότι οι καταναλωτές αναζητούσαν σε αυτές τις καλύτερες εκπτώσεις, οι οποίες ακούμπησαν και το 79% σε κατηγορίες τεχνολογίας, ειδών σπιτιού, μόδας, ψυχαγωγίας & αθλητισμού, υγείας και ομορφιάς, παιδικών & βρεφικών ειδών, αυτοκίνησης & μοτοκίνησης και επαγγελματικών ειδών.

Η έρευνα αυτή διενεργήθηκε από τον GR.EC.A. σε συνεργασία με τις μηχανές σύγκρισης τιμών BestPrice & Skroutz και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group.

Τα στοιχεία αντλήθηκαν από 6.603 eshops με τα οποία συνεργάζεται το Skroutz και από 2.529 eshops με τα οποία συνεργάζεται το BestPrice.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Μαΐου της διοίκησης του GR.EC.A., οι οποίες περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση του eCommerce Europe, το 2020 η αξία των online αγορών προϊόντων και υπηρεσιών από Έλληνες καταναλωτές σε ελληνικά και διεθνή e-shops θα παρουσιάσει ρυθμό ανάπτυξης 42,7% και θα προσεγγίσει σε συνολική αξία τα 10,7 δισ. ευρώ.

Skroutz

Στοιχεία για την πορεία των online πωλήσεων μέσω της πλατφόρμας του ανακοίνωσε και το Skroutz.

Συγκεκριμένα, Ο τζίρος που παράχθηκε από τα 6.600 συνεργαζόμενα καταστήματα με το Skroutz καθ’ όλη την εβδομάδα του Black Friday υπολογίζεται ότι διαμορφώθηκε σε 41,27 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 73% σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019. Ειδικότερα, ο τζίρος για τη φετινή ημέρα της Black Friday σημείωσε αύξηση 44% συγκριτικά με την Black Friday του 2019. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση των πωλήσεων, οι οποίες ενισχύθηκαν κατά 150% την εβδομάδα της Black Friday σε σύγκριση με την αντίστοιχη του 2019.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ακόμη ότι σε αρκετά καλά επίπεδα κινήθηκαν και οι χρόνοι παράδοσης των online παραγγελιών που έγιναν μέσω της υπηρεσίας του Καλαθιού του Skroutz τις τελευταίες εβδομάδες. Στο σύνολο των 300.000 παραγγελιών που πραγματοποιήθηκαν μέσω της υπηρεσίας, το 53% παραδόθηκαν εντός 3 ημερών, ενώ το 43% των παραγγελιών παραδόθηκαν μεταξύ 3 και 7 ημερών.

Bestprice.gr

Από την πλευρά του, το Bestprice.gr, η έτερη μηχανή αναζήτησης τιμών, ανακοίνωσε ότι την περίοδο της Black Friday (20-29/11) καταγράφηκαν 75% περισσότερες επισκέψεις σε σχέση με το προηγούμενο δεκαήμερο, ενώ σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα ακριβώς πριν το δεύτερο lockdown, η αύξηση ήταν στο 128%.

Το δεκαήμερο της Black Friday ο τζίρος των καταστημάτων που είναι στην πλατφόρμα αυξήθηκε κατά 143% σε σχέση με το αντίστοιχο προηγούμενο διάστημα. Μάλιστα, συγκριτικά με την περίοδο πριν το lockdown, το ποσοστό της αύξησης φτάνει το 292%. Παράλληλα αυξήθηκε και το μέσο καλάθι κατά 9%.

Την περίοδο του 2ου lockdown (7/11-29/11) η επισκεψιμότητα του BestPrice.gr έχει αυξηθεί κατά 76% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη περίοδο, ενώ συγκριτικά με το 1ο lockdown (23/03-04/05) ο μέσος αριθμός επισκέψεων ανά ημέρα έχει αυξηθεί κατά 41%.

Όσον αφορά τις κατηγορίες προϊόντων που υπήρξε μεγαλύτερη αύξηση του ενδιαφέροντος το συγκεκριμένο 10ήμερο των προσφορών, η τεχνολογία είναι στην πρώτη θέση με +185% και ακολουθούν τα είδη μόδας (+90%), τα οικιακά είδη (+88%) και τα είδη υγείας και ομορφιάς (+22%).

ΔΗΜΟΦΙΛΗ