Υπό πίεση το εμπόριο, υπό μεγαλύτερη πίεση οι εργαζόμενοι
Ανανεώθηκε:
Ο εμπορικός κόσμος βιώνει πρωτοφανείς συνθήκες στην αγορά εξαιτίας της πανδημίας και μια τεράστια οικονομική ζημιά.
Ανάλογα δύσκολες είναι οι συνθήκες όμως και για τους εργαζόμενους εμποροϋπαλλήλους και μάλιστα υπάρχουν πολλές καταγγελίες για μια σειρά από ζητήματα που ξεκινούν από την μη τήρηση των κανόνων ασφαλείας μέχρι την καταστρατήγηση βασικών εργασιακών δικαιωμάτων.
Όπως λέει στο CNN Greece η πρόεδρος του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων της Αθήνας κυρία Ντίνα Γκογκάκη, υπάρχει εντατικοποίηση της εργασίας και δεν τηρούνται πλέον οι κανόνες ασφαλείας ειδικότερα στα σούπερ μάρκετ.
«Το πρόβλημα είναι ότι ενώ έχουν προβλέψει τα πάντα για το πώς θα κινηθεί και τι θα πρέπει να κάνει η εργοδοσία, δεν έκαναν το ίδιο και για τους εργαζόμενους» λέει η κυρία Γκογκάκη.
«Έχουμε διαπιστώσει ότι υπάρχει μια θολή κατάσταση με τις αναστολές» λέει η κ. Γκογκάκη. «Πολλοί συνάδελφοί μας που εργάζονται δεν γνωρίζουν αν είναι σε αναστολή καθώς στο δεύτερο lockdown η διαδικασία αφέθηκε μόνο στους εργοδότες. Έχουμε επίσης καταγγελίες εργαζομένων που ενώ ήταν σε αναστολή κλήθηκαν από τους εργοδότες να δουλέψουν.
Έχουμε επίσης καταγγελίες εργαζομένων που ενώ τους είπαν ότι τους δήλωσαν σε αναστολή δεν έχουν πάρει το κρατικό επίδομα. Έχουμε καταγγελίες εργαζόμενων στους οποίους η εργοδοσία προσπάθησε να τους χρεώσει την κανονική άδεια, που δικαιούνται μέχρι το τέλος του χρόνου, και να τους βγάλει μετά σε αναστολή, κάτι το οποίο απαγορεύεται, και είναι χαρακτηριστική η περίπτωση μεγάλης αλυσίδας που πήρε πίσω μια τέτοια πρωτοβουλία της μετά από παρέμβαση του σωματείου.
Αυτή τη στιγμή δεν γίνονται έλεγχοι και δεν ξέρει κανένας πόσοι εργαζόμενοι είναι σε αναστολή και ταυτόχρονα είναι μέσα στα καταστήματα και δουλεύουν.
Το έχουμε καταγγείλει στην Επιθεώρηση Εργασίας αλλά η υπηρεσία είναι τόσο υποστελεχωμένη που δεν μπορεί να κάνει ελέγχους» λέει η κυρία Γκοκάκη.
«Επιπλέον ήδη έχουν αρχίσει οι απολύσεις συναδέλφων και οι περισσότεροι υπάλληλοι έχουν μεγάλο οικονομικό πρόβλημα καθώς από τον Μάρτιο σχεδόν είναι σε αναστολή».
Την ίδια ώρα με ρυθμούς 30% -35% συνεχίζεται σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις του εμπορικού συλλόγου της Αθήνας η αγοραστική κίνηση στα καταστήματα της πρωτεύουσας αλλά γι' αυτούς που διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Focus Bari για τα ψώνια των Χριστουγέννων, το 66% από αυτά έγινε με e-commerce το 12% με click away και το 18% σε φυσικό κατάστημα. Στην έρευνα διαπιστώνεται επίσης το click away ευνοεί κατά 34% τις μεγάλες αλυσίδες, κατά 27% τις μεταφορικές εταιρίες κατά 24% μεγαλύτερα καταστήματα και μόνο το 11% των μικρών καταστημάτων, τα οποία θα δεχθούν και τη μεγαλύτερη πίεση.