SPONSORED ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι δυσκολίες της φετινής σεζόν για τις τουριστικές επιχειρήσεις και πώς θα τις αντιμετωπίσετε

Οι δυσκολίες της φετινής σεζόν για τις τουριστικές επιχειρήσεις και πώς θα τις αντιμετωπίσετε

Οι προκλήσεις που κρύβει η φετινή σεζόν και τι είναι αυτό που μπορεί να προβληματίσει τις επιχειρήσεις του κλάδου στο «restart» του τουρισμού

Η σεζόν που ξεκίνησε πριν λίγο καιρό για τις τουριστικές επιχειρήσεις και στη χώρα μας, έρχεται σε μία περίοδο που όλοι μας προσπαθούμε να κάνουμε την επανεκκίνησή μας, μετά το μεγάλο διάστημα περιορισμών λόγω της πανδημίας. Το πολυαναμενόμενο restart του τουρισμού, βέβαια, δεν είναι εύκολο. Πολλά έχουν αλλάξει από τη μέρα που ο Covid-19 μπήκε στη ζωή μας, κάποια από τα οποία θα μας συντροφεύουν δυστυχώς για καιρό. Κάθε τι είναι, πλέον, διαφορετικό και η αναπόφευκτη συστολή του κόσμου για οποιαδήποτε κοινωνική επαφή δυσκολεύει και τις διακοπές, τόσο από την πλευρά των επισκεπτών, όσο και από εκείνη των επιχειρήσεων.

Απαραίτητα μέτρα προστασίας

Αλλαγές έχουν υπάρξει στις μετακινήσεις τη φετινή σεζόν, ενώ, φυσικά, δεν είναι ίδια ούτε η εξυπηρέτηση. Περιορισμοί και μέτρα προστασίας, όπως οι μάσκες και η τήρηση αποστάσεων παραμένουν, ενώ σε πολλές περιπτώσεις, για να φτάσει στον προορισμό όπου βρίσκεστε ο επισκέπτης (ειδικότερα αν η επιχείρησή σας δραστηριοποιείται σε κάποιο νησί), θα χρειαστεί να πραγματοποιήσει rapid test ή να έχει ολοκληρώσει τον εμβολιασμό του. Αν και αυτό το κομμάτι δεν αποτελεί δική σας απόφαση, εσείς μπορείτε να παρέχετε στους πιθανούς πελάτες σας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τις κινήσεις που θα χρειαστεί να κάνουν πριν σας επισκεφθούν.

Και εσείς, φυσικά, σαν επιχειρηματίας θα πρέπει να έχετε φροντίσει να «θωρακίσετε» την επιχείρησή σας, διαφορετικά από άλλες χρονιές. Συχνές απολυμάνσεις, φυσικές αποστάσεις, μάσκες και αντισηπτικά, εξυπηρέτηση σε εξωτερικούς χώρους, αποτελούν μέρος της καινούριας καθημερινότητας που ζούμε το τελευταίο διάστημα και αποτελεί αναγκαιότητα αυτή τη νέα σεζόν του τουρισμού.

Αλλαγές στη συμπεριφορά των πελατών

Διαφορετικοί είναι, φέτος, ωστόσο, και οι πελάτες που έρχονται στις επιχειρήσεις σας, κάτι που έχετε αντιληφθεί από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε αυτή η σεζόν. Περισσότερο επιφυλακτικοί από άλλες χρονιές, με περισσότερες ερωτήσεις σχετικά με τις παροχές σας και ίσως πιο απαιτητικοί από ποτέ, είναι μεν διατεθειμένοι να απολαύσουν υπηρεσίες μετά από ένα μεγάλο διάστημα στέρησης - όμως, πάντα με προσοχή. Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο, σε κάθε περίπτωση, αλλά φέτος, είναι η χρονιά που για κάποιες απαιτήσεις έχει και τους λόγους του. Όπως και να έχει, με τη γνωστή ελληνική φιλοξενία, το καλύτερό σας χαμόγελο, θετική διάθεση και ποιοτικές υπηρεσίες, θα μπορέσετε να έχετε μία επιτυχημένη σεζόν, έστω και κάτω από αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες και να προετοιμάσετε το έδαφος για ένα ακόμη καλύτερο μέλλον. Ένας πελάτης που θα μείνει ικανοποιημένος κάτω από δύσκολες συνθήκες, είναι ένας πελάτης που θα επιστρέψει στην επιχείρησή σας και όταν βελτιωθούν οι συνθήκες.

Οικονομική κατάσταση επιχειρήσεων

Σίγουρα, το προηγούμενο διάστημα ήταν δύσκολο για όλους, πόσο μάλλον για όσους είχαν τη δική τους επιχείρηση στον κλάδο του τουρισμού. Καθώς, κατά πάσα πιθανότητα, οι επιχειρήσεις σας παρέμειναν κλειστές για περισσότερο από όσο συνέβαινε άλλες χρονιές, η φετινή σεζόν είναι μικρότερη και υπάρχει μεγάλο ενδεχόμενο η οικονομική σας κατάσταση να μην είναι η ίδια με πριν την πανδημία. Με έξυπνες ιδέες, προσφορές και προώθηση, μπορείτε να βρείτε τρόπους να προσελκύσετε τους πελάτες σας και να ξεκινήσετε το δύσκολο -αλλά όχι ακατόρθωτο- δρόμο προς την ανάκαμψη. Για παράδειγμα, μπορείτε να κάνετε ένα πακέτο προσφοράς που θα δίνει έκπτωση στην επόμενη αγορά/κράτηση του πελάτη ή να δώσετε τη δυνατότητα για δωρεάν ακύρωση. Άλλωστε, πλέον οι συνθήκες είναι καλύτερες, η διάθεση όλων έχει ανέβει και εσείς είστε έτοιμοι να κάνετε το restart σας και να αντιμετωπίσετε κάθε νέα πρόκληση. Αν χρειαστείτε, βέβαια, στήριξη σε αυτούς τους περίεργους καιρούς, μην διστάσετε να αναζητήσετε πρωτοβουλίες που θα σταθούν στο πλάι σας και είναι διαθέσιμες και στη χώρα μας.

Οι πρωτοβουλίες για το restart του ελληνικού τουρισμού

Κάθε επιχείρηση έχει τις ανάγκες της, ιδιαίτερα όταν προκύπτουν ξεχωριστές συγκυρίες και σίγουρα, αποτελεί σημαντική πρόκληση, αυτό το διάστημα της «επανεκκίνησης» του ελληνικού τουρισμού, το να υπάρχουν πρωτοβουλίες που στηρίζουν τον κλάδο. Το πρόγραμμα «Business Banking Τουρισμός» αποτελεί μία ολοκληρωμένη πρόταση από την Eurobank που υλοποιείται για 11η συνεχή χρονιά. Απευθύνεται σε όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα, καθώς και σε και όλες τις επιχειρήσεις των νησιωτικών περιοχών και της Χαλκιδικής. Προσαρμόζεται κατάλληλα στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε μικρομεσαίας επιχείρησης, σε όποιον κλάδο και εάν δραστηριοποιείται, με στόχο την ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος, προσφέροντας αποκλειστικά προνόμια τραπεζικών και μη τραπεζικών υπηρεσιών. Η τράπεζα δίνει έμφαση σε προνόμια που στηρίζουν έμπρακτα τις επιχειρήσεις να λειτουργήσουν κάτω από τις ιδιαίτερες αυτές συνθήκες με έξυπνες λύσεις για την ανάπτυξη και τη λειτουργία τους. Ενδεικτικά αναφέρουμε ευέλικτες χρηματοδοτικές λύσεις, σύγχρονα και ασφαλή μέσα εισπράξεων, φυσικά ή ψηφιακά, καθώς και επιδότηση στη λύση Epsilon Smart της εταιρείας Epsilon Net για την ηλεκτρονική διασύνδεση στην εφαρμογή myDATA της ΑΑΔΕ. Παράλληλα, προσφέρει και υπηρεσίες digital marketing με έκπτωση έως 20% σε συνεργασία με το Vrisko.gr.

Μην ξεχνάτε πως όσο δύσκολη χρονιά είναι αυτή για τις τουριστικές επιχειρήσεις, άλλο τόσο είναι και για τους τουρίστες. Κερδίζοντας την εμπιστοσύνη τους, αντιμετωπίζοντας με επιτυχία τις επιφυλάξεις τους και προσφέροντάς τους τις συνθήκες που θα κάνουν τις πολυπόθητες διακοπές τους ευχάριστη εμπειρία, θα έχετε κερδίσει την προτίμησή τους και τη θετική τους αξιολόγηση. Πριν από όλα αυτά, όμως, πρέπει να ενισχύσετε την επιχείρησή σας με όλες τις ευκολίες και τα προνόμια που είναι διαθέσιμα, ώστε να προσφέρετε στους πελάτες σας όλα όσα θα θέλατε και να είναι η φετινή σεζόν καλή για όλους.