ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτροκίνητο φέρι μποτ στη Βόρεια Εύβοια: Καινοτομία με στόχο τον μηδενισμό των ρύπων

Ηλεκτροκίνητο φέρι μποτ στη Βόρεια Εύβοια: Καινοτομία με στόχο τον μηδενισμό των ρύπων

Νέα δεδομένα στο κομμάτι της πορθμειακής μετακίνησης στη χώρα μας φέρνει το φιλόδοξο σχέδιο μετατροπής ενός φέρι μποτ στη Βόρεια Εύβοια σε ηλεκτροκίνητο.

Το σχετικό έργο παρουσιάστηκε μάλιστα προ λίγων εβδομάδων στην ελληνική Βουλή και προβλέπει τη μετασκευή ενός υφιστάμενου ντιζελοκίνητου πορθμειακού πλοίου μικρών αποστάσεων, του ΑΛΚΥΩΝ, σε ηλεκτροκίνητο, με χρήση μπαταριών, το οποίο και θα εξυπηρετεί τη γραμμή Αρκίτσα – Αιδηψός.

Παράλληλα, το έργο περιλαμβάνει και την ανάπτυξη των σχετικών υποδομών στα λιμάνια, όπως για παράδειγμα ταχυφορτιστές και ηλιακά πάνελ. Μάλιστα, συνδυάζεται με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού πάρκου στον δήμο Ιστιαίας, το οποίο και θα εξασφαλίζει «πράσινη» ενέργεια για το πλοίο.

Στόχος του έργου είναι να μηδενίσει τον καπνό στο λιμάνι αλλά και τους ρύπους από το πλοίο. Παράλληλα, εξασφαλίζεται η αθόρυβη λειτουργία του πλοίου ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι το 99% των μπαταριών θα μπορεί να ανακυκλωθεί.

Η κυρία Ευτυχία Πετυχάκη, διευθύνουσα σύμβουλος της Τεχνικής Εταιρείας Πετυχάκη, η οποία είναι υπεύθυνη του έργου και πρωτεργάτης του όλου εγχειρήματος, αναφέρει σχετικά:

«Το έργο μας χωρίζεται σε δυο διακριτά κομμάτια, το μέρος της μετασκευής του υπάρχοντος επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου (φέρι) και το δεύτερο είναι η δημιουργία του ‘πράσινου καυσίμου’ με την εγκατάσταση πάρκου με φωτοβολταϊικά πάνελς».

«Η μελέτη έχει ολοκληρωθεί και για τα δυο κομμάτια ξεχωριστά από τους συμμετέχοντες και μάλιστα έχουν επιλεγεί και κάποιοι συνεργάτες κλειδιά οπότε και είναι ώριμο να ξεκινήσει, όποτε ολοκληρωθεί το νομοθετικό πλαίσιο. Η μετασκευή του φέρι, εμπεριέχει και ένα παράγοντα καθυστέρησης καθώς οι ελληνικοί κανονισμοί για ‘ηλεκτρικό πλοίο’ βρίσκονται σε εξέλιξη. Ο χρόνος μετασκευής και η υλοποίηση της εγκατάστασης του φωτοβολταικου έχει υπολογιστεί σε περίπου 10 μήνες», συμπληρώνει.

petychaki.jpg
Η Ευτυχία Πετυχάκη, διευθύνουσα σύμβουλος της Τεχνικής Εταιρείας Πετυχάκη

Πρόκειται για μια διαδικασία με μια σειρά από προκλήσεις, που όμως, όπως φαίνεται, μπορούν να ξεπεραστούν με επιτυχία. «Η μεγαλύτερη πρόκληση δεν έγκειται τόσο στο κομμάτι της υλοποίησης όσο στο θέμα της ενσυνείδησης, ότι χρειάζεται να κάνουμε όλοι μας το επόμενο βήμα σε πιο ‘πράσινους’ και οικολογικούς τρόπους να διασφαλίσουμε και να διαχειριστούμε την ενέργεια» τονίζει η κυρία Πετυχάκη.

«Πρόκληση, δηλαδή, είναι η διαχείριση των λιμένων και οι εγκαταστάσεις που θα χρειαστούν για την τροφοδότηση με ηλεκτρικό ρεύμα, έπειτα είναι η τιμολόγησή του ρεύματος και λιγότερο η χρήση ενός ηλεκτρικού πλοίου. Θα πρέπει λοιπόν όλες οι διαδικασίες που αφορούν αυτή τη διαμόρφωση να επισπευσθούν και να γίνει πλήρως κατανοητό σε ενδιαφερόμενους επενδυτές ένα πλάνο, για να μπορέσουν να επενδύσουν και σε αυτό το τομέα, δηλαδή σε πορθμειακές ‘ηλεκτρικές’ γραμμές», προσθέτει.

Αξίζει να σημειωθεί πως το πλοίο ΑΛΚΥΩΝ δραστηριοποιείται ήδη στη γραμμή Αρκίτσα – Αιδηψός, παίζοντας σημαντικό ρόλο στην τοπική κοινωνία αλλά και οικονομία, καθώς εξυπηρετεί μεγάλο αριθμό επιβατών, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Επιπλέον, το ΑΛΚΥΩΝ κλήθηκε να επιβιβάσει και απομακρύνει τους πολίτες που βρέθηκαν σε κίνδυνο λόγων των πρόσφατων καλοκαιριών πυρκαγιών στη Βόρεια Εύβοια.

Επιπλέον, όπως εκτιμά η κυρία Πετυχάκη, το συγκεκριμένο έργο αποτελεί ένα κατεξοχήν παράδειγμα ενεργειακής μετάβασης: «Εκτίμηση μας είναι ότι όσο διαρκεί η ενεργειακή μετάβαση -που πρέπει να παραμείνει στόχος μας- το συγκεκριμένο έργο αποτελεί έργο που μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα. Για να υπάρξει όμως ‘μίμηση’, πρέπει να στηριχθεί η επένδυση με μέτρα που θα ενισχύουν τη δυνατότητα μετασκευής ή νέας κατασκευής. Μέτρα τα οποία θα ήταν θέλγητρα όπως μείωση φόρων ή άλλα εργαλεία τα οποία μπορούν να ενισχύσουν τη ρευστότητα και το προγραμματισμό αντίστοιχων έργων».

Δείτε εδώ το αφιέρωμα του CNN στις εταιρείες που οδηγούν την ενεργειακή μετάβαση

ΔΗΜΟΦΙΛΗ