ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις: Οι προτάσεις καινοτομίας επιταχύνουν την ανάπτυξη

ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις: Οι προτάσεις καινοτομίας επιταχύνουν την ανάπτυξη
Oι προτάσεις καινοτομίας με πρωτοβουλία του Ιδιωτικού Τομέα - οι οποίες εφαρμόζονται ήδη σε πολλές άλλες χώρες, ακόμη και στην ΕΕ – έρχονται να συμβάλλουν στην ταχύτερη και οικονομικότερη υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου και να οδηγήσουν την χώρα σε ταχεία ανάπτυξη μετά την μακροχρόνια οικονομική αλλά και την πρωτόγνωρη υγειονομική κρίση

Στον κομβικό ρόλο που μπορούν να παίξουν οι προτάσεις καινοτομίας ως επιταχυντής κατασκευαστικών έργων και κατ’ επέκταση ως καταλύτης της ανάπτυξης αναφέρθηκε ο κ. Γιώργος Συριανός, Πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ και Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.

Στο πλαίσιο της ομιλίας του στο "Construction Project Management Conference" ο κ. Συριανός ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «οι προτάσεις καινοτομίας με πρωτοβουλία του Ιδιωτικού Τομέα - οι οποίες εφαρμόζονται ήδη σε πολλές άλλες χώρες, ακόμη και στην ΕΕ – έρχονται να συμβάλλουν στην ταχύτερη και οικονομικότερη υλοποίηση του Εθνικού Σχεδίου και να οδηγήσουν την χώρα σε ταχεία ανάπτυξη μετά την μακροχρόνια οικονομική αλλά και την πρωτόγνωρη υγειονομική κρίση.

Ουσιαστικά ιδιωτικοί φορείς μπορούν να διαμορφώσουν και να υποβάλουν πρόταση για ένα έργο για το οποίο δεν υπάρχει εν εξελίξει διαγωνιστική διαδικασία – στη μέχρι σήμερα διαδικασία βάσει νόμου την πρωτοβουλία έχει πάντα το Δημόσιο. Οι προτάσεις καινοτομίας είναι η απάντηση στην επιτακτική ανάγκη για ρυθμίσεις που θα διευκολύνουν την απορρόφηση πόρων με ταχύτερους ρυθμούς και πιο ευέλικτες διαδικασίες – απαγκιστρωμένες από τις αγκυλώσεις του Δημοσίου και την σχετική γραφειοκρατία. Τα έργα παραχώρησης αυτή τη στιγμή χρειάζονται 7 – 8 χρόνια για να αναδειχθεί ανάδοχος.

Υπό αυτές τις συνθήκες ο τομέας δεν μπορεί να ανταπεξέλθει και να απαντήσει στα χρονοδιαγράμματα και στις σύγχρονες μεγάλες απαιτήσεις. Οι προτάσεις καινοτομίας μεταξύ άλλων μειώνουν τη διαδικασία σε 1 με 1,5 χρόνο από την κατάθεση της Πρότασης. Ήδη το Σχέδιο Νόμου τέθηκε σε διαβούλευση και είναι κολοσσιαίας σημασίας ιδιαίτερα για την Αττική όπου οι άμεσες παρεμβάσεις ιδιαίτερα στο κυκλοφοριακό είναι αναγκαίες λόγω απουσίας οδικών έργων υποδομής για σχεδόν 20 χρόνια.

Συγχρόνως, σε πλαίσιο διαπραγμάτευσης με την ΕΕ είναι επιβεβλημένο να τροποποιηθούν τα μέτρα εξυγίανσης της οικονομίας, καθώς δεν είναι πλέον συμβατά με τη νέα πραγματικότητα της υγειονομικής κρίσης και των σοβαρών επιπτώσεων στην οικονομία και την κοινωνία, χωρίς αυτή τη φορά να ευθύνεται η χώρα.

Αντίθετα, ένα υγιές μοντέλο ανάπτυξης θα μπορούσε να βασιστεί στην αξιοποίηση των πόρων που καταβάλλονται για την ανάληψη έργων που σχετίζονται με Παραχωρήσεις και συγκεκριμένα τα μισά χρήματα που καταβάλλονται κατά την ανάληψη έργου Παραχώρησης να διατίθενται για την αποπληρωμή του χρέους και τα άλλα μισά για την ανάπτυξη έργων και τις απαραίτητες Πληρωμές Διαθεσιμότητας στην πορεία του χρόνου, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την οικονομική και παραγωγική ανάπτυξη της χώρας».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ