ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Hegemony: Το ελληνικό επιτραπέζιο που «σήκωσε» πάνω από 500.000 ευρώ

Hegemony: Το ελληνικό επιτραπέζιο που «σήκωσε» πάνω από 500.000 ευρώ
Ακόμα και για τους πιο δημοφιλείς παγκοσμίως σχεδιαστές επιτραπεζίων παιχνιδιών, το να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση άνω των 500.000 θεωρείται άθλος.

Ακόμα και για τους πιο δημοφιλείς παγκοσμίως σχεδιαστές επιτραπεζίων παιχνιδιών, το να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση άνω των 500.000 θεωρείται άθλος.

Και όμως, το Hegemony, «παιδί» της Hegemonic Project Games, της νεοφυούς εταιρείας από την Κύπρο, από τον Κύπριο πολιτικό επιστήμονα Βαρνάβα Τιμοθέου και τον πολύπειρο Έλληνα σχεδιαστή παιχνιδιών Βαγγέλη Μπαγιαρτάκη, όχι μόνο τα κατάφερε, αλλά έφτασε να είναι το περισσότερο αναμενόμενο παιχνίδι παγκοσμίως.

Πλέον, στην καμπάνια του παιχνιδιού στη γνωστή πλατφόρμα crowdfunding Kickstarter οι προσφορές έχουν ξεπεράσει τα 510.000 ευρώ ενώ χρειάστηκε μόλις 14 λεπτά για να φτάσει τον αρχικό στόχο χρηματοδότησης.

Όπως εξηγεί ο κ. Κωνσταντίνος Πανανάς, project manager της Hegemonic Project Games, το Hegemony: Lead Your Class to Victory είναι ένα ασύμετρο, πολιτικοιοικονομικό επιτραπέζιο παιχνίδι προσομοίωσης ενός κράτους. Παίζεται από ένα έως τέσσερις παίκτες, στο οποίο οι παίκτες παίρνουν έναν από τους διαθέσιμους κοινωνικο-οικονομικούς ρόλους (Εργατική Τάξη, Καπιταλιστική Τάξη, Μεσαία Τάξη, Κράτος).

Όπως και στην πραγματικότητα, ο κάθε παίκτης- ρόλος, μέσω των διαφορετικών ενεργειών και δυνατοτήτων που έχει, προσπαθεί να πετύχει τους στόχους του και έτσι να κατακτήσει την ηγεμονία της χώρας!

Το παιχνίδι είναι η πρώτη δημιουργία της Hegemonic Project Games, νεοφυούς εταιρείας από την Κύπρο, η οποία έχει ως στόχο να ενώσει την Πολιτική και την Οικονομία ως ακαδημαϊκά πεδία με το gaming και τα επιτραπέζια παιχνίδια. Το Hegemony σχεδιάστηκε από τον Κύπριο Βαρνάβα Τιμοθέου, ο οποίος είναι και ο ιδρυτής της Hegemonic Project Games και τον πολύπειρο Έλληνα σχεδιαστή παιχνιδιών Βαγγέλη Μπαγιαρτάκη.

Όπως εξηγεί ο κ. Πανανάς, οι λόγοι της αρκετά επιτυχημένης crowdfunding καμπάνιας του παιχνιδιού μέσω του Kickstarter, η οποία μέχρι σήμερα έχει αντλήσει άνω του μισού εκατομμύριου ευρώ στο Kickstarter, είναι σίγουρα αρκετοί. «Ως πιο σημαντικούς θα εντόπιζα την ποιότητα και ιδιαιτερότητα του παιχνιδιού, τη λεπτομερή και ενδελεχή ανάλυση της αγοράς, τη σωστή χρήση των διαθέσιμων πόρων και επιτυχή διεκπεραίωση όλων των απαραίτητων ενεργειών κατά τη διάρκεια της crowdfunding καμπάνιας».

Η επιτυχία της καμπάνιας

Όσο για την ανταπόκριση του κοινού, όπως εξηγεί ο κ. Πανανάς, «σίγουρα περιμέναμε να είναι επιτυχές το Hegemony λόγω των ποιοτικών του χαρακτηριστικών αλλά σίγουρα δεν μπορούσαμε να περιμένουμε να είναι τόσο υψηλά στις προτιμήσεις του διεθνούς κοινού, καταφέρνοντας να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του παγκόσμιου Kickstarter αλλά και του boardgamegeek.com (της μεγαλύτερης διαδικτυακής πλατφόρμας των επιτραπέζιων παιχνιδιών) για περισσότερο από μια εβδομάδα»!

Όσον αφορά τη ζήτηση, «είναι κάτι που βλέπουμε σαν θεμιτή πρόκληση και μέσω της εμπειρίας μας στον χώρο, καθώς και μέσω του ήδη εγκαθιδρυμένου και δοκιμασμένου δικτύου των διεθνών συνεργατών μας σε όλα τα επίπεδα, από τον σχεδιασμό, την προπαραγωγή και παραγωγή μέχρι και την αποστολή του τελικού προϊόντος, είμαστε πολύ αισιόδοξοι ότι θα καταφέρουμε να παραδώσουμε το τελικό προϊόν καθώς και όλες τις υπηρεσίες που το συνοδεύουν στους πελάτες που μας εμπιστεύτηκαν», τονίζει χαρακτηριστικά.

Πάντως, ο δρόμος προς την επιτυχία δεν είναι σε καμία περίπτωση στρωμένος με ροδοπέταλα, καθώς, όπως εξηγούν οι δημιουργοί του επιτραπεζίου, η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν σίγουρα δυσκολίες για τις Ελληνικές εταιρείες στο χώρο του συγκεκριμένου κλάδου (σύνθετα επιτραπέζια παιχνίδια στρατηγικής), τόσο λόγω της έλλειψης ενός μεγάλου εγχώριου καταναλωτικού κοινού, όσο και λόγω ποικίλων άλλων δυσκολιών με τις οποίες έρχονται αντιμέτωπες Ελληνικές επιχειρήσεις απ’ όλους τους κλάδους (γενικότερα προβλήματα υποδομών, τεχνογνωσίας και αξιοπιστίας, μεταξύ άλλων).

Παρ’ όλα αυτά, το θετικό είναι πως οι ελληνικές επιχειρήσεις επιτραπέζιων παιχνιδιών μπορούν, και συχνά επιλέγουν, να ανταγωνιστούν και να εμπορευτούν σε ένα διεθνές πλαίσιο, μέσα από την έκδοση των παιχνιδιών τους στην Αγγλική γλώσσα και την προώθηση τους σε πλατφόρμες crowdfunding. Σε αυτές τις περιπτώσεις η ποιότητα, η ιδιαιτερότητα των προϊόντων και η διαχείριση όλων των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων είναι αυτά που αξιολογούνται περισσότερο, οπότε, αν γίνει καλή δουλειά, μια ελληνική εταιρεία δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από μια εταιρεία του εξωτερικού.

Η σημασία της πανδημίας

Μια άλλη παράμετρος που έπαιξε, αλλά και συνεχίζει να παίζει σημαντικό ρόλο στην αγορά των επιτραπεζίων είναι η πανδημία. Σύμφωνα με τον κ. Πανανά, όσον αφορά την αγορά των επιτραπέζιων παιχνιδιών, την πρώτη περίοδο της πανδημίας ήταν δύσκολα, καθώς πάγωσαν όλες οι παραγωγές αλλά και οι αλυσίδες προσφοράς και διάθεσης, με όλο το φυσικό εμπόριο να μην είναι διαθέσιμο στους καταναλωτές.
Παρ’ όλα αυτά, το ηλεκτρονικό εμπόριο άκμασε και βοήθησε στο να ισορροπήσουν οι απώλειες από την απουσία λιανικού εμπορίου. Επιπροσθέτως, τα lockdown και ο εγκλεισμός, όσο δύσκολα και αν ήταν για όλους, έδωσαν μεγαλύτερο χώρο στο επιτραπέζιο παιχνίδι έτσι ώστε να αποτελέσει μια ενδιαφέρουσα και κοινωνική συντροφιά, στις δύσκολες αυτές συνθήκες.

Όσο για τους εκείνους που θα ήθελαν να ασχοληθούν με το σχεδιασμό επιτραπεζίων παιχνιδιών, ο κ. Βαγγέλης Μπαγιαρτάκης, βετεράνος σχεδιαστής επιτραπέζιων παιχνιδιών αναφέρει χαρακτηριστικά πως «το πρώτο που θα τον συμβούλευα θα ήταν να παίξει όσο το δυνατόν περισσότερα επιτραπέζια παιχνίδια μπορεί. Αυτό θα τον φέρει σε επαφή με ένα σωρό διαφορετικούς μηχανισμούς και θα δει πως αντιμετώπισαν άλλοι τα θέματα που θα κληθεί να αντιμετωπίσει και ο ίδιος. Παράλληλα, θα αποτελέσουν πηγή έμπνευσης μια και θα μπορέσει να συνδυάσει κομμάτια από αυτά που θα δει με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργήσει κάτι νέο και διαφορετικό».
«Το δεύτερο που θα του έλεγα θα ήταν να μην αναβάλει άλλο τον σχεδιασμό αλλά να ξεκινήσει άμεσα να ασχολείται και να φτιάξει τα πρώτα του παιχνίδια. Η αναβλητικότητα είναι ένας μεγάλος εχθρός, ειδικά όταν έχουμε κάτι "άγνωστο" μπροστά μας. Μόνο όμως μέσα από την τριβή με το αντικείμενο θα μπορέσει κάποιος να μάθει και να γίνει καλύτερος. Μία φράση άλλωστε που ακούγεται συχνά είναι ότι "τα πρώτα 10 σου παιχνίδια θα είναι χάλια οπότε βγάλ’τα από μέσα σου όσο πιο γρήγορα γίνεται".

Τέλος, θα του έλεγα να ψάξει να βρει άρθρα, βιβλία, βίντεο ή podcasts που να εξηγούν αναλυτικά πως λειτουργεί ο χώρος (από τον σχεδιασμό ενός παιχνιδιού μέχρι και την εμπορική εκμετάλλευση του), τι θα πρέπει να προσέξει, ποια είναι τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει κλπ. Υπάρχει πάρα πολύ υλικό στο διαδίκτυο με σημαντικότατες πληροφορίες καθώς και κοινότητες ολόκληρες που θα χαρούν να τον βοηθήσουν στα πρώτα του βήματα και να του λύσουν απορίες» καταλήγει ο κ. Μπαγιαρτάκης.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ