Άγαμοι και παντρεμένοι χωρίς παιδιά οι χαμένοι του φορολογικού
Από τη στιγμή που η κυβέρνηση αποφάσισε να συνδέσει το αφορολόγητο με τον αριθμό των προστατευόμενων τέκνων είναι προφανές ότι οι άγαμοι ή έγγαμοι χωρίς παιδιά θα πληρώσουν υψηλότερο φόρο σε σύγκριση με κάποιον που έχει ένα παιδί ή περισσότερα.
Για παράδειγμα, άγαμος ή έγγαμος χωρίς παιδιά για τα εισοδήματα του 2015 είχε αφορολόγητο 9.500 ευρώ που αντιστοιχούσε σε έκπτωση φόρου 2.100 ευρώ εφόσον το ετήσιο εισόδημά του δεν ξεπερνούσε τις 22.000 ευρώ. Με τη νέα κυβερνητική πρόταση το αφορολόγητο για τον συγκεκριμένο φορολογούμενο μειώνεται στις 8.182 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι η έκπτωση φόρου μειώνεται στα 1.800 ευρώ, δηλαδή προκύπτει πρόσθετη φορολογική επιβάρυνση 300 ευρώ για όλους τους φορολογουμένους οι οποίοι δεν έχουν παιδιά και δηλώνουν χαμηλά εισοδήματα της τάξεως των 10.000-12.000 ευρώ.
Στην περίπτωση που φορολογούμενος έχει ένα προστατευόμενο τέκνο, τότε, με βάση την κυβερνητική πρόταση, το αφορολόγητο θα μειωθεί στα 8.640 ευρώ με αποτέλεσμα η έκπτωση φόρου να ανέρχεται σε 1.900 ευρώ από 2.100 ευρώ σήμερα. Κάποιος που δηλώνει ετήσιο εισόδημα 10.000 ευρώ ως 12.000 ευρώ θα επιβαρυνθεί με πρόσθετη φορολογία 200 ευρώ.
Οσοι έχουν δύο ή περισσότερα προστατευόμενα τέκνα θα «απολαύσουν» το αφορολόγητο που περιελήφθη αρχικά στο ασφαλιστικό - φορολογικό νομοσχέδιο, δηλαδή τα 9.090 ευρώ (από 9.500 ευρώ σήμερα), με την έκπτωση φόρου να ανέρχεται πλέον σε 2.000 ευρώ από 2.100 ευρώ που ίσχυε για τα εισοδήματα του 2015. Σε αυτή την περίπτωση ο πρόσθετος φόρος θα είναι για χαμηλά εισοδήματα της τάξεως των 100 ευρώ.
Στη Βουλή το προσχέδιο του Προϋπολογισμού: Προβλέπει ανάπτυξη 2,3%, πληθωρισμό 2,6% και ανεργία 7,9%
12:22
«Βιβλική καταστροφή» στην Κρήτη: Τεράστιες ζημιές σε υποδομές και καλλιέργειες-Ξεκίνησαν οι αυτοψίες
12:21
Τι γνωρίζουμε για τον θάνατο ερευνήτριας από πανώλη στη Ρωσιά - Σε καραντίνα σχεδόν 200 άτομα
12:08
Morgan Stanley για METLEN: Σύσταση «Overweight» με τιμή-στόχο τα 5600 ευρώ
12:00