ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε τουρισμό και εκπτώσεις «ποντάρουν» οι έμποροι για τόνωση της αγοράς

Σε τουρισμό και εκπτώσεις «ποντάρουν» οι έμποροι για τόνωση της αγοράς
Ο τζίρος των εμπορικών επιχειρήσεων αν και αυξημένος σε σχέση με τον περσινό Ιούνιο, απέχει σημαντικά από τα επίπεδα προ κορονοϊού. ΙΝΤΙΜΕ

Σε «ρηχά νερά» και χαμηλότερα από τις προσδοκίες των εμπόρων κινήθηκε ο Ιούνιος, με τις επιχειρήσεις να ελπίζουν σε τόνωση των πωλήσεων στις εκπτώσεις που ξεκινούν στις 11 Ιουλίου.

Ο τζίρος των εμπορικών επιχειρήσεων αν και εμφανίζεται αυξημένος σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, εντούτοις απέχει από τα επίπεδα προ κορονοϊού.

Κι αυτό γιατί ενώ η τουριστική κίνηση φέτος είναι σημαντικά αυξημένη συγκριτικά με πέρσι -γεγονός που ενισχύει τον κλάδο του λιανεμπορίου κυρίως στις τουριστικές περιοχές- εντούτοις το διαθέσιμο εισόδημα τόσο των Ελλήνων όσο και των επισκεπτών, κατευθύνεται πλέον κυρίως για την κάλυψη των βασικών τους αναγκών.

Έτσι, η εικόνα από την εμπορική κίνηση στο κέντρο της Αθήνας καθώς και στα νησιά μπορεί, λόγω του τουρισμού, να είναι καλύτερη σε σχέση με τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας ωστόσο σε αρκετές περιπτώσεις οι καταναλωτές, Έλληνες και τουρίστες, περιορίζονται στο να βλέπουν τις βιτρίνες και να δοκιμάζουν, χωρίς τελικά να ψωνίζουν.

Η συμβολή του τουρισμού

"Η, σε γενικές γραμμές, πολύ καλύτερη πορεία των τουριστικών αφίξεων φέτος σε σχέση με πέρυσι είναι σαφώς ενισχυτική για το ελληνικό εμπόριο. Ωστόσο ο μεγάλος αριθμός ξένων τουριστών από μόνος του δεν φαίνεται ικανός μέχρι τώρα να αντισταθμίσει, αφενός τη σταθερά χαμηλή εγχώρια κατανάλωση σε τουριστικούς και μη προορισμούς, αφετέρου το γεγονός ότι και οι αλλοδαποί επισκέπτες της Ελλάδας διαθέτουν στην πλειονότητά τους χαμηλότερο «βαλάντιο» για δαπάνες, πέραν της διαμονής και του φαγητού τους» σημειώνει στο CNN Greece o πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας.

Όπως εξηγεί μάλιστα ο κ. Καρανίκας «παρατηρείται το φαινόμενο, ακόμη και σε νησιά με μεγάλη πληρότητα στα ξενοδοχεία, ο τζίρος των εμπορικών καταστημάτων να είναι αρκετά μικρότερος από το 2019, χρονιά που αποτελεί το «μέτρο σύγκρισης». Σε πόλεις δε, που δεν αποτελούν πόλο έλξης για τους τουρίστες η εμπορική εικόνα τον Ιούνιο ήταν ακόμη πιο δύσκολη».

Από τις 11 Ιουλίου έως το τέλος Αυγούστου οι εκπτώσεις

«Ευελπιστούμε ότι οι καλές τιμές των εκπτώσεων θα φέρουν περισσότερους Έλληνες καταναλωτές στις εμπορικές πιάτσες όλης της χώρας και όχι μόνο των τουριστικών περιοχών» επισημαίνει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ.

Υπενθυμίζεται ότι οι θερινές εκπτώσεις ξεκινούν τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου, δηλαδή στις 11 Ιουλίου και θα διαρκέσουν έως το τέλος Αυγούστου, ενώ τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν την πρώτη Κυριακή της εκπτωτικής περιόδου.

Πάντως αρκετές επιχειρήσεις και ηλεκτρονικά καταστήματα ήδη μπαίνουν από τις αρχές του Ιουλίου στη «μάχη» των προσφορών στα προϊόντα τους σε μια προσπάθεια η αγορά να αρχίσει να «ζεσταίνεται» από νωρίς.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ