ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλλαγές στο φόρο κληρονομιάς, στα τέλη κυκλοφορίας και νέος φόρος στα καύσιμα

Αλλαγές στο φόρο κληρονομιάς, στα τέλη κυκλοφορίας και νέος φόρος στα καύσιμα

Τον Ιούλιο θα σταλούν τα "ραβασάκια" του νέου ΕΝΦΙΑ που θα είναι αυξημένα για περισσότερους από 500 χιλιάδες πολίτες ενώ από το ερχόμενο έτος θα υπολογίζεται με βάση τις εμπορικές αξίες.  

"Ο φετεινός ΕΝΦΙΑ θα υπολογιστεί υποχρεωτικά με τις ισχύουσες αντικειμενικές αξίες. Για το επόμενο έτος σχεδιάζουμε να ληφθούν υπόψη οι εμπορικές αξίες", διαμήνυσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Τρύφωνας Αλεξιάδης.

Στα σχέδια του υπουργείου, όπως αποκαλύπτει ο κ. Αλεξιάδης στην "Ημερησία" είναι αλλαγές στη φορολογία κεφαλαίου, κλίμακες ΦΠΑ με βαση την χρήση των υλικών, αλλαγές στην μεταβίβαση ακινήτων και στη φορολογία κληρονομιών.

"Δεν μπορεί να έχει τον ίδιο συντελεστή ΦΠΑ το τσιμέντο που χρησιμοποιείς για την πισίνα σου με εκείνο που χρησιμοποιείς για την επισκευή ενός νεοκλασσικού" λέει ο κ. Αλεξιάδης χαρακτηριστικά.

Με το περιουσιολόγιο θα ξεκαθαρίσει η περιουσιακή κατάσταση κάθε φορολογούμενου και "από εκεί και πέρα θα πάμε σε μια λογική μεταβίβασης ακινήτων στις νέες γενιές γιατί δεν χρειάζεται να μεταβιβάζονται όλα λόγω κληρονομιών..." λέει ο κ. Αλεξιάδης.

Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας

Στα σχέδια της κυβέρνησης είναι αλλαγές στα τέλη ταξινόμησης των Ι.Χ. καθώς και στα τέλη κυκλοφορίας.

Στόχος του υπουργείου ειναι να συνδεθούν τα τέλη κυκλοφορίας με την πραγματική αξία του αυτοκινήτου και με τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου.

Ουσιαστικά, προαναγγέλοντας νέα φορολογική επιβάρυνση στα καύσιμα, 2-3 λεπτά ανά λίτρο, ο κ. Αλεξιάδης ανέφερε πως μία από τις προτάσεις που συζητείται είναι

Εκεί που ένα αυτοκίνητο πλήρωνε 500 ευρώ τέλη κυκλοφορίας, να πληρώνει 250 ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας και τα υπόλοιπα 250 ευρώ να τα πληρώνει μέσω της κατανάλωσης βενζίνης.

Τα τέλη ταξινόμησης

Από την 1η Ιουνίου το τέλος ταξινόμησης θα υπολογίζεται με βάση τη λιανική προ φόρων τιμή των αυτοκινήτων και των εκπομπών ρύπων και όχι βάσει του κυβισμού και τη τιμής CIF (χονδρική και μεταφορικά) όπως ισχύει σήμερα.

Έτσι, όσοι καταναλωτές θελήσουν να αποκτήσουν από την 1η Ιουνίου ένα αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας θα το πληρώσουν ακριβότερα λόγω του νέου τρόπου υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης που θα συνοδευτεί με την αύξηση του ΦΠΑ στο 24% από 23%.

Στον αντίποδα πιο ελκυστικά γίνονται τα φθηνά Ι.Χ. λιανικής αξίας έως 15.000 ευρώ και τα λιγότερο ρυπογόνα. Όμως με τέλη ταξινόμησης θα επιβαρύνονται πλέον και τα υβριδικά αυτοκίνητα, με τους συντελεστές να είναι στο 50% αυτών που θα ισχύσουν για τα άλλα αυτοκίνητα.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ