ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κέντρα logistics και λιμάνια στο επίκεντρο το 2026 - Πότε ξεκινά το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο

Κέντρα logistics και λιμάνια στο επίκεντρο το 2026 - Πότε ξεκινά το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο
Copyright (c) imagIN visual promo www.imagin.gr

Χρονιά εξελίξεων σε ό,τι αφορά, τον πολύ κρίσιμο για την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας τα επόμενα χρόνια, κλάδο μεταφορών και logistics, αναμένεται να είναι το 2026.

Κι αυτό, καθώς μέσα στο νέο έτος πρόκειται να ξεκινήσουν μεγάλα κατασκευαστικά project και να προκηρυχθούν διαγωνισμοί για την υλοποίηση κρίσιμων υποδομών, που αφορούν σε logistics hubs, λιμάνια, αποθήκες, σιδηροδρομικά έργα και άλλες υποδομές που διευκολύνουν τη μεταφορά και αποθήκευση εμπορευμάτων.

Το πιο σημαντικό από αυτά είναι το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, οι εργασίες του οποίου αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στο 2026, καθώς σύμφωνα με τη διοίκηση της Goldair, ξεπεράστηκαν μετά από αρκετά χρόνια διαδικαστικές εκκρεμότητες που καθυστερούσαν την έναρξη του.

Εφόσον ξεκινήσει το έργο, ο χρονικός ορίζοντας για την ολοκλήρωσή του υπολογίζεται στα τέσσερα χρόνια. Παρόλα αυτά μέσα σε λιγότερο από 2 χρόνια κάποιες από τις υποδομές του νέου ΘΕΚ θα είναι σε θέση να λειτουργήσουν.

Επίσης, η εταιρεία ολοκλήρωσε την διαπραγμάτευση με την Αμερικανική Κρατική Επενδυτική Τράπεζα (DFC) και την Τράπεζα Πειραιώς για το ομολογιακό δάνειο των 300 εκατ. ευρώ που είναι και το ποσό της επένδυσης που απαιτεί το έργο.

Μάλιστα, το ποσό αυτό είναι «κλειδωμένο» βάσει της σύμβασης που έχει υπογράψει η Goldair με την κατασκευαστική εταιρεία που το έχει αναλάβει (επιλέχθηκε η ΤΕΚΑΛ που παρουσίασε την καλύτερη προσφορά μετά από διαγωνισμό) και δεν θα χρειαστεί να πληρώσει περισσότερα σε περίπτωση που αυξηθούν και άλλο τα κατασκευαστικά κόστη.

Το ΘΕΚ αποτελεί το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, επιφανείας 265.000 τμ. Η ένταξη του έργου στον στρατηγικό κορμό του «Κάθετου Διαδρόμου» του προσδίδει νέες εμπορικές δυνατότητες, ενώ το καθιστά το βασικό σημείο αναφοράς της εφοδιαστικής αλυσίδας της χώρας μας.

Στρατόπεδο Γκόνου και λιμάνια

Επίσης, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026 αναμένονται εξελίξεις και στον διαγωνισμό για το εμπορευματικό κέντρο στο στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, όπου Goldair και άλλα επενδυτικά σχήματα έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους να συμμετέχουν.

Αλλά και στο «μέτωπο» της ανάπτυξης λιμένων υπάρχει το σχέδιο για την επέκταση των Ναυπηγείων Ελευσίνας με νέο εμπορικό λιμάνι το οποίο θα βρίσκεται πιο κοντά στο Θριάσιο από ότι ο Πειραιάς, ενώ αναμένεται και η επανεκκίνηση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου καθώς ο προηγούμενος είχε ακυρωθεί.

Νέο κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο

Επίσης η Goldair Cargo προχωρά εντός του έτους στην κατασκευή νέας υπερσύγχρονης εγκατάστασης logistics 24.000 τ.μ. στον Ασπρόπυργο Αττικής, σε οικόπεδο 50.000 τ.μ. Η συνολική επένδυση αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ορίζοντας ολοκλήρωσης έχει τεθεί το 2027.

Το νέο συγκρότημα θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, θαλάμους ελεγχόμενης θερμοκρασίας, ενισχύοντας περαιτέρω τη δυνατότητα της Goldair Cargo να εξυπηρετεί εξειδικευμένα φορτία και να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των πελατών της σε όλο το φάσμα της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Οι εταιρείες Goldair Cargo, Hellas Logistics και Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, σε συνεργασία με το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και την Enterprise Greece, συμμετείχαν δυναμικά στην Transport Logistic 2025, την κορυφαία παγκόσμια έκθεση logistics και μεταφορών, που πραγματοποιήθηκε από τις 2 έως τις 5 Ιουνίου στο Μόναχο.

Με τη συμμετοχή τους στην έκθεση, ο όμιλος ενίσχυσε τη διεθνή του παρουσία και συνέβαλε στην ανάδειξη της στρατηγικής γεωγραφικής θέσης της Ελλάδας και του ρόλου της ως πύλη εισόδου για την εφοδιαστική αλυσίδα και τα logistics στην Νοτιοανατολική Ευρώπη.