ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τρέχουν για Υπερταμείο και εκκρεμότητες ΤΑΙΠΕΔ

Τρέχουν για Υπερταμείο και εκκρεμότητες ΤΑΙΠΕΔ

Για τις διαδικασίες συγκρότησης του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας, του γνωστού Υπερταμείου Αποκρατικοποιήσεων, αλλά και για την πρόοδο στις αποκρατικοποιήσεις που τρέχει το ΤΑΙΠΕΔ θα ενημερωθούν στις 3.30 το απόγευμα οι θεσμοί από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης

Το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να αναρτήσει προκήρυξη για την πρόσληψη ειδικού συμβούλου που θα κληθεί να συγκεντρώσει και να αξιολογήσει τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων για την κάλυψη των θέσεων του ΔΣ της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας.

Η διαδικασία θα γίνει στη βάση όσων ορίζει ο Ν. 4389/2016 για το Υπερταμείο και θα εποπτεύεται από το Εποπτικό Συμβούλιο της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας. Στόχος είναι μέσα στους δύο πρώτους μήνες του 2017 το ΔΣ του Υπερταμείου να είναι πλήρως λειτουργικό.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά απαραίτητη προϋπόθεση για να καταλάβει κάποιος τη θέση του CEO του Υπερταμείου είναι να γνωρίζει ελληνικά.

Ωστόσο, στο μέτωπο του ΤΑΙΠΕΔ μετά την υπουργοποίηση του Στέργιου Πιτσιόρλα τα πράγματα δεν εξελίσσονται με την ίδια ταχύτητα και ο προσωρινός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Αντώνης Λεούσης καλείται τις επόμενες 40 ημέρες να φέρει εις πέρας έξι διαγωνιστικά ολοκληρωμένες ιδιωτικοποιήσεις, δίχως τις οποίες δεν επιτυγχάνεται ο εφετινός στόχος για έσοδα 2 δισ. ευρώ από αποκρατικοποιήσεις.

Αν εξαιρέσει κανείς τα 280 εκατ. ευρώ από τον ΟΛΠ, και τα 95 εκατ. ευρώ από τον Αστέρα, υπολείπονται 1,6 δισ. ευρώ, τα περισσότερα από τα οποία αναμένεται να προέλθουν από την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (1,23 δισ. ευρώ). Απαραίτητη προϋπόθεση για να εγγραφεί λογιστικά το ποσό στη φετινή χρήση είναι η μεταβίβαση των αεροδρομίων να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο έως τις 31 Ιανουαρίου.

Στην ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ ύψους 400 εκατ. ευρώ η διαδικασία είναι σε τέλμα, ενώ εντός των ημερών συναντώνται με τον υπουργό Ενέργειας Γιώργο Σταθάκη οι Αζέροι (SOCAR) και οι Ιταλοί (SNAM), σε μια τελευταία προσπάθεια να μη ναυαγήσει οριστικά. Η δε πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους έναντι 45 εκατ. ευρώ καθυστερεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Τέλος, το ΤΑΙΠΕΔ οφείλει μέσα στις επόμενες ημέρες να δημοσιεύσει το επικαιροποιημένο του στρατηγικό σχέδιο (Asset Development Plan ) με τις ιδιωτικοποιήσεις που θα δρομολογηθούν το 2017 και το 2018, κάτι για το οποίο θα ενημερωθούν σήμερα οι θεσμοί.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ