Οι Ελβετοί «σνομπάρουν» το πλαστικό χρήμα
Οι Ελβετοί εξακολουθούν να είναι ερωτευμένοι με τα μετρητά, καθώς προτιμούν να κάνουν με τον τρόπο αυτό τις περισσότερες συναλλαγές τους,σε αντίθεση με πολλές άλλες χώρες όπου έχει αρχίσει να κυριαρχεί το πλαστικό χρήμα και οι ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Στις αρχές του 2016 οι Ελβετοί υποχώρησαν ύστερα από πιέσεις της διεθνούς κοινότητας και δέχτηκαν να επιβάλουν περιορισμό στο ανώτατο ύψος μετρητών για μια και μόνη συναλλαγή. Όμως το όριο που επιβλήθηκε δεν είναι καθόλου μικρό, αφού τέθηκε για τις 100.000 φράγκα – περίπου 63.500 ευρώ με τη σημερινή ισοτιμία!
Για συναλλαγές σε μετρητά που ξεπερνούν το ποσό αυτό τα καταστήματα στην Ελβετία θα πρέπει να επιβεβαιώνουν την ταυτότητα των πελατών τους και να αναφέρουν στις Αρχές εάν θεωρούν ότι η συναλλαγή είναι ύποπτη.
Αντίθετα σε άλλες χώρες το ποσό αυτό είναι πολύ μικρότερο. Στην Ελλάδα ανέρχεται σε 500 ευρώ. Στην Πολωνία είναι 15.000, στην Ιταλία 3.000, στην Ισπανία 2.500, στη Γαλλία και την Πορτογαλία 1.000, σύμφωνα με την αμερικανική εφημερίδα. Στη Γερμανία δεν επιβάλλεται όριο για τη διενέργεια συναλλαγών με μετρητά.
Η αγάπη των Ελβετών για μετρητά σημαίνει επίσης ότι στη χώρα κυκλοφορεί τεράστιος αριθμός χαρτονομισμάτων για να καλυφθούν οι ανάγκες που υπάρχουν. Επίσης κυκλοφορεί και χαρτονόμισμα των 1.000 φράγκων, ένα με τη μεγαλύτερη αξία σε όλο τον κόσμο.
Η κυκλοφορία τόσο μεγάλης αξίας χαρτονομίσματος κάνει πολύ πιο εύκολη τη διακίνηση μεγάλων ποσών σε μετρητά στη χώρα.
Βενεζουέλα: Δραματικές εικόνες μετά τον διπλό σεισμό- Βίντεο από drone καταγράφει βιβλική καταστροφή
10:33
Σε πορτοκαλί συναγερμό για πυρκαγιά η Αττική και άλλες 4 περιφέρειες - Σε ετοιμότητα η Πυροσβεστική
10:22
Σειρές που αξίζει να δείτε τον Ιούλιο: Από τον Γουίλ Φέρελ μέχρι το «Μικρό σπίτι στο Λιβάδι»
10:12
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Γραμμή 3 του μετρό από αύριο (28/06) λόγω έργων αντικατάστασης
09:53