ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Πριμοδοτούνται» με χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας παλαιάς τεχνολογίας ρυπογόνα οχήματα

«Πριμοδοτούνται» με χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας παλαιάς τεχνολογίας ρυπογόνα οχήματα
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το 2014 κατατέθηκαν 90.000 πινακίδες από ιδιοκτήτες ΙΧ που δεν μπορούσαν να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ το 2013 ο αριθμός των πινακίδων που είχαν κατατεθεί ήταν περίπου 135.000. Βασιζόμενη στα στατιστικά αυτά στοιχεία η κυβέρνηση σκέφτηκε πιο «πονηρά» από τους προκατόχους της και αποφάσισε να αυξήσει το 2016 τα τέλη κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν μετά το 2005 και μην πειράξει ή ακόμη και να ελαφρύνει τις επιβαρύνσεις για οχήματα που είναι παλαιότερα της δεκαετίας. Το εάν με τον τρόπο αυτό θα περιορίσει τις ακινητοποιήσεις ΙΧ μέλλει να αποδειχθεί.

Μεθαύριο Δευτέρα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης αναμένεται να δημοσιοποιήσει απόφαση που θα αναφέρεται στο νέο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας. Σύμφωνα με αυτή τα οχήματα παλαιότητας μεγαλύτερης του 2006 θα έχουν μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας, αλλά όλα τα άλλα θα κληθούν να πληρώσουν για το 2016 τα ίδια τέλη ή περισσότερα.

Το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας θα φέρει επιβαρύνσεις για τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου 2006 έως τις 31 Οκτωβρίου 2010 και είναι άνω των 1.400 κυβικών. Συγκεκριμένα, θα επιβαρυνθούν με αύξηση των τελών κατά 10 έως 40 ευρώ ανάλογα με το ύψος του κυβισμού. Ενδεικτικά ΙΧ που κυκλοφόρησε την άνοιξη του 2006 1.548 κ.ε θα επιβαρυνθεί εφέτος με 250 ευρώ τέλη, αντί για 240 ευρώ που κατέβαλε πέρυσι. Στην ίδια βάση όχημα 1.739 κυβικών εκατοστών δεν θα καταβάλει 300 ευρώ όπως πέρυσι, αλλά 330 ευρώ.

Σημαντικές επιβαρύνσεις θα επέλθουν για 97.000 οχήματα που κυκλοφόρησαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 έως και σήμερα και τα τέλη κυκλοφορίας των οποίων υπολογίζονται στη βάση των εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα. Σε αυτά περιλαμβάνονται και οχήματα με εκπομπές ρύπων χαμηλότερες των 100 γραμμάριων που έως σήμερα απαλλάσσονταν των τελών.

Για τα πρώτα θα επέλθει αύξηση των τελών κυκλοφορίας από 0,08 έως 0,32 ευρώ ανά γραμμάριο εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα. Τα δεύτερα θα κληθούν να καταβάλλουν τέλη μόνον στην περίπτωση που οι εκπομπές τους ξεπερνούν τα 90 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (η οροφή μειώνεται από τα 100 γραμμάρια στα 90).

Έτσι, ένα όχημα με εκπομπές μεταξύ 91 - 120 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο το 2016 θα καταβάλει 0,98 ευρώ τέλη κυκλοφορίας ανά γραμμάριο εκπομπών. Ομοίως, όχημα με εκπομπές άνω των 251 γραμμάριων εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα θα καταβάλει 3,72 ευρώ ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμμάριο εκπομπών, έναντι 3,30 ευρώ πέρυσι.

Αντιθέτως για τα οχήματα άνω των 1.400 κυβικών που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά έως και τις 31/12/2005 θα επέλθει μείωση τελών από 10 έως 40 ευρώ. Έτσι, ο ιδιοκτήτης αυτοκίνητου 1.357 κυβικών εκατοστών που κυκλοφόρησε το Δεκέμβριο του 2005 αναμένεται να πληρώσει εφέτος όχι 135 ευρώ, αλλά 125 ευρώ. Ομοίως ο ιδιοκτήτης ΙΧ 1.929 κ.ε που κυκλοφόρησε το 2004 αναμένεται να πληρώσει 620 ευρώ, αντί 660 ευρώ που κατέβαλε πέρυσι.

Οι επερχόμενες επιβαρύνσεις για όσους έχουν αυτοκίνητο που πρωτοκυκλοφόρησε μετά το 2006 δεν είναι βεβαίως αμελητέες και για ακόμη μια χρονιά αναμένεται να δούμε ουρές στις εφορίες για παραδόσεις πινακίδων. Το παράδοξο είναι ότι αυτή τη φορά σε ακινησία θα τίθενται καινούργιας τεχνολογίας αυτοκίνητα και όχι τα παλαιάς τεχνολογίας ρυπογόνα οχήματα, τα οποία μέσα από την «περίεργη» λογική της κυβέρνησης θα «πριμοδοτούνται» με χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ