ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η μη ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων «ροκανίζει» τα διαθέσιμα του Δημοσίου

Η μη ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων «ροκανίζει» τα διαθέσιμα του Δημοσίου

«Βόμβα» για τα ταμειακά διαθέσιμα του Δημοσίου συνιστά η καθυστέρηση στη μεταβίβαση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport Greece, δεδομένου ότι δεν εισπράττεται το εφάπαξ τίμημα του 1,23 δισ. ευρώ και το υπουργείο Οικονομικών αναγκάζεται να κάνει επώδυνες εξοικονομήσεις για να αντισταθμίσει τις καθυστερούμενες εισπράξεις.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου 2017 ανήλθαν στα 7,9 δισ. ευρώ και ήταν μειωμένες κατά 1 δισ. ευρώ έναντι του στόχου (8,940 δισ. ευρώ). Ειδικά για το Φεβρουάριο οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4,583 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 894 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου.

Αυτό συνέβη διότι βλέποντας το οικονομικό επιτελείο ότι το κλείσιμο της ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων καθυστερεί και ως εκ τούτου δεν θα εισπράξει τα έσοδα που αναμένονται από αυτά, επέλεξε να προχωρήσει σε άτυπη στάση πληρωμών για να αντισταθμίσει τη σχετική – προσωρινή- αστοχία στις εισπράξεις.

Οι δύο βασικότερες εκκρεμότητες για τη μεταβίβαση των αεροδρομίων είναι η υπογραφή της σύμβασης παροχής υπηρεσιών πρώτων βοηθειών με το ΕΚΑΒ και η έγκριση της όλης ιδιωτικοποίησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Στη βάση αυτή ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο να μετατεθεί τελικά η υπογραφή της συμφωνίας για μετά την Κυριακή του Θωμά, καθώς επιχειρησιακά και διαδικαστικά ζητήματα μπορεί να προκαλέσουν πρόσθετες καθυστερήσεις.

Σε μια τέτοια περίπτωση η καταβολή του εφάπαξ τιμήματος του 1,23 δισ. ευρώ θα καθυστερήσει ακόμη περισσότερο και πιθανότατα θα πάει για το Μάιο, ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την ταμειακή κατάσταση του Δημοσίου εν μέσω ανοικτής αξιολόγησης.

Να σημειωθεί πως η τελευταία φορά που το Δημόσιο εισέπραξε χρήματα από τον ESM ήταν στις 26 Οκτωβριου2016, όταν και έλαβε δόση 2,8 δισ. ευρώ!

ΔΗΜΟΦΙΛΗ