Αττική Οδός: Πώς οι αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης εντάσσονται στο πλάνο της για το τώρα και το αύριο
Στην Ελλάδα, η Αττική Οδός είναι ένας αυτοκινητόδρομος που έχει χαρακτηριστεί «success story» για τον τρόπο με τον οποίο έχει ενσωματώσει από την πρώτη στιγμή στην ανάπτυξή του τη βιωσιμότητα και τις βασικές της αρχές.
SUSTAINABLE NEWS

Αττική Οδός: Πώς οι αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης εντάσσονται στο πλάνο της για το τώρα και το αύριο

Ζητούμενο για όλους τους παράγοντες της οικονομίας και της κοινωνίας, είναι σήμερα η πορεία στο μέλλον με βάση τις αρχές της βιωσιμότητας. Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι μονόδρομος και αυτό έχει καταστεί σαφές προς πάσα κατεύθυνση. Υπήρξαν όμως πρωτοπόροι, που ήδη εδώ και χρόνια, έχουν ενσωματώσει τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης στον τρόπο λειτουργίας και δράσης τους και οι οποίοι σήμερα βλέπουν τα ξεκάθαρα αποτελέσματα των κινήσεών τους.

Στην Ελλάδα, η Αττική Οδός είναι ένας αυτοκινητόδρομος που έχει χαρακτηριστεί «success story» για τον τρόπο με τον οποίο έχει ενσωματώσει από την πρώτη στιγμή στην ανάπτυξή του τη βιωσιμότητα και τις βασικές της αρχές. Με προσήλωση στις αρχές της Βιώσιμης Ανάπτυξης, κατορθώνει σήμερα, περισσότερο από δύο δεκαετίες μετά, να παραμένει πρωτοπόρος και να κερδίζει την εμπιστοσύνη των οδηγών που την προτιμούν, συνδέοντας το όνομά της με την αξιοπιστία, την ασφάλεια και την εξυπηρέτηση, στη συνείδηση του κόσμου.

Αναλύοντας το πώς έχει επιτευχθεί ένας τέτοιος στόχος, βλέπουμε ότι η Αττική Οδός και οι δύο εταιρείες που βρίσκονται πίσω από αυτό το έργο – τομή για την ελληνική κοινωνία, η «Αττική Οδός Α.Ε.» και η «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.», κινήθηκαν γύρω από συγκεκριμένους άξονες: Μέριμνα, Ανταπόκριση, Περιβάλλον, Ασφάλεια και Εκπαίδευση. Έτσι κατόρθωσαν να πετύχουν σε όλο το φάσμα της λειτουργίας τους, έχουν ενσωματώσει τους στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών για το 2030 και οδεύουν στην πράσινη μετάβαση υπό τις καλύτερες προϋποθέσεις, όπως αποδεικνύουν οι δείκτες και τα αριθμητικά στοιχεία.

Μέριμνα

Πρωταρχικό μέλημα και των δύο εταιρειών της Αττικής Οδού είναι η μέριμνα για το ανθρώπινο δυναμικό τους, δίπλα στο οποίο στέκονται αδιαλείπτως και με κάθε τρόπο: Τόσο επενδύοντας στη διαρκή εκπαίδευση και εξέλιξη των εργαζομένων, όσο και στηρίζοντάς τους με ένα διευρυμένο πακέτο παροχών, που περιλαμβάνει ιδιωτική ασφαλιστική κάλυψη, μηνιαίο επίδομα παιδικού σταθμού, παιδικές κατασκηνώσεις, δώρα, 24ωρη Γραμμή Συμβουλευτικής Υποστήριξης κ.ά.

Ανταπόκριση

Η Αττική Οδός γνωρίζει πώς να ανταποκρίνεται απέναντι σε κάθε περίσταση, όπως αποδείχθηκε με το ξέσπασμα της πανδημίας. Το 2020 διατέθηκαν περισσότερα από 300.000 ευρώ για την προστασία της υγείας του προσωπικού, ενώ δημιουργήθηκε, μεταξύ άλλων, εφεδρικό Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και πρόσθετο κέντρο Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών, ώστε να διασφαλιστεί η επιχειρησιακή συνέχεια. Παράλληλα όμως, οι εταιρείες της Αττικής Οδού, ανταποκρίθηκαν και στις ανάγκες του Εθνικό Συστήματος Υγείας που βρέθηκε αντιμέτωπο με μια άνευ προηγουμένου υγειονομική κρίση και παρείχαν αναγκαίο εξοπλισμό στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» και στο Γενικό Νοσοκομείο Ελευσίνας «Θριάσιο», ύψους 28.000 ευρώ.

Περιβάλλον

Ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος 70 χιλιομέτρων που εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας δεν θα μπορούσε παρά να θέσει τον σεβασμό και την προστασία του περιβάλλοντος στις πρωταρχικές αξίες του. Η Αττική Οδός δημιούργησε και συντηρεί διευρυμένες πράσινες ζώνες, που επεκτείνονται περαιτέρω, με εξειδικευμένο προσωπικό να απασχολείται σε μόνιμη βάση. Σε εξέλιξη βρίσκεται και η προσπάθεια περιορισμού του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της Αττικής Οδού, με αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού του ανθρακικού αποτυπώματος, σύμφωνα με το διεθνώς αναγνωρισμένο πρωτόκολλο “Greenhouse Gas Protocol Standard” καθώς και εξωτερική διασφάλιση.

Ασφάλεια και εξυπηρέτηση

Αν υπάρχει κάτι με το οποίο η Αττική Οδός είναι ταυτισμένη στη συνείδηση του μέσου πολίτη, αυτό είναι η ασφάλεια που προσφέρει σε όσους τη χρησιμοποιούν. Δίπλα στην ασφάλεια όμως, οι εταιρείες της θέτουν και την εξυπηρέτηση και έτσι διατηρούν τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους στο υψηλότατο επίπεδο. Είναι χαρακτηριστικό πως το 2020 η εταιρεία λειτουργίας σε σύνολο 20.065 συμβάντων, βρέθηκε σε λιγότερο από 6 λεπτά κατά μέσο όρο κοντά στους χρήστες, ενώ, ξεχωριστή έμφαση δίνεται σταθερά στις νέες τεχνολογίες. Ανταποκρινόμενη επίσης, σε ένα αίτημα των χρηστών της, εγκαινίασε νέο Σημείο Εξυπηρέτησης Συνδρομητών επί του κόμβου της Λ. Κηφισίας («Δαχτυλίδι»), που είναι και το πρώτο εκτός αυτοκινητόδρομου.

Εκπαίδευση στην οδική ασφάλεια

Ένας τομέας στον οποίο έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση η Αττική Οδός είναι στην ενίσχυση της εκπαίδευσης όσον αφορά στην οδική ασφάλεια. Δημιουργώντας και στηρίζοντας εκπαιδευτικά προγράμματα που απευθύνονται σε μαθητές αλλά και καμπάνιες ενημέρωσης για όλους τους οδηγούς, επιχειρεί να εμφυσήσει στις νέες γενιές μια διαφορετική κουλτούρα οδικής ασφάλειας, που θα έχει ως αποτέλεσμα και τη μείωση των τροχαίων στους ελληνικούς δρόμους. Μέχρι σήμερα, πάνω από 150.000 παιδιά έχουν παρακολουθήσει τις δράσεις αυτές, που συνεχίζονται αδιάκοπα.

Η Αττική Οδός είναι πράγματι ένα success story της χώρας μας. Εξυπηρετεί χιλιάδες οδηγούς καθημερινά, προσφέρει ασφάλεια και άμεση εξυπηρέτηση, με σεβασμό στο περιβάλλον, μέριμνα για τους ανθρώπους της και άμεση ανταπόκριση τόσο σε τυχόν έκτακτες συνθήκες, όσο και στα αιτήματα των χρηστών της. Η βιώσιμη ανάπτυξη και οι αρχές της έχουν ενσωματωθεί στον πυρήνα λειτουργία της, ενώ «Αττική Οδός Α.Ε.» και «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.» την οδηγούν με αξιοπιστία σε ένα καλύτερο μέλλον.