ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Το περιβάλλον, η κοινωνία, ο άνθρωπος: Δράσεις σε όλα τα επίπεδα για ένα πιο βιώσιμο μέλλον

Το περιβάλλον, η κοινωνία, ο άνθρωπος: Δράσεις σε όλα τα επίπεδα για ένα πιο βιώσιμο μέλλον

Γεγονός αδιαμφισβήτητο είναι σήμερα ότι η ανθρωπότητα, ο πλανήτης, ο κόσμος, χρειάζεται να «αλλάξουν ρότα», προκειμένου το μέλλον να γίνει πιο βιώσιμο. Ο τρόπος που δρούσαμε μέχρι σήμερα δεν επαρκεί για να διασφαλίσει την πολυπόθητη βιωσιμότητα, επομένως απαιτούνται αλλαγές σε όλα τα επίπεδα της πυραμίδας της ζωής μας: Από τη μονάδα- τον άνθρωπο, μέχρι την παγκόσμια κοινότητα.

 

Πράγματι, ήδη εφαρμόζονται στρατηγικές, πολιτικές και δράσεις προς την κατεύθυνση αυτή. Η λεγόμενη «πράσινη μετάβαση» δεν συντελείται μόνο στον τομέα της Ενέργειας, αλλά αφορά στο σύνολο της κοινωνίας και της οικονομίας μας. Σε αυτή την πορεία προς ένα πιο βιώσιμο μέλλον για τον πλανήτη και τον ίδιο τον άνθρωπο, υπάρχουν ηγετικές παρουσίες που δείχνουν τον δρόμο, που ανοίγουν προοπτικές, που δίνουν το παράδειγμα, που εμπνέουν όλους εμάς να ακολουθήσουμε, κάνοντας την υπέρβαση.

Η Coca-Cola στην Ελλάδα προωθεί μια τέτοια ολοκληρωμένη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης που εστιάζει σε ένα purposeful μοντέλο λειτουργίας και στηρίζεται σε τρεις πυλώνες: Το περιβάλλον, την κοινωνία και τον άνθρωπο. Με δράσεις για τη διαχείριση των απορριμμάτων και την ανακύκλωση, με δεσμεύσεις σχετικά με τη χρήση πλαστικού στις συσκευασίες της και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων της, με πρωτοβουλίες για τη διαχείριση του νερού ως πολύτιμου πόρου, με δράσεις άμεσης ανακούφισης όταν η κοινωνία το χρειάζεται, με προγράμματα ενδυνάμωσης των νέων και των γυναικών, η εταιρεία έχει στόχο να κάνει τη διαφορά για την κοινωνία.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Με οδηγό το παγκόσμιο όραμα της εταιρείας για «Έναν Κόσμο χωρίς Απορρίμματα», η Coca-Cola στην Ελλάδα, υποστηρίζει ενεργά ένα πρωτοπόρο και μακροπρόθεσμο πλάνο, με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των συσκευασιών της, σε κάθε φάση του κύκλου ζωής τους, ενώ παράλληλα αναπτύσσει συνεργατικές πλατφόρμες που εμπνέουν όλους μας να υιοθετήσουμε τις αρχές της ανακύκλωσης και της κυκλικής οικονομίας στην καθημερινότητά μας.

Συνεργασία: Το κλειδί για να αλλάξουμε τη στάση μας απέναντι στα απορρίμματα

Στο πλαίσιο αυτό, από το 2018 υλοποιείται η κοινωνική πλατφόρμα Zero Waste Future, σε συνεργασία με την Οικολογική Εταιρεία Ανακύκλωσης και Δήμους αλλά και με την αποκλειστική υποστήριξη του Ιδρύματος της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation). Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι να ευαισθητοποιήσει και να εμπνεύσει τους πολίτες να υιοθετήσουν ορθές πρακτικές διαχείρισης των απορριμμάτων στην καθημερινότητά τους, ακολουθώντας τις αρχές της ανακύκλωσης και της κυκλικής οικονομίας.

Η κοινωνική πλατφόρμα Zero Waste Future, βασίζεται σε τρεις πυλώνες (Παρέμβαση, Εκπαίδευση, Αλλαγή Συμπεριφοράς), καθένας από τους οποίους αφορά σε συγκεκριμένες δράσεις. Από το ξεκίνημα του Zero Waste Future έχουν συλλεγεί περισσότεροι από 1.560 τόνοι ανακυκλώσιμων υλικών, ενώ περισσότεροι από 1.150.000 πολίτες έχουν ενημερωθεί και ευαισθητοποιηθεί για την ανακύκλωση και τη ζωή των πλαστικών απορριμμάτων μέσω δράσεων εκπαίδευσης. Παράλληλα, περισσότερες από 450 επιχειρήσεις από τον κλάδο της καφεστίασης έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα, ενώ μέχρι σήμερα έχουν υλοποιηθεί ς δράσεις σε περισσότερες από 24 περιοχές ανα την Ελλάδα.

Συσκευασίες πιο φιλικές προς το περιβάλλον

Υπό το ίδιο πρίσμα, πρόσφατα, η Coca-Cola στην Ελλάδα παρουσίασε για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά μία καινοτόμο συσκευασία, για όλες τις πολυσυσκευασίες αλουμινίου, με την οποία – χάρη στην πρωτοποριακή τεχνολογία KeelClip – καταφέρνει να μειώσει τη χρήση πλαστικού κατά 540 τόνους ετησίως, σε Ελλάδα και Κύπρο. Έτσι, επιλέγοντας τη νέα συσκευασία από 100% ανακυκλώσιμο χαρτόνι, κάνουμε όλοι μας ένα βήμα προς ένα πιο βιώσιμο αύριο.

Στην ίδια κατηγορία δράσεων ανήκει και η παρουσίαση της νέας, διαφανούς συσκευασίας για τη Sprite που συνεχίζει να είναι 100% ανακυκλώσιμη, μία πρωτοβουλία της The Coca-Cola Company η οποία είναι ήδη διαθέσιμη και στην Ελλάδα. Το νέο Clear PET πλαστικό μπουκάλι αποτελεί πολλά περισσότερα από μία απλή αλλαγή στον σχεδιασμό της Sprite, καθώς διευκολύνει τη διαδικασία της ανακύκλωσης με στόχο την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Το νερό, ένα πολύτιμο αγαθό που αξίζει να προστατεύουμε

Την ίδια στιγμή, η Coca-Cola είναι παγκόσμιος ηγέτης στην προσπάθεια διαφύλαξης του νερού, ως πολύτιμου φυσικού πόρου και η Coca-Cola στην Ελλάδα εδώ και 16 χρόνια υλοποιεί ολοκληρωμένες δράσεις για την υπεύθυνη χρήση και ενίσχυση της επάρκειας του νερού σε περιοχές με έντονο το φαινόμενο λειψυδρίας. Συνολικά, από το 2006 ως σήμερα, μαζί με τον διεθνή οργανισμό GWP-Med έχουν υλοποιηθεί σε 34 ελληνικά νησιά και πόλεις περισσότερα από 100 έργα συλλογής βρόχινου νερού, ανακύκλωσης υδάτινων αποβλήτων και προγράμματα επάρκειας νερού, τα οποία έχουν ωφελήσει περισσότερους από 280.000 συμπολίτες μας, μέσω της διασφάλισης 2,2 δισεκατομμυρίων λίτρων νερού ετησίως. Πιο αναλυτικά, μέσω του προγράμματος «Το Νερό στην Πόλη» που ολοκληρώθηκε το 2019, εξοικονομήθηκαν 1,7 δισεκατομμύρια λίτρα στην Αλεξανδρούπολη, ενώ μέσω του προγράμματος «Αποστολή Νερό», που «έτρεξε» επί 12 χρόνια από το 2006, εξοικονομήθηκαν 542 εκατ. λίτρα νερού σε 33 νησιά της Ελλάδας.

Στην ίδια κατεύθυνση, φέτος το καλοκαίρι θα ανακοινωθεί το νέο Πρόγραμμα «Zero Drop», που θα εστιάζει στην πραγματοποίηση καινοτόμων τεχνικών παρεμβάσεων που θα γίνουν με στόχο την εξοικονόμηση και την ενίσχυση της επάρκειας πόσιμου νερού σε περιοχές της χώρας μας που αντιμετωπίζουν μεγαλύτερη έλλειψη. Με αφετηρία το νησί της Φολεγάνδρου, το νέο πρόγραμμα παίρνει σάρκα και οστά, ώστε τα επόμενα χρόνια να καταστεί το πρώτο νησί στην Ελλάδα με μηδενικές απώλειες νερού.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έμπρακτη στήριξη της κοινωνίας, γιατί μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε!

Η άμεση και έμπρακτη δράση της εταιρείας σε καταστάσεις έντονης ανάγκης, όμως αποδεικνύεται και μέσα από κρίσιμης σημασίας έργα, που ανακουφίζουν σε περιόδους καταστροφών. Ένα από αυτά είναι και το μεγαλύτερο έργο αποκατάστασης πυρόπληκτων περιοχών στην Αττική, στην περιοχή Βαρυμπόμπη – Τατοΐου, όπου η Coca-Cola στην Ελλάδα (Coca-Cola Τρία Έψιλον & Coca-Cola Hellas) υλοποίησε άμεσα μετά τις πυρκαγιές του καλοκαιριού του 2021 αντιπλημμυρικά και αντιδιαβρωτικά έργα σε μια έκταση 7.715 στρεμμάτων. Πρόκειται για δωρεά ύψους 1,8 εκατ. ευρώ της Coca-Cola στην Ελλάδα ως Αναδόχου, που παραδόθηκε στην πολιτεία τον περασμένο Απρίλιο, μόλις τρεις μήνες μετά την ανάληψή του. Η υλοποίηση αυτής της δωρεάς συνδέεται με την ευρύτερη στρατηγική της εταιρείας, για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, και τη δέσμευση για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2040, για ένα καλύτερο, βιώσιμο μέλλον για όλους.

Στιγμιότυπο από την κατασκευή αντιπλημμυρικών και αντιδιαβρωτικών έργων στη Βαρυμπόμπη – Πηγή: coca-cola.gr

ΑΝΘΡΩΠΟΣ

Ο άνθρωπος, η μονάδα που σηματοδοτεί την «αρχή»

Ο τρίτος πυλώνας δράσεων για τη βιώσιμη ανάπτυξη από την Coca-Cola στην Ελλάδα έχει στο επίκεντρο τον άνθρωπο, τη μονάδα από την οποία ξεκινά η αλλαγή. Μόνο με την πρόοδο και την ευημερία των ανθρώπων μπορούμε να δούμε ουσιαστική αλλαγή στην κοινωνία. Για την Coca-Cola ο άνθρωπος αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες, για τον λόγο αυτό σχεδιάζει και υλοποιεί προγράμματα ενδυνάμωσης, αλλά και κοινωνικές πρωτοβουλίες.

Βασικό, λοιπόν, στοιχείο του DNA της μάρκας, είναι η υλοποίηση προγραμμάτων και πρωτοβουλιών που αποβλέπουν στην ενδυνάμωση των γυναικών και συμβάλλουν στην εύρεση εργασίας, στην ανάληψη επιχειρηματικών πρωτοβουλιών και στην αξιοποίηση επαγγελματικών ευκαιριών. Από το 2016 μέχρι και το 2019 η εταιρεία συνεργάστηκε με την οργάνωση MEXOXO, και με την υποστήριξη του Ιδρύματος της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation) πραγματοποίησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Counting Stars» για την ενίσχυση της γυναικείας επιχειρηματικότητας. Όλοι μαζί κατάφεραν να ενδυναμώσουν περισσότερες από 5.000 γυναίκες, σε 15 πόλεις της χώρα μας, και τις στήριξαν για να κάνουν πραγματικότητα τα επαγγελματικά τους όνειρα. Και αυτό είχε πολλαπλασιαστικό όφελος σε 10.872 γυναίκες, καθώς για κάθε γυναίκα που βοηθήθηκε, η ίδια στήριξε 4 ακόμη μέσα στην οικογένεια ή το ευρύτερο περιβάλλον στο οποίο ζει.

Παράλληλα, ζωντανή απόδειξη της προτεραιότητας της μάρκας να καταργεί τα εμπόδια που αποτελούν τροχοπέδη στην πρόοδο των νέων, αποτελεί το πρόγραμμα Empowered, που ανακοινώθηκε τον Μάιο του 2021, και «έτρεξε» η Coca-Cola Hellas μαζί με την Coca-Cola Τρία Έψιλον και στρατηγικό συνεργάτη το kariera.gr. Πρόκειται για μια ολιστική κοινωνική πλατφόρμα που προσφέρει σήμερα πρόσβαση στις δεξιότητες του αύριο για χιλιάδες επαγγελματίες HoReCa, νέους και γυναίκες, για να εξελιχθούν και να διεκδικήσουν ένα καλύτερο επαγγελματικό μέλλον ή ευκαιρίες επιχειρηματικότητας.

Στόχος της νέας πλατφόρμας ήταν μέσα σε ένα χρόνο να ενδυναμώσει 10.000 επαγγελματίες HoReCa, νέους και γυναίκες, βοηθώντας τους να ενισχύσουν τις υπάρχουσες δεξιότητες (upskilling) και να αποκτήσουν νέες (reskilling) με βάση τις αναδυόμενες τάσεις και ανάγκες της νέας εποχής.

Με μια ολοκληρωμένη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης, που αναπτύσσεται σε τρεις πυλώνες η Coca-Cola στην Ελλάδα προχωρά στην «πράσινη» εποχή για ένα «πράσινο», βιώσιμο μέλλον για τον πλανήτη μας, για εμάς και τις επόμενες γενιές για τη φύση και τις κοινότητές μας. Με υπευθυνότητα για το περιβάλλον, ενσυναίσθηση για την κοινωνία και πίστη στον άνθρωπο, το μέλλον μας μπορεί να είναι βιώσιμο.