ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Love Earth: Τα Public εφαρμόζουν ολοκληρωμένο πρόγραμμα «πράσινων» δράσεων

Love Earth: Τα Public εφαρμόζουν ολοκληρωμένο πρόγραμμα «πράσινων» δράσεων

Η αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης και η προσπάθεια αναστροφής των συνεπειών της έχουν αναχθεί σε ύψιστη προτεραιότητα για την ανθρωπότητα, σε παγκόσμιο επίπεδο.

Την ώρα που η Γη διανύει τη θερμότερη περίοδο στα καταγεγραμμένα χρονικά και η συγκέντρωση διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στην ατμόσφαιρα βρίσκεται στο υψηλό επίπεδο όλων των εποχών, είναι περισσότερο προφανές από ποτέ το ότι όλοι οφείλουμε να κάνουμε αυτό που μας αναλογεί.

Τα παραπάνω στοιχεία που έχει γνωστοποιήσει ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ), επιβεβαιώνουν εμφατικά την πραγματικότητα που πλέον αντιλαμβάνονται οι πολίτες στην καθημερινότητά τους. Το κλίμα έχει αλλάξει, τα έντονα, καταστροφικά φαινόμενα εμφανίζονται όλο και συχνότερα και η ανάγκη δράσης είναι επιτακτική.

Οι αρχές της κυκλικής οικονομίας στο λιανεμπόριο

Προς την κατεύθυνση αυτή, δηλαδή την ανάληψη δράσης για την προστασία του πλανήτη, κινούνται οι επιχειρήσεις κάθε μεγέθους, σε παγκόσμιο επίπεδο. Η εφαρμογή των αρχών της κυκλικής οικονομίας, κεντρικός άξονας της οποίας είναι η πολιτική μηδενικών απορριμμάτων με τη συνδρομή της ανακύκλωσης, γίνεται πραγματικότητα και η στροφή προς την πράσινη, βιώσιμη ανάπτυξη, έχει ήδη ξεκινήσει.

Στην κατεύθυνση αυτή, τα Public εγκαινιάζουν ένα νέο, «πράσινο» πρότυπο για το ελληνικό λιανεμπόριο: Το φιλόδοξο πρόγραμμα «Love Earth», που προσφέρει μια νέα, πιο βιώσιμη, καταναλωτική πρόταση, μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της εταιρείας αλλά και των καταναλωτών που την επιλέγουν. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων, μέσα από το οποίο το Public Group δίνει το μήνυμα «Just Go Zero» και δημιουργεί το πρώτο zero waste κατάστημα στην Ελλάδα.

Το κατάστημα αυτό μάλιστα είναι το flagship του Ομίλου, στο Σύνταγμα και το Public Café, στον ίδιο χώρο, όπου εφαρμόζονται πλέον ολοκληρωμένα ρεύματα μείωσης, ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης υλικών, καλύπτοντας όλα τα οργανικά απόβλητα, τα υπολείμματα καφέ, τα καπνικά προϊόντα, καθώς και χαρτί, γυαλί, αλουμίνιο και πλαστικό. Το σχέδιο εκπονήθηκε σε συνεργασία με την Polygreen, που ειδικεύεται σε εφαρμογής κυκλικής οικονομίας.

Πέρα από τη δομική αλλαγή στη λειτουργία του καταστήματος, το «Love Earth» προβλέπει μια σειρά δράσεων και νέων υπηρεσιών, κάνοντας πράξη ένα καινοτόμο πρόγραμμα βιώσιμης επιχειρηματικής λειτουργίας. Έτσι, θέτοντας στο επίκεντρο το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή, το Public εμπνέει τους καταναλωτές να αλλάξουν τον τρόπο αγορών τους και να υιοθετήσουν μια πιο πράσινη ζωή, προτείνοντάς τους μια σειρά από φιλικές στο περιβάλλον επιλογές: Διάθεση ανακατασκευασμένων συσκευών, ηλεκτρονικές αποδείξεις, νέες συσκευασίες.

Αναλυτικότερα, οι καταναλωτές μπορούν να βρουν στα Public και να αγοράσουν ανακατασκευασμένες (refurbished), πλήρως λειτουργικές συσκευές μέσα από το iRepair corner που βρίσκεται στο κατάστημα Γλυφάδας. Η συγκεκριμένη υπηρεσία προγραμματίζεται να επεκταθεί και σε άλλα σημεία του δικτύου καταστημάτων του Ομίλου.

Επιπλέον, στα Public οι καταναλωτές μπορούν να ζητούν την έκδοση ηλεκτρονικής απόδειξης, περιορίζοντας τη στατάλη χαρτιού, επωφελούμενοι και από τη δυνατότητα εκτός ουράς checkout, ενώ ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία μετάβασης σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες, που θα είναι πλήρως ανακυκλώσιμες ή πολλαπλών χρήσεων.

Πράσινες επιλογές για έναν πιο βιώσιμο πλανήτη

Με το «Love Earth», ένα πρόγραμμα – ορόσημο, τα Public αξιολογούν ως προτεραιότητα την πράσινη μετάβαση προς ένα νέο, βιώσιμο πρότυπο στο λιανεμπόριο. Για τον σκοπό αυτό, μάλιστα, καλούν τους καταναλωτές, τους συνεργάτες τους, τους εργαζομένους, αλλά και το σύνολο της αγοράς, να ακολουθήσουν την ίδια πορεία, ώστε όλοι, να εργαστούμε από κοινού για έναν πιο βιώσιμο πλανήτη.

Ήδη, το Public Group καταγράφει σταθερή μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος του φυσικού δικτύου μέσα από την αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας: Και τα 57 καταστήματα, όπου υπάρχει απευθείας σύμβαση με τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, αξιοποιούν ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Επιπλέον, είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι ακόμα και το κτήριο όπου στεγάζονται τα κεντρικά γραφεία του Ομίλου είναι κατασκευασμένο με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά, προσφέροντας ένα σύγχρονο, αειφόρο και αναβαθμισμένο περιβάλλον εργασίας. Οι εγκαταστάσεις επιτρέπουν τον φυσικό φωτισμό και αερισμό, εξασφαλίζοντας σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας, ενώ στο κτήριο λειτουργούν εννέα σταθμοί ανακύκλωσης, καθώς και βιολογικός καθαρισμός.

Με συνέπεια, επιμονή και πίστη σε ένα βιώσιμο μέλλον για όλον τον πλανήτη, το Public Group μειώνει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα και συστήνει στους Έλληνες καταναλωτές ένα νέο, πιο βιώσιμο μοντέλο αγορών. Με το «Love Earth» δείχνει τον δρόμο στο ελληνικό λιανεμπόριο για λειτουργία καταστημάτων που σέβονται το περιβάλλον, τον άνθρωπο, το αύριο και το μέλλον της νέας γενιάς, δείχνοντας πως υπάρχει τρόπος να αλλάξουμε προς το καλύτερο.