ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εκλογές 2019:Οι «δεξαμενές» των ψηφοφόρων και τα σχέδια ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και ΚΙΝΑΛ για την προσέλκυσή τους

Εκλογές 2019:Οι «δεξαμενές» των ψηφοφόρων και τα σχέδια ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και ΚΙΝΑΛ για την προσέλκυσή τους
EUROKINISSI

Με την πολιτική αντιπαράθεση να βρίσκεται στα ύψη, ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Δημοκρατία προσπαθούν να κερδίσουν χρόνο μέχρι τις εκλογές και να αποφύγουν τα λάθη. Τόσο ο Αλέξης Τσίπρας όσο και ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσδοκούν να επικρατήσουν στην τελική μάχη.

ΣΥΡΙΖΑ, Νέα Δημοκρατία και ΚΙΝΑΛ προσβλέπουν σε τρεις δεξαμενές ψηφοφόρων: στη μεγάλη δεξαμενή, δηλαδή εκείνων που δεν πήγαν να ψηφίσουν, σε εκείνους που έφυγαν από τον ΣΥΡΙΖΑ και τους διεκδικούν πλέον ΝΔ και ΚΙΝΑΛ αλλά και σε όσους γυρίζουν από κόμμα σε κόμμα ανάλογα με τις προσδοκίες τους.

Αυτός είναι και ο λόγος που τα τρία κομματικά επιτελεία αναπροσαρμόζουν την πολιτική τους και αναθεωρούν την επικοινωνιακή τους τακτική, αλλάζοντας πρόσωπα και στελέχη πρώτης γραμμής.

Αλλαγές προσώπων στο επιτελείο Τσίπρα

Στην κυβέρνηση ο πρωθυπουργός θεωρεί πως αλλάζοντας τα πρόσωπα θα αλλάξει και η αποδοχή του κόσμου ως προς την πολιτική του, τοποθετώντας την Έφη Αχτσιόγλου στη θέση της κυβερνητικής εκπροσώπου και πρώτη στο ψηφοδέλτιο επικρατείας.

Ο πρωθυπουργός κάνει «ρετουσάρισμα» στην επικοινωνιακή του ομάδα αλλά και αλλαγές σε πρόσωπα που κατά τη γνώμη του δεν «τράβηξαν» όσο θα έπρεπε.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δ. Τζανακόπουλος φαίνεται ότι παίζει ακόμη ρόλο στο επιτελείο του πρωθυπουργού όχι όμως στον ίδιο βαθμό, και για αυτό το λόγο ο κ. Τσίπρας αποφάσισε την αλλαγή φρουράς, τοποθετώντας τον υπουργό Επικρατείας στη μάχιμη θέση της Α’ Αθήνας διεκδικώντας τον σταυρό προτίμησης.

Βασικοί υποστηρικτές του κυβερνητικού έργου οι κ.κ. Ν. Παππάς και Αλέκος Φλαμπουράρης ενώ η πρωθυπουργική ομάδα εμπλουτίζεται και από τη συμμετοχή του υπ. Εσωτερικών Αλ. Χαρίτση.

Η εμπέδωση της κυβερνησιμότητας

Στη Νέα Δημοκρατία αλλάζουν επικοινωνιακή τακτική και επιλέγουν την ανάδειξη των θεμάτων που σχετίζονται με την εμπιστοσύνη και την «κυβερνησιμότητα» . Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει η νέα καμπάνια ενόψει των βουλευτικών εκλογών της 7ης Ιουλίου, που λάνσαρε η αξιωματική αντιπολίτευση.

Στην Πειραιώς πιστεύουν ότι θα δεχτούν από τον ΣΥΡΙΖΑ ισχυρό πόλεμο σε ό,τι αφορά στον τρόπο που θα κυβερνήσει η ΝΔ αν ο κ. Μητσοτάκης εκλεγεί πρωθυπουργός.

Κυρίως στον τομέα που σχετίζεται με τα εργασιακά, τα κοινωνικά και τα θέματα που άπτονται τις καθημερινότητας. Η κυβέρνηση ήδη κατηγορεί τη ΝΔ ότι θα προβεί σε απολύσεις εργαζομένων στο δημόσιο, θέτοντας με τον τρόπο αυτό το δίλημμα στους ψηφοφόρους.

Φυσικά, όπως αναφέρουν σε όλους τους τόνους στη ΝΔ, κάτι τέτοιο δεν υφίσταται. Και επειδή θα τεθεί το επόμενο διάστημα πάρα πολύ έντονα, άλλαξε και η επικοινωνιακή της τακτική.

Στη ΝΔ θέλουν να εμπεδώσουν το αίσθημα της ασφάλειας, της εμπιστοσύνης και της προοπτικής της χώρας. Με σταθερότητα και χωρίς σκαμπανεβάσματα. Και ακριβώς επειδή θέλουν να το κάνουν σαφές στους πολίτες, ο κορμός της προεκλογικής καμπάνιας θα είναι αυτός.

Στο ΚΙΝΑΛ η καμπάνια που θα ακολουθήσουν στοχεύει στους ψηφοφόρους που δεν θέλουν τον Αλέξη Τσίπρα αλλά ούτε και τον Κυριάκο Μητσοτάκη αυτοδύναμο.

Έτσι, η εκλογική τους τακτική θα κινηθεί με βάσει τους ψηφοφόρους που αισθάνονται απογοητευμένοι από τον ΣΥΡΙΖΑ και φεύγουν και η προσπάθειά τους είναι να μην πάνε μόνο προς τη Νέα Δημοκρατία αλλά να καταφέρουν ένα ποσοστό να κερδίσουν και οι ίδιοι.

Σε ό,τι αφορά στη γκρίνια με την αποχώρηση του κ. Βενιζέλου, η ηγεσία του ΚΙΝΑΛ θεωρεί ότι στο τέλος οι ψηφοφόροι θα κρίνουν θετικά την απόφαση της κ. Γεννηματά, αποδίδοντάς της τα ανάλογα ποσοστά για να την κρατήσουν στην 3η θέση και ρυθμιστή της επόμενης ημέρας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ