ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στο υπουργείο Παιδείας ο Μητσοτάκης - Ποιο είναι το πλάνο δράσης του για την εκπαίδευση

Στο υπουργείο Παιδείας ο Μητσοτάκης - Ποιο είναι το πλάνο δράσης του για την εκπαίδευση
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Το υπουργείο Παιδείας επισκέπτεται αυτή την ώρα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Η επίσκεψη ήταν προγραμματισμένη για χθες, Πέμπτη, όμως αναβλήθηκε λόγω της φονικής κακοκαιρίας στην Χαλκιδική.

Ο πρωθυπουργός έφτασε στο υπουργείο στις 09:00 το πρωί ακριβώς όπως ήταν προγραμματισμένο, κάτι το οποίο επισήμανε και ο ίδιος, λέγοντας ότι «όταν λέμε εννέα εννοούμε εννέα».

Στο υπουργείο τον πρωθυπουργό υποδέχτηκε η υπουργός Νίκη Κεραμέως, ενώ στην είσοδο τον περίμεναν συγκεντρωμένοι υπάλληλοι, οι οποίοι τον υποδέχτηκαν με χειροκροτήματα. Ο πρωθυπουργός χαιρέτισε αρκετούς δια χειραψίας και αντάλλαξε μερικές κουβέντες μαζί τους.

Στη συνέχεια ο κ. Μητσοτάκης κατευθύνθηκε προς το γραφείο της υπουργού όπου πραγματοποιείται η σύσκεψη για τις προτεραιότητες που έχει θέσει η κυβέρνηση για την Παιδεία, με τη συμμετοχή της υπουργού κ. Κεραμέως, της υφυπουργού για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής Σοφίας Ζαχαράκη και του υφυπουργού για θέματα ανώτατης εκπαίδευσης Βασίλη Διγαλάκη, καθώς επίσης και του Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη ο οποίος συνοδεύει τον πρωθυπουργό στην επίσκεψή του.

Κατά την υποδοχή ήταν και ο υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης, ο οποίος όμως στη συνέχεια αποχώρησε.

4851939

Πηγή: EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Οι στόχοι

Ο νέος πρωθυπουργός με αυτή την επίσκεψη δείχνει την προτεραιότητα που έχουν τα ζητήματα της εκπαίδευσης για την κυβέρνηση. Αρχικός στόχος είναι η κατάργηση του ασύλου, για την «πραγματική προστασία της ελεύθερης διακίνησης ιδεών».

Στη συνέχεια, η απελευθέρωση του σχολείου από τον έλεγχο του υπουργείου, παραχωρώντας έτσι στην πράξη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές των σχολικών μονάδων.

Επίσης, έμφαση αναμένεται να δοθεί στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων και την απόκτηση πιστοποιημένων γνώσεων πληροφορικής και ξένων γλωσσών.

Ακόμα, προτεραιότητα αποτελεί ο ουσιαστικός σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός, από το γυμνάσιο, καθώς επίσης και η ενίσχυση του θεσμού των προτύπων και των πειραματικών σχολείων, αλλά και η ίδρυση πρότυπων επαγγελματικών λυκείων.

Επιπρόσθετα, στο πλάνο των δράσεων για την Παιδεία περιλαμβάνεται και ο ανασχεδιασμός της πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Τέλος, στις προτεραιότητες περιλαμβάνεται και η ενίσχυση της ειδικής αγωγής.

Όλα τα παραπάνω, εντάσσονται στο πλαίσιο ενίσχυσης της εμπιστοσύνης στο δημόσιο σχολείο, της ανάδειξης της επαγγελματικής εκπαίδευσης ως εργαλείο απασχόλησης και της αναβάθμισης του δημόσιου πανεπιστημίου, που ανέλυσε ο κ. Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο.

Υπενθυμίζεται, πάντως, ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου, δια στόματος της υπουργού, Νίκης Κεραμέως, έχει τονίσει ήδη από την Τρίτη, κατά την ανάληψη καθηκόντων ότι επιδίωξη είναι, μεν, να δράσει «γρήγορα και αποτελεσματικά», «χωρίς να αιφνιδιαστεί κανείς», δε.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ