ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Τσίπρας τρολάρει: Η «πόρτα» των media και το «παράθυρο» του Facebook

Ο Τσίπρας τρολάρει: Η «πόρτα» των media και το «παράθυρο» του Facebook
Γ.Τ ΣΥΡΙΖΑ / ANDREA BONETI

Τρολάρει ο Τσίπρας…

Ο τίτλος εμφανίζεται συχνά τις τελευταίες μέρες στα άρθρα σχετικά με τις παρεμβάσεις του Αλέξη Τσίπρα. Δεν πρόκειται για δημοσιογραφικό λογοπαίγνιο προς άγραν… κλικ, αλλά κυριολεξία. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ τρολάρει κανονικά, σύμφωνα με όλους τους κανόνες των social media. Πρόκειται ασφαλώς περί μιας ασυνήθιστης επικοινωνιακής, τουλάχιστον για τα ελληνική δεδομένα. Η υιοθέτηση της από την αξιωματική αντιπολίτευση αποτελεί αδιάψευστο τεκμήριο για το πώς τα social media έχουν αλλάξει με σαρωτικό τρόπο το πεδίο της επικοινωνίας.

Ο Joker….

Η αρχή του… τρολαρίσματος έγινε με τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη. Στη σχετική ανάρτηση του ο Αλέξης Τσίπρας είχε χρησιμοποιήσει ένα σατιρικό φωτομοντάζ που είχε κυκλοφορήσει στα social. Το φωτομοντάζ έδειχνε τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη να κυνηγάει τον… Joker. Σε αυτήν την ανάρτηση ο Αλέξης Τσίπρας έγραψε: «Που να φανταστώ ότι μια εβδομάδα αργότερα η νέα "προοδευτική" κυβέρνηση της ΝΔ, με εντολή μάλιστα λειτουργών του υπουργείου Πολιτισμού, θα έβαζε την ΕΛ.ΑΣ να αποκαταστήσει την τάξη; Και να μας επιστρέψει αισίως στη δεκαετία του '60, ίσως και ακόμη πιο πίσω... Την τάξη που δεν κατάφεραν να επιβάλουν τα όργανά της στο Γκόθαμ Σίτι, την αποκατέστησε τελικά το Σάββατο το βράδυ στον κινηματογράφο ΑΕΛΛΩ ο κος Χρυσοχοίδης. Όχι παίζουμε...

ΥΓ: Η φωτογραφία προφανώς αποτελεί φωτομοντάζ των δημιουργών του διαδικτύου. Εμπνευσμένη θα έλεγα...»

Η ανάρτηση για το Joker ήταν η πιο πετυχημένη του πρώην πρωθυπουργού το τελευταίο διάστημα

…και η Βόρεια Μακεδονία

Και το τρολάρισμα συνεχίστηκε στη σημερινή ανάρτησή του κ. Τσίπρα για την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ και το ζήτημα των εμπορικών σημάτων. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θέλησε να σχολιάσει δημοσίευμα σύμφωνα με το οποίο ο Κυριάκος Μητσοτάκης αφού έψαξε στο Google, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα θα πρέπει να κατοχυρώσει το όνομα Makedonia αφήνοντας στους γείτονες το Macedonia. Ο κ. Τσίπρας έγραψε συγκεκριμένα: «Θα αφήσουμε το Macedonia στους Βορειομακεδόνες και θα κρατήσουμε εμείς το Makedonia. Πώς δε το σκέφτηκα τόσο καιρό ότι αλλάζοντας το «c» με το «k» θα έλυνα το πρόβλημα...Και αυτός ο Κυριάκος, τόσες φορές ήρθε στο Μαξίμου για το ονοματολογικό, κουβέντα δε μου είπε. Όλα τα έξυπνα τα κρατάει για τον εαυτό του ο μπαγάσας...»

Απαντώντας, ο Στέλιος Πέτσας δήλωσε: «Αναφέρεται στην ανάρτησή του σε “Βορειομακεδόνες”, ενώ ο ίδιος έχει υπογράψει στη Συμφωνία των Πρεσπών να λέγονται “Μακεδόνες”. Σκέτο. Ούτε στον ίδιο δεν αρέσει η συμφωνία του; Ποιον κοροϊδεύει ο μπαγάσας*;

* μπαγάσας (σκωπτικό) = κατεργαράκος, επιτήδειος»

Αδιαμεσολάβητη επικοινωνία

Το CNN Greece από τις 2 Σεπτεμβρίου είχε γράψει ότι ο Αλέξης Τσίπρας θα «βάλει τα λεφτά του» στα social media για να σπάσει αυτό που στην Κουμουνδούρου ονομάζουν επικοινωνιακό αποκλεισμό του ΣΥΡΙΖΑ από τα ΜΜΕ. «Από τη στιγμή που τρώμε "πόρτα" από τα media, ανοίγουμε «παράθυρο» στο Facebook», λέει χαρακτηριστικά πηγή της Κουμουνδούρου. Η λογική είναι ότι ο κ. Τσίπρας θέλει να διαμορφώσει τους όρους αδιαμεσολάβητης επικοινωνίας με τους πολίτες. Αυτό θέλει να το πετύχει τόσο μέσα από τα social media όσο και με τις συγκεντρώσεις-συζητήσεις σε όλη την Ελλάδα.

«Αν αυτοί έχουν κάποια μεγάλα Μέσα Ενημέρωσης με το μέρος τους, εμείς έχουμε δεκάδες χιλιάδες μικρά, αλλά δεκάδες χιλιάδες μικρά μέσα ενημέρωσης, που είναι τα κινητά σας τηλέφωνα, οι ηλεκτρονικοί σας υπολογιστές, τα μέσα επικοινωνίας των νέων τεχνολογιών που χρησιμοποιούν καθημερινά ο καθένας και η κάθε μια από εμάς», είπε πει ο κ. Τσίπρας στο φεστιβάλ Σπούτνικ.

Στόχος οι νέοι

Πέρα από την «αδιαμεσολάβητη επικοινωνία», ο κ. Τσίπρας έχει κι ένα ειδικό στόχο: Τους νέους. Το χάσμα μεταξύ της εκλογικής επιρροής του ΣΥΡΙΖΑ στους νέους και της οργανωμένης βάσης της νεολαίας του, δεν φαίνεται να γεφυρώνεται με την καμπάνια της εγγραφής νέων μελών. Κατά συνέπεια, η Κουμουνδούρου ανιχνεύει τρόπους αντισυμβατικής επικοινωνίας με ένα νεανικό κοινό το οποίο το αφήνει αδιάφορο η παραδοσιακή πολιτική επικοινωνία.

Σε ερώτηση του CNN Greece αν ο ΣΥΡΙΖΑ έχει προσλάβει σύμβουλο από το εξωτερικό για τη διαχείριση των social media, η απάντηση αξιωματούχου της Κουμουνδούρου ήταν κατηγορηματικά αρνητική.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ