ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ανοιχτός σε βελτιώσεις για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ο Χατζηδάκης

Ανοιχτός σε βελτιώσεις για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα ο Χατζηδάκης
ΙΝΤΙΜΕ

Ανοιχτός σε αλλαγές στη βάση των προτάσεων των κομμάτων αλλά και των εμπλεκόμενων φορέων, δήλωσε στη Βουλή, όπου συζητείται το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, ο Κωστής Χατζηδάκης.

Το νομοσχέδιο στηρίζουν επί της αρχής του ΝΔ, ΚΙΝΑΛ, ενώ καταψηφίζει το ΚΚΕ. Ο ΣΥΡΙΖΑ η Ελληνική Λύση και το ΜέΡΑ25 επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν στη συζήτηση στην Ολομέλεια.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας παρουσιάζοντας βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου, είπε πως προβλέπουν:

1. Παροχή κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών ΙΧ, δικύκλων και ποδηλάτων που φτάνουν στο 15% της αξίας του αυτοκινήτου (με «οροφή» τα 5.500 ευρώ), το 20% της αξίας του δικύκλου και το 40% της αξίας του ποδηλάτου.

  1. Παροχή κινήτρων για την δημιουργία υποδομών φόρτισης, ώστε να καλυφθεί το δίκτυο των Εθνικών Οδών έως το τέλος του 2021. Όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, οι εισαγωγείς ΙΧ έχουν δεσμευθεί για 1.200 σημεία φόρτισης έως το 2021, ενώ πρωτοβουλίες θα αναλάβουν και οι Δήμοι για χωροθέτηση δημόσια προσβάσιμων φορτιστών. Σε ότι αφορά τα κτίρια, ο ίδιος τόνισε ότι προβλέπεται υποχρέωση τοποθέτησης για τα νέα, ενώ για τα παλαιά κτίρια προβλέπεται «μοντέλο» ανάλογο με αυτό που ακολουθείται για την εγκατάσταση λέβητα φυσικού αερίου στην πολυκατοικία, που δεν απαιτεί συναίνεση όλων των ιδιοκτητών.
  2. Ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη λειτουργία της αγοράς της ηλεκτροκίνησης, αντί για τις αποσπασματικές ρυθμίσεις που υπήρχαν μέχρι τώρα, με σαφή τον ρόλο του ΔΕΔΔΗΕ και των υπόλοιπων φορέων. Σαφή αναφορά έκανε ο κ. Χατζηδάκης και στη συμφωνία που υπέγραψαν 18 φορείς (εισαγωγείς ΙΧ, πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας κ.α.) και στην οποία δεσμεύθηκαν ότι θα πράξουν ό,τι τους αναλογεί «για να περάσουμε από την θεωρία στην πράξη».

Ενεργό ρόλο θα παίξει το δημόσιο στις προμήθειες ηλεκτρικών αυτοκινήτων (το 25% των νέων ΙΧ που αποκτώνται θα πρέπει να είναι υποχρεωτικά ηλεκτρικά) αλλά και στην διείσδυση ηλεκτρικών λεωφορείων στις αστικές συγκοινωνίες. Επίσης, σημαίνοντα ρόλο «παίζουν» τα αναπτυξιακά-φορολογικά κίνητρα για την παραγωγή φορτιστών, μπαταριών, ακόμα και ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις λιγνιτικές περιοχές.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ