ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Φίλης στο CNN Greece: Η Κεραμέως είναι επικίνδυνα ανεπαρκής

Φίλης στο CNN Greece: Η Κεραμέως είναι επικίνδυνα ανεπαρκής
ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ / ΙΝΤΙΜΕ

Την άμεση παραίτηση της Νίκης Κεραμέως ζήτησε ο Νίκος Φίλης σε συνέντευξή του στο CNN Greece.

O κ. Φίλης είπε χαρακτηριστικά:

«Αυτός είναι ο ορίζοντας της υπουργού. Πολύ οπισθοδρομικός, πολύ στενός για να χωρέσει τις ανησυχίες, τις αγωνίες και τις ευαισθησίες της μεγάλης πλειοψηφίας της νέας γενιάς και των εκπαιδευτικών μας. Διερμηνεύοντας τα αισθήματα τους, αποφασίσαμε να πούμε: Φτάνει. Ως εδώ! Δεν είναι παράδοξο να ζητάμε την παραίτησή της· μάλλον καθυστερήσαμε θα έλεγα.»

Της καταλόγισε επίσης «επικίνδυνη ανεπάρκεια και βαριά αμέλεια κατά την άσκηση των καθηκόντων της, χωρίς βέβαια να εξαιρώ από την ευθύνη το σύνολο της κυβέρνησης και τον ίδιο τον πρωθυπουργό».

Για τα προβλήματα στην τηλεκπαίδευσης, ο «σχολάρχης» του ΣΥΡΙΖΑ επισήμανε: ‘Την Άνοιξη έμπαιναν οι διπλάσιοι. Τότε, ήταν λογικό ως ένα βαθμό να υπάρχουν καθυστερήσεις. Τώρα όμως; Μετά από μήνες, που έπρεπε να έχουν αξιοποιηθεί για την ενίσχυση δικτύων και υποδομών; Τι έκανε το υπουργείο, αφού δεν ασχολήθηκε, όπως λέγαμε πριν, ούτε με την υγειονομική θωράκιση των σχολείων; Ποιες ήταν οι προτεραιότητές του τελικώς; Απολύτως καμία άλλη πέρα από τη νομοθέτηση ρυθμίσεων που ωφελούσαν ιδιωτικά σχολεία και κολέγια.»

Προσέθεσε ότι «όπως δεν άκουσαν τους ειδικούς για το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία με υγειονομική ασφάλεια, δεν άκουσαν τους ειδικούς και στο θέμα της τηλεκπαίδευσης. Πριν δύο ημέρες οι αρμόδιοι δημόσιοι φορείς και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο προειδοποιούσαν ότι δεν θα αντέξει η πλατφόρμα της Cisco. Συνέβη ακριβώς αυτό. Η αλαζονεία τους ξεπερνάει κάθε φαντασία».

Αναλυτικά η συνέντευξη του Νίκου Φίλη στο CNN Greece:

-Κύριε Φίλη, γιατί ζητάτε την παραίτηση της κ. Κεραμέως;

-Για επικίνδυνη ανεπάρκεια και βαριά αμέλεια κατά την άσκηση των καθηκόντων της, χωρίς βέβαια να εξαιρώ από την ευθύνη το σύνολο της κυβέρνησης και τον ίδιο τον πρωθυπουργό.

Η κυρία Κεραμέως στις 30 Σεπτεμβρίου χαρακτήριζε fake news την άποψη ότι «τα σχολεία μπορούν να είναι εστίες μετάδοσης του ιού». Μετά από μόλις 36 ημέρες, στις 5 Νοεμβρίου, ανακοίνωνε το κλείσιμο Γυμνασίων, Λυκείων, ΙΕΚ, φροντιστηρίων. Είχε προηγηθεί το κλείσιμο όλων των Πανεπιστημίων, των Λυκείων Θεσσαλονίκης και Σερρών, τα κρούσματα σε εκατοντάδες σχολεία, τα τμήματα που σωρηδόν έθεταν σε αναστολή τη λειτουργία τους…

Αυτή η βαριά αμέλεια, ο πιο μαλακός χαρακτηρισμός, σε συνδυασμό με τον αυταρχισμό της -μια τιμωρία σε κάθε πρόβλημα- και την εντελώς παρωχημένη -αν και είναι νέος άνθρωπος- κοινωνική της αντίληψη, καθόρισαν τη στάση του υπουργείου στο ζήτημα και έφεραν την τραγική διάψευση της 5ης Νοεμβρίου. Δεν είναι ότι δεν υπήρχαν προειδοποιήσεις. Προφανώς δεν περίμενα να ακούσει τις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ και όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης, αλλά δεν ακολούθησε καν τις οδηγίες των ειδικών, αφήνοντας τα σχολεία υγειονομικά ανοχύρωτα. Περιορίστηκε σε επικοινωνία, στις στατιστικές γελοιότητες, ψευδείς ούτως ή άλλως, των 17 μαθητών ανά τάξη και στη φαιδρότητα των υπερμεγεθών μασκών.

Στις εύλογες διαμαρτυρίες μαθητών και εκπαιδευτικών επιστράτευσε τη βία των ΜΑΤ και την κατασυκοφάντηση των αγώνων. Αλλά νομίζω ότι έφτασε στο χαμηλότερο σημείο, όταν με μια πρωτοφανή για υπουργό Παιδείας ρύθμιση, επέβαλε στους καθηγητές να γίνουν καταδότες των μαθητών τους και να καταρτίζουν λίστες με τα παιδιά που μετέχουν στις κινητοποιήσεις, ώστε, στη συνέχεια να αποκλείονται από την εκπαιδευτική διαδικασία. Πόσο πιο χαμηλά; Και πόσο πιο κοντά στις πιο σκοτεινές σελίδες της νεότερης πολιτικής ιστορίας της χώρας μας;

Αυτός είναι ο ορίζοντας της υπουργού. Πολύ οπισθοδρομικός, πολύ στενός για να χωρέσει τις ανησυχίες, τις αγωνίες και τις ευαισθησίες της μεγάλης πλειοψηφίας της νέας γενιάς και των εκπαιδευτικών μας. Διερμηνεύοντας τα αισθήματα τους, αποφασίσαμε να πούμε: Φτάνει. Ως εδώ! Δεν είναι παράδοξο να ζητάμε την παραίτησή της· μάλλον καθυστερήσαμε θα έλεγα.

Τα προβλήματα στην τηλεκπαίδευσης

-Δεν είναι λογικό να υπάρχουν προβλήματα στην τηλεκπαίδευση αφού είναι πρώτη φορά που τόσο πολλοί μαθητές μπαίνουν ταυτοχρόνως στο σύστημα;

-Την Άνοιξη έμπαιναν οι διπλάσιοι. Τότε, ήταν λογικό ως ένα βαθμό να υπάρχουν καθυστερήσεις. Τώρα όμως; Μετά από μήνες, που έπρεπε να έχουν αξιοποιηθεί για την ενίσχυση δικτύων και υποδομών; Τι έκανε το υπουργείο, αφού δεν ασχολήθηκε, όπως λέγαμε πριν, ούτε με την υγειονομική θωράκιση των σχολείων; Ποιες ήταν οι προτεραιότητές του τελικώς; Απολύτως καμία άλλη πέρα από τη νομοθέτηση ρυθμίσεων που ωφελούσαν ιδιωτικά σχολεία και κολέγια.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έθετε από τον Απρίλιο στη Βουλή την ανάγκη να αναβαθμιστεί το δημόσιο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και η δημόσια πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης. Η κ. Κεραμέως, την ανέθεσε στη Cisco, με μια σύμβαση που παρανόμως δεν έχει ακόμα φέρει στη Βουλή, ενώ της έχει ζητηθεί. Και να που την πρώτη μέρα, αυτό που μας διαφημίζουν ως βέλτιστη λύση μετ’ ευχαριστιών και ευγνωμοσύνης μάλιστα, «κρασάρει». Κι ενώ δεν βρίσκουν μια λέξη «συγγνώμης» να πουν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, δεν λένε εξάλλου ποτέ συγγνώμη για τίποτα, βγαίνει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος να δικαιολογήσει… την εταιρία! Τέτοια αίσθηση του δημόσιου συμφέροντος έχουν. Αυτή είναι η σχέση και η αντίληψή τους για τον περίφημο ιδιωτικό τομέα.

Το σημαντικό είναι: Όπως δεν άκουσαν τους ειδικούς για το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία με υγειονομική ασφάλεια, δεν άκουσαν τους ειδικούς και στο θέμα της τηλεκπαίδευσης. Πριν δύο ημέρες οι αρμόδιοι δημόσιοι φορείς και το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο προειδοποιούσαν ότι δεν θα αντέξει η πλατφόρμα της Cisco. Συνέβη ακριβώς αυτό. Η αλαζονεία τους ξεπερνάει κάθε φαντασία.

Υπάρχει κάτι ακόμα. Όλο το εγχείρημα της τηλεκπαίδευσης ήταν και παραμένει στον αέρα, αφού το υπουργείο δεν έχει συμμορφωθεί ακόμη με τις συστάσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Η οποία σε επίσημο πόρισμά της στις 7 Σεπτεμβρίου, διαπίστωσε σωρεία παραβάσεων του GDPR, του ευρωπαϊκού κανονισμού για τα Προσωπικά Δεδομένα. Και σε αυτό το ζήτημα δεν αξιοποιήθηκε ο χρόνος, με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε εκεί που ήμασταν όταν άνοιξαν για λίγες μέρες τα σχολεία, στα τέλη Μαΐου. Επιτέλους, υπάρχει κάτι που έκαναν;

Τα υπηρεσιακά συμβούλια

-Γιατί θεωρείτε ότι είναι αποτυχία της κ. Κεραμέως οι εκλογές για τα υπηρεσιακά συμβούλια των καθηγητών; Γιατί κρίνετε ότι είναι τόσο σημαντικό ο τρόπος εκλογής τους;

-Μια εκλογική διαδικασία ανάδειξης εκπροσώπων, στην οποία μετέχουν 180.000 άνθρωποι, είναι εξ ορισμού σημαντική. Τα υπηρεσιακά συμβούλια, ναι μεν είναι διοικητικά όργανα, το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών όμως, όπως και γενικότερα των δημοσίων υπαλλήλων, έχει επιλέξει να αντιπροσωπεύεται σε αυτά ως μια δύναμη κοινωνικού-δημοκρατικού ελέγχου, με αποτέλεσμα και θετικό αποτύπωμα.

Επί υπουργίας του αείμνηστου και σεβαστού σε όλους μας δασκάλου Δημήτρη Φατούρου, οι αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών ήταν πλειοψηφία στα Συμβούλια. Ας το αναλογιστούμε αυτό, σήμερα που κατακτήσεις σαν κι αυτή τις βλέπουμε με το κυάλι, ενώ η κυβέρνηση ετοιμάζει νέες επώδυνες μνημονιακού τύπου αντιμεταρρυθμίσεις στα εργασιακά και στα συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων.

Υπάρχει όμως και το άλλο: ο κ. Θεοδωρικάκος ανέβαλε όλες τις εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, ενώ η κυρία Κεραμέως επέμεινε στην ηλεκτρονική ψηφοφορία στους εκπαιδευτικούς... Γιατί; Μπορούσε και αυτών η θητεία να παραταθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2021, χωρίς πρόβλημα. Και τότε, σε συνθήκες ήρεμες και ασφαλείς, να γίνει η παρουσίαση των θέσεων και υποψηφίων που ήταν αδύνατο να γίνει τώρα και να ακολουθήσουν οι εκλογές με ομαλότητα.

Εκείνη αντίθετα, με το γνωστό της ύφος, επέμεινε να γίνουν προχθές οι εκλογές, παρά την αντίθεση του συνόλου των εκπαιδευτικών, μέχρι και της συνδικαλιστικής παράταξης που πρόσκειται στη ΝΔ. Με το ζόρι και με «εντέλλεσθε»… Κατόπιν, όταν προέκυψε η σαρωτική αποχή του 92,5% των εκπαιδευτικών, βγήκε και πανηγύρισε, όπως πανηγυρίζει από προχτές ο Τραμπ που «κέρδισε» τις εκλογές στις ΗΠΑ! Δεν ξέρω τι να υποθέσω… Απόγνωση; Εμπιστοσύνη ότι με τη βοήθεια ορισμένων ΜΜΕ μπορεί να παραπλανήσει τους πάντες;

Γιατί όμως η επιμονή σε εκλογές υπό τέτοιες συνθήκες; Η απάντηση μάλλον βρίσκεται στο γεγονός, ότι για την κυβέρνηση αποτελούσαν πρόβα τζενεράλε για τους γενικότερους σχεδιασμούς της στον συνδικαλιστικό χώρο, με τελικό στόχο την πλήρη εξάλειψή του. Σε αυτή τη ζοφερή προοπτική έδωσαν συντριπτική απάντηση με την αποχή τους οι εκπαιδευτικοί. Και φυσικά, θα δώσει πολλές ανάλογες απαντήσεις το κίνημα, αν προκληθεί.

Οι προτάσεις

-Πέρα από την κριτική, ποιες είναι οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την αντιμετώπιση της πανδημίας;

- Γενναία αύξηση του κρατικού προϋπολογισμού του 2021 για την Παιδεία και ειδικά των κονδυλίων που αφορούν στην υγειονομική θωράκιση των σχολείων.

- Μαζικά δωρεάν τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς

- Πρόσληψη του απαραίτητου επιπλέον προσωπικού καθαριότητας

- Κινητές μονάδες του ΕΟΔΥ στα μεγάλα σχολικά συγκροτήματα

- Τήρηση των πρωτοκόλλων του ΕΟΔΥ για τις αποστάσεις στις σχολικές αίθουσες

- Σχηματισμός τμημάτων μέχρι 15 μαθητές, κάνοντας αρχή από τα πολυπληθή τμήματα άνω των 25 μαθητών στα οποία φοιτούν 90.000 μαθητές.

- Ευλυγισία στην εξεύρεση λύσεων αραίωσης του μαθητικού πληθυσμού (αξιοποίηση κλειστών αιθουσών και σχολείων, αναζήτηση χώρων του δημοσίου, των Ο.Τ.Α., της Εκκλησίας, κυλιόμενο ωράριο με σμίκρυνση των διδακτικών ωρών).

- Πρόσληψη 15.000 μόνιμων εκπαιδευτικών στις αρχές του 2021

- Διατήρηση του ίδιου τουλάχιστον αριθμού εισακτέων στα Πανεπιστήμια το 2021

- Καμία σκέψη για επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων ή της βάσης του 10

- Απαλλαγή από την Cisco. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση από δημόσια δίκτυα και πλήρης συμμόρφωση του υπουργείου Παιδείας με τις συστάσεις της ΑΠΔΠΧ.

- Kατάργηση όλων των αυταρχικών-αντιδημοκρατικών ρυθμίσεων του υπουργείου Παιδείας, όπως για παράδειγμα ο αποκλεισμός μαθητών από την εκπαιδευτική διαδικασία όταν συμμετέχουν σε κινητοποιήσεις, η υποχρέωση καθηγητών να «εκπέμπουν» ζωντανά την τάξη τους κι άλλα. Βεβαίως, και τα δύο καταρρίφθηκαν στην πράξη...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ