ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κυβέρνηση: Η αποτυχία με την «Ελπίδα» φέρνει κεντρική δομή διαχείρισης κρίσεων

Κυβέρνηση: Η αποτυχία με την «Ελπίδα» φέρνει κεντρική δομή διαχείρισης κρίσεων
Η σύνθεση της νέας δομής θα είναι μεταβλητή, με βασικό κριτήριο το είδος του φαινομένου που καλείται να αντιμετωπίσει ο κρατικός μηχανισμός. INTIME NEWS / ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Την επαύριον του μηνύματος στήριξης του πρωθυπουργού στο αυτόνομο χαρτοφυλάκιο της Πολιτικής Προστασίας, στο Μέγαρο Μαξίμου εντείνουν ρυθμούς για την υλοποίηση της δέσμευσης του Κυριάκου Μητσοτάκη για ενίσχυση του νεοπαγούς υπουργείου.

«Εγώ θα εξακολουθώ να στηρίζω αυτή την επιλογή, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τις δομές και τις δυνατότητές του. Και φροντίζοντας η λειτουργία του Υπουργείου να γίνει αποτελεσματικότερη με την καλύτερη συνεργασία όλων των άλλων Υπουργείων», ήταν η στοχευμένη αναφορά που διέτρεξε την εισήγηση του Κυριάκου Μητσοτάκη προς τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου.

Ως κεντρικός άξονας αυτού του σχεδιασμού, αναδεικνύεται από αρμόδιες πηγές, η συγκρότηση μιας κεντρικής δομής διαχείρισης κρίσεων.

Όπως εξηγούσαν στο CNN Greece οι ίδιες πηγές ενημέρωσης η σύνθεση της νέας δομής θα είναι μεταβλητή, με βασικό κριτήριο το είδος του φαινομένου που καλείται να αντιμετωπίσει ο κρατικός μηχανισμός.

Παρότι ο σχεδιασμός βρίσκεται σε πρωτόλειο στάδιο, είναι ξεκάθαρο ότι η νέα δομή θα λειτουργεί υπό το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Ωστόσο, ακόμη δεν είναι γνωστός ο χρόνος που θα ανακοινωθεί η συγκρότησή της.

Στο «μικροσκόπιο» Μητσοτάκη οι ευθύνες Στυλιανίδη

Η στήριξη του Κυριάκου Μητσοτάκη στη νευραλγική δομή που ο ίδιος σύστησε, δεν πλαισιώθηκε από την ονομαστική αναφορά και στο πρόσωπο του Χρήστου Στυλιανίδη.

Για τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας που επίσης αποτέλεσε προσωπική επιλογή του πρωθυπουργού, αυτό είναι και το σήμα ότι βλέπει την πρώτη κίτρινη κάρτα της θητείας του στην κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Ταυτόχρονα όμως οι «τροχιοδεικτικές βολές» του πρωθυπουργού φωτογράφισαν και τον Περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργο Πατούλη καθώς επίσης, στους υπόλοιπους αιρετούς και των δυο βαθμίδων της αυτοδιοίκησης που εκτέθηκαν από το επίπεδο ετοιμότητας των υπηρεσιών τους.

Σε αυτούς καταλογίστηκε από τον πρωθυπουργό το μερίδιο της ευθύνης που αντιστοιχεί για το έλλειμμα συντονισμού που μπορούσε δια γυμνού οφθαλμού να διαγνωστεί. Στους ίδους όμως απευθυνόταν και η προαναγγελία για τα νέα πρωτόκολλα υπό τα οποία θα γίνεται εξεφής η διαχείριση των κρίσεων ώστε να μην παρατηρούνται φαινόμενα ασυνεννοησίας, καθυστέρησης στη λήψη αποφάσεων «και ενίοτε αποποίησης ευθυνών», όπως συμπλήρωσε δηκτικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Με διαδοχικές παρεμβάσεις του, όμως ο Περιφερειάρχης Αττικής επέμενε στο αφήγημα το οποίο διατύπωνε σχετικά με το πεδίο των ευθυνών του, που όπως υποστήριξε εκτείνεται από τη λειτουργία των σχολείων έως εκείνη των κεντρικών οδικών αξόνων. Πτυχή στην οποία έβαλε αστερίσκο σύμφωνα με τον οποίο: «Κάποιοι δρόμοι είναι δικοί μας, κάποιοι είναι και των δήμων».

«Προβλήματα όμως, ας είμαστε ειλικρινείς, δεν υπήρξαν μόνο στην Αττική Οδό. Υπήρξαν και σε κεντρικούς δρόμους του λεκανοπεδίου. Είναι σαφές ότι και εκεί τα πράγματα δεν πήγαν καλά και πρέπει να εξετάσουμε τις αιτίες που οδήγησαν σε αυτή την κατάσταση και να αναπροσαρμόσουμε τους σχεδιασμούς μας», ήταν ο τόνος που έδωσε ο πρωθυπουργός.

Ο κ.Πατούλης αντέκρουσε τις επικρίσεις που δέχτηκε, αφήνοντας αιχμές που στόχευαν στα συναρμόδια υπουργεί: «Το άριστο θα ήταν όπως ακριβώς είπαμε ότι κλείνουν τα σχολεία, να είχε παρθεί η ανάλογη απόφαση ότι δεν λειτουργεί το δημόσιο και ο ιδιωτικός τομέας και όποιος κινείται θα πρέπει να το κάνει με αλυσίδες»

Όπως έγκαιρα είχε δημοσιεύσει το CNN Greece, εστίασε τα βέλη του και στις ευθύνες που αναλογούν στην Αττική Οδό για τον εγκλωβισμό χιλιάδων οδηγών. Ένα πεδίο το οποίο φώτιζαν από την πρώτη στιγμή οι κυβερνητικοί προβολείς και στο οποίο η ακαριαία παρέμβαση τπυ πρωθυπουργού, είχε ως αποτέλεσμα-για πρώτη φορά όπως αναδεικνύουν κυβερνητικά στελέχη- την καταβολή αποζημίωση δυο χιλιάδων ευρώ στους εγκλωβισθέντες οδηγούς.

Αυτός θα είναι ένας ενδιάμεσος σταθμός στην προσπάθεια καταλογισμού των ευθυνών που βαραίνουν τη διαχειρίστρια εταιρεία. Παράλληλα, έως τα μέσα Φεβρουαρίου η επιτροπή που συστάθηκε προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια της κακοδιαχείρισης, οφείλει να παραδώσει πόρισμα στον Υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.

Μετά την συγκρότηση του πορίσματος, προβλέπεται η επιβολή προστίμου το οποίο σύμφωνα με την νομοθεσία που ψηφίστηκε το 2020. Το ύψος του θα κυμαίνεται από τις 5.000 ευρώ έως τοκ 1 εκατομμύριο ευρώ. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το τελικό ποσό που θα χορηγηθεί θα προσεγγίζει τα ανώτατα όρια της νομοθεσίας.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ