ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γεωργιάδης για νέο «Καλάθι Νοικοκυριού»: Μειώσεις σε όλες τις αλυσίδες

Γεωργιάδης για νέο «Καλάθι Νοικοκυριού»: Μειώσεις σε όλες τις αλυσίδες
Η πρώτη αποτίμηση των νέων τιμών δείχνει ότι από τα 816 προιόντα 60 έχουν αύξηση και 167 μείωση ενώ 589 παραμένουν τα ίδια Eurokinissi (ΑΡΧΕΙΟ)

Μειωμένες είναι οι τιμές των προϊόντων στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» σε όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη.

«Black Friday αυτή την εβδομάδα και από ότι φαίνεται ξεκίνησε με τις νέες τιμές στο ''Καλάθι του Νοικοκυριού''. Η πρώτη αποτίμηση των νέων τιμών δείχνει ότι από τα 816 προιόντα 60 έχουν αύξηση και 167 μείωση ενώ 589 παραμένουν τα ίδια. Το σημαντικότερο ΟΛΕΣ οι αλυσίδες έχουν μείωση».

Σήμερα οι νέες λίστες των σούπερ μάρκετ

Στην τέταρτη εβδομάδα εφαρμογής του μπαίνει το «καλάθι του νοικοκυριού» καθώς τα σούπερ μάρκετ θα γνωστοποιήσουν σήμερα τις νέες λίστες με τα προϊόντα που επέλεξαν.

Γύρω στις 9 το πρωί αναμένεται τα νέα «καλάθια» να αναρτηθούν στην πλατφόρμα e-καταναλωτής του υπουργείου Ανάπτυξης και στα online καταστήματα των επιχειρήσεων.

Ο αριθμός των επιχειρήσεων που συμμετείχαν την περασμένη εβδομάδα έφτασε τις 16, και συγκεκριμένα 13 αλυσίδες σούπερ μάρκετ (ΑΒ Βασιλόπουλος, Βazaar, Γαλαξίας, Discount Market, Κρητικός, Lidl, Μασούτης, Market In, My Market, Σκλαβενίτης, ΣΥΝΚΑ, Πίτσιας, Χαλκιαδάκης), το οnline Efresh.gr και oι πλατφόρμες efood και Wolt.

Ενδιαφέρον για συμμετοχή στο «καλάθι του νοικοκυριού» έχουν πάντως εκφράσει κι άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ με ετήσιο τζίρο κάτω των 90 εκατ. ευρώ, πέραν δηλαδή εκείνων που ήταν υποχρεωμένες να το εφαρμόσουν.

Με βάση τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης την περασμένη εβδομάδα, από το σύνολο 816 προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού», στα 186, (ποσοστό 22%), η τιμή μειώθηκε, στα 555, (ποσοστό 69%) η τιμή παρέμεινε σταθερή και σε 75, (ποσοστό 9%), η τιμή αυξήθηκε ελαφρά στις περισσότερες περιπτώσεις, σε σχέση με μία εβδομάδα νωρίτερα.

Η επέκταση του «καλαθιού»

Την ίδια στιγμή αναμένονται το επόμενο διάστημα και οι δύο νέες κινήσεις τις οποίες έχει προαναγγείλει το αρμόδιο υπουργείο που αφορούν στο «καλάθι του νοικοκυριού».

Η πρώτη είναι το «καλάθι» με τα προϊόντα που απευθύνονται σε καταναλωτές με ειδικές διατροφικές ανάγκες. Θα περιλαμβάνει περίπου 15 προϊόντα τα οποία καταναλώνουν άνθρωποι που έχουν προβλήματα υγείας όπως για παράδειγμα οι διαβητικοί (και όχι μόνο), οι οποίοι αναγκαστικά αγοράζουν συγκεκριμένα είδη διατροφής.

Η δεύτερη είναι το λεγόμενο «εορταστικό καλάθι» δηλαδή η λίστα με τα προϊόντα για την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Σύμφωνα με όσα έχει αναφέρει ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, θα είναι διαθέσιμο γύρω στις 15 Δεκεμβρίου, θα διαρκέσει για περίπου 2-3 εβδομάδες ενώ θα περιέχει προϊόντα όπως κρέατα και γλυκά, ενδεχομένως και αναψυκτικά.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ