ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οι «χαμηλές πτήσεις» της τουρκικής αεροπορίας: Πανίσχυρο το ελληνικό οπλοστάσιο

Το ξεκάθαρο μήνυμα του ισχυρού άνδρα της αμερικανικής Γερουσίας, Ρόμπερτ Μενέντεζ, που δήλωσε αποφασισμένος να μην επιτρέψει την πώληση F-16 στην Τουρκία υπό τις παρούσες συνθήκες, απειλεί να βάλει «ταφόπλακα» στα σχέδια της Άγκυρας Baykartech

Αντιμέτωπη με τον εφιάλτη της «καθήλωσης» του αεροπορικού της Στόλου βρίσκεται η Τουρκία που αναζητεί αγωνιωδώς λύσεις στο αδιέξοδο του αμερικανικού «εμπάργκο» όπλων.

Το ξεκάθαρο μήνυμα του ισχυρού άνδρα της αμερικανικής Γερουσίας, Ρόμπερτ Μενέντεζ, που δήλωσε αποφασισμένος να μην επιτρέψει την πώληση F-16 στην Τουρκία υπό τις παρούσες συνθήκες, απειλεί να βάλει «ταφόπλακα» στα σχέδια της Άγκυρας για αναβάθμιση και απόκτηση νέων μαχητικών. Όμως, αυτή τη στιγμή, ο μεγάλος πονοκέφαλος των γειτόνων δεν είναι η αναβάθμιση αλλά οι διαθεσιμότητες.

Δεν είναι κρυφό ότι αρκετές Πολεμικές Μοίρες της Τουρκίας δυσκολεύονται να κρατήσουν τα αεροσκάφη τους στον αέρα εξαιτίας της έλλειψης ανταλλακτικών και αναλώσιμων υλικών. Μπορεί η αμυντική βιομηχανία της Τουρκίας να καταβάλει φιλόδοξες προσπάθειες για να διατηρήσει ικανοποιητικές διαθεσιμότητες, οι αριθμοί όμως λένε πάντα την αλήθεια και αποκαλύπτουν το τεράστιο πρόβλημα της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας.

Τα στοιχεία

Πηγή: Baykartech

Το 2022 αποτελεί χρονιά ρεκόρ όσον αφορά στις παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου, οι οποίες είναι περισσότερες και από το 2020, όταν Ελλάδα και Τουρκία έφτασαν μια «ανάσα» από τη σύρραξη.

Ενδεικτικό, ωστόσο, της προβληματικής κατάστασης που αντιμετωπίζουν οι γείτονες είναι το γεγονός ότι από τις 10.102 παραβιάσεις που έχουν καταγραφεί μέχρι την 29η Νοεμβρίου, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΓΕΕΘΑ, οι 6.500 έχουν πραγματοποιηθεί από Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη. Πρόκειται για τουρκικής κατασκευής Bayraktar TB-2, Anka-s και Akinci τα οποία έχουν σημαντικά μικρότερο κόστος πτήσης και φαίνεται ότι αποτελούν τον νέο «φορέα» της τουρκικής παραβατικότητας στο Αιγαίο.

Στην ουσία, τα UAV αναπληρώνουν το έργο που δεν μπορεί πλέον να αναλάβει η τουρκική Αεροπορία, τόσο εξαιτίας των αμερικανικών κυρώσεων για την απόκτηση των ρωσικής κατασκευής αντιαεροπορικών πυραύλων S-300 όσο και λόγω των διωγμών που υπέστησαν τα στελέχη της μετά το αποτυχημένο πραξικόπημα του 2016.

Εκνευρισμός στην Άγκυρα

Πηγή: Tuaf

Οι χαμηλές διαθεσιμότητες των τουρκικών F-16 σε συνδυασμό με τη σημαντική ενίσχυση του ελληνικού οπλοστασίου με τα υπερσύγχρονα Rafale F3R και F-16 Viper, προκαλούν «βέρτιγκο» στην Άγκυρα που αντιλαμβάνεται ότι η αεροπορική υπεροχή στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο είναι πλέον ελληνική υπόθεση. «Οι τουρκικές προκλήσεις συνεχίζονται, αλλά έχω την αίσθηση ότι οι Τούρκοι εκνευρίζονται όσο εμείς δυναμώνουμε» είπε με νόημα ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος, τονίζοντας ότι «θα δυναμώσουμε κι άλλο».

Άλλωστε, η Ελλάδα σύντομα θα ανήκει στο κλειστό «κλαμπ» των χωρών που διαθέτουν μαχητικά αεροσκάφη 5ης γενιάς. Το επίσημο αίτημα της Αθήνας για την απόκτηση 20+20 F-35 βρίσκεται ήδη στα χέρια των Αμερικανών και η απάντηση της Ουάσιγκτον αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου του νέου έτους. Με τα πρώτα «στέλθ» αεροσκάφη να φτάνουν στη χώρα μας περίπου στα μέσα του 2028, μέχρι τα τέλη της δεκαετίας, το αεροπορικό οπλοστάσιο θα διαθέτει μαχητικά 4ης, 4+ και 5ης γενιάς όταν το πιο σύγχρονο μαχητικό της Τουρκίας θα είναι το F-16 Block 50+.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης