ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οι πρώτες αλλαγές στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Οι πρώτες αλλαγές στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Με ορισμένες σημαντικές αλλαγές ξεκινά η νέα κυβερνητική θητεία όσον αφορά το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης καθώς οι τρεις γενικές γραμματείες γίνονται δύο.

Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από το προεδρικό διάταγμα που δημοσιεύθηκε χθες η Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) σε μία Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Στη νέα γενική γραμματεία μεταφέρονται, ως σύνολο αρμοδιοτήτων, οργανικών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων, οι συγχωνευόμενες Γενικές Γραμματείες με μία εξαίρεση καθώς η Γενική Διεύθυνση Διοικητικών Διαδικασιών Δημοσίου μεταφέρεται στη Γενική Γραμματεία Εσωτερικών και Οργάνωσης του υπουργείου Εσωτερικών. Η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων παραμένει ως έχει.

Το αποτέλεσμα θα είναι η νέα γενική γραμματεία που δημιουργείται να έχει πολλές και ισχυρές αρμοδιότητες που καλύπτουν τόσο θέματα που σχετίζονται με τα πληροφοριακά συστήματα του ελληνικού Δημοσίου όσο και ζητήματα ψηφιακής διακυβέρνησης, έναν τομέα όπου η νέα ηγεσία του υπουργείου σκοπεύει να δώσει ιδιαίτερη έμφαση. Ο νέος υπουργός Δημήτρης Παπαστεργίου σημείωσε στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της χθεσινής τελετής παράδοσης – παραλαβής ότι θα επιδιωχθεί η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης στον ελληνικό Δημόσιο. Αυτή θα είναι και μία από τις βασικές προτεραιότητες με τον κ. Παπαστεργίου να αναφέρεται ακόμη σε τομείς όπως είναι η κυβερνοασφάλεια και οι «έξυπνες πόλεις» ως περιοχές όπου θα δώσει έμφαση κατά τη διάρκεια της νέας θητείας.

Προς το παρόν, πάντως, δεν έχει επισήμως διευκρινιστεί ποιες θα είναι οι αρμοδιότητες του υφυπουργού Κωνσταντίνου Κυρανάκη, όπως και το τι θα γίνει με τους γενικούς γραμματείς του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και αν θα υπάρξουν αλλαγές.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ