Προσδοκίες made in China
Με γεμάτους φακέλους έχουν εφοδιάσει τα υπουργεία Οικονομικών, Οικονομίας, Υποδομών, Εξωτερικών, αλλά και το ΤΑΙΠΕΔ το πρωθυπουργικό επιτελείο για το ταξίδι του Αλέξη Τσίπρα στο Πεκίνο.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι τομείς στους οποίους θα εστιαστούν οι συζητήσεις αφορούν τον τουρισμό - real estate, την τεχνολογία την αγροτοδιατροφή, τη ναυτιλία αλλά και την υγεία.
Τον πρωθυπουργό θα συνοδεύσουν 8 υπουργοί και υφυπουργοί, αλλά και πλήθος επιχειρηματιών που θα επιδιώξουν να συνομολογήσουν συμφωνίες με κινέζους ομολόγους τους. Επιπλέον, θα διοργωνθεί φόρουμ με επιχειρηματικές συναντήσεις και θα συναφθούν εμπορικές συμφωνίες μεταξύ εταιρειών.
Μετά την υπέρβαση του σκοπέλου σχετικά με τη συμφωνία Cosco και ΟΛΠ και την κύρωση της από τη Βουλή το κλίμα θεωρείται εξαιρετικά καλό και η κυβέρνηση επικοινωνεί πως η επίσκεψη του πρωθυπουργού θα είναι εξαιρετικά εποικοδομητική.
Δεν είναι τυχαίο πως για να διασφαλιστεί η επιτυχία του πρωθυπουργικού ταξιδιού βρέθηκε στο το Πεκίνο προ ημερών κυβερνητική αποστολή με επικεφαλής τον Γενικό Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων Γιώργο Τσίπρα προκειμένου να προετοιμάσει την επίσημη επίσκεψη του κ. Τσίπρα και να καταρτίσει ένα πλήρη φάκελο για την προαγωγή των διμερών οικονομικών και εμπορικών σχέσεων μέσα από συγκεκριμένες πρωτοβουλίες.
Η κυβέρνηση θεωρεί πως μετά την ολοκλήρωση της πώλησης του ΟΛΠ θα μπορέσει ευκολότερα να διεκδικήσει νέες κινεζικές επενδύσεις και ειδικά να προσελκύσει ενδιαφερομένους για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, τον ΟΛΘ και το αεροδρόμιο στο Καστέλλι Κρήτης.
Στο Θριάσιο η ελληνική κυβέρνηση προτείνει να αναπτυχτούν ειδικές οικονομικές ζώνες, με συγκεκριμένο φορολογικό καθεστώς. Τα προϊόντα αυτά θα φέρουν σφραγίδα «made in EU» (κατασκευασμένο στην ΕΕ») ή «assembled in the EU» («συναρμολογημένο στην ΕΕ»), κάτι που θα εξασφαλίσει ευνοϊκό δασμολογικό καθεστώς στις κινεζικές εταιρείες, αλλά και καλύτερη μεταφορική πρόσβαση των προϊόντων αυτών στη Δυτική Ευρώπη.
Κατά πληροφορίες στο Πεκίνο η ελληνική αποστολή θα βολιδοσκοπήσει και το κινέζικο ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπου η Shanghai Ports Investments Group φέρεται να εξετάζει τη συμμετοχή της σε σχήμα που διεκδικεί το 67% του ΟΛΘ.
Τέλος, οι συναρμόδιοι υπουργοί Μεταφορών και Τουρισμού θα θέσουν εκ νέου το θέμα της απευθείας αεροπορικής σύνδεσης της Air China με την Αθήνα, κάτι που είχε αρχικά αρχίσει να συζητείται το 2004! Αν υπολογίσει κανείς πως την Ελλάδα ετησίως την επισκέπτονται 80.000 - 100.000 Κινέζοι τουρίστες εκτιμάται πως η ύπαρξη απευθείας αεροπορικής σύνδεσης θα πενταπλασιάσει τον αριθμό τους.