ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Θεοχάρης (ΟΣΕ) για Τέμπη: Κανένα σύστημα δε σώζει, όταν δεν εφαρμόζεται ο Γενικός Κανονισμός

Θεοχάρης (ΟΣΕ) για Τέμπη: Κανένα σύστημα δε σώζει, όταν δεν εφαρμόζεται ο Γενικός Κανονισμός
Ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ την περίοδο 2018-2019, Παναγιώτης Θεοχάρης στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για την τραγωδία των Τεμπών ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI

«Τα συστήματα έρχονται μετά τον ανθρώπινο παράγοντα και έρχονται κατ’ εντολή του ανθρώπου» δήλωσε κατηγορηματικά στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ την περίοδο 2018-2019, Παναγιώτης Θεοχάρης.

Υπογραμμίζοντας τον πρωταρχικό ρόλο του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας στην ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών, ο κ. Θεοχάρης υπογράμμισε ότι «κανένα σύστημα δεν μπορεί να σε σώσει όταν δεν εφαρμόζεται ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας», φέρνοντας μάλιστα ως παράδειγμα τις μετακινήσεις δεκάδων τρένων κατά την επιστράτευση του 1940 και μάλιστα σε μονή γραμμή, όπου δεν σημειώθηκε ο παραμικρός εκτροχιασμός, χάρη στην ευλαβική τήρηση του ΓΚΚ. Ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ συνέκρινε τον ΓΚΚ με στρατιωτικό έγγραφο ενώ πρόσθεσε ότι ο σταθμάρχης είναι στην ουσία ένας ταγματάρχης «τόσο σημαντική είναι η θέση του»

Προκειμένου να εξηγήσει την κατηγορηματικότητα των λόγων του, αναφέρθηκε σε δυστύχημα που είχε συμβεί επί της θητείας του στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπου οι ευθύνες αποδόθηκαν πλήρως στον μηχανοδηγό για τη μη εφαρμογή του ΓΚΚ.

Ιεραρχώντας τις αιτίες ενός σιδηροδρομικού δυστυχήματος, ο κ. Θεοχάρης προέταξε τον ανθρώπινο παράγοντα, ακολουθούμενο από τις αστοχίες γραμμής και τις αστοχίες συντήρησης.

Τέλος ο κ. Θεοχάρης αποκάλυψε ότι επί ημερών υπουργίας Ρέππα έκλεισε η ακαδημία μηχανοδηγών, προσθέτοντας ότι η μείωση του προσωπικού κατά 50% δημιούργησε μεγάλα προβλήματα στον σιδηρόδρομο.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ