Κυρανάκης: Τον Σεπτέμβριο η 24ωρη λειτουργία του Μετρό κάθε Σάββατο - Πότε αποσύρονται τα τρόλεϊ
Τρόλεϊ στην Αθήνα (φωτογραφία αρχείου)
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ / EUROKINISSIΟι τίτλοι τέλους, ύστερα από δεκαετίες, θα πέσουν μέσα στο επόμενο διάστημα για το δίκτυο των τρόλεϊ της Αθήνας, τη στιγμή που το Μετρό από το Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου, και κάθε Σάββατο, θα λειτουργεί όλο το 24ωρο. Το ίδιο θα ισχύει και για τα λεωφορεία.
Την είδηση αποκάλυψε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ο οποίος, μάλιστα, προανήγγειλε και άλλες προσλήψεις αλλά και οικονομική ενίσχυση του προσωπικού.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στην πρόοδο του συγκοινωνιακού έργου, λίγες ώρες πριν την επίσημη έναρξη του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, καθώς και σε άλλα θέματα της αρμοδιότητάς του.
«Όλα τα μέτρα που λαμβάνουμε, δηλαδή και η αστυνόμευση, και οι νέοι αυτοκινητόδρομοι, οι κάμερες και τα 24ωρα τα Σάββατα έχουν τη στόχευση να μειώσουν όσο γίνεται αυτό το πολύ μεγάλο αριθμό νεκρών στην ελληνική άσφαλτο», δήλωσε ο κ. Κυρανάκης στον ΣΚΑΪ.
«Από το Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου και μετά, οι εργαζόμενοι του Μετρό, Λεωφορείου και Τραμ βάζουν ''τεράστια πλάτη'' και θα λειτουργήσουν 24ωρο κάθε Σάββατο. Βγαίνουμε με το υφιστάμενο προσωπικό, αλλά θα γίνουν κι άλλες προσλήψεις, ενώ θα τους ανταμείψουμε και οικονομικά», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο αναπληρωτής υπουργός σημείωσε επιπλέον πως το μέτρο θα εξεταστεί και για τη Θεσσαλονίκη.
Κατάργηση των τρόλεϊ σε δύο φάσεις
Παράλληλα, ο κ. Κυρανάκης αναφέρθηκε και στην επερχόμενη κατάργηση των τρόλεϊ, εξηγώντας ότι στον προγραμματισμό προβλεπόταν η αγορά νέων οχημάτων, κάτι που αναιρέθηκε, καθώς το δίκτυο (καλώδια και στύλοι) χρειάζεται να αναβαθμιστεί, κάτι που έχει αυξημένο κόστος.
Μετά από έρευνα και συνεκτιμήσεις της υφιστάμενης κατάστασης, ο ίδιος τόνισε ότι το τέλος των τρόλεϊ θα γίνει σταδιακά και στις εξής δύο φάσεις:
- ξήλωμα καλωδίων και στύλων σε Αθήνα και Πειραιά, πέραν από μεγάλους κεντρικούς δρόμους όπως η Συγγρού, όπου θα πυκνώσουν τα δρομολόγια,
- αγορά νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία θα αντικαταστήσουν τα τρόλεϊ.
Μάλιστα, όπως δήλωσε ο κ. Κυρανάκης, οι εργαζόμενοι στα τρόλεϊ θα απορροφηθούν στα λεωφορεία.
«Τελευταίο καλοκαίρι στα ΜΜΜ χωρίς κλιματισμό»
Επιπλέον, όσον αφορά τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν λόγω του καύσωνα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ο κ. Κυρανάκης δήλωσε ότι φέτος είναι το τελευταίο καλοκαίρι χωρίς κλιματισμό στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Επισήμανε μάλιστα πως πολλοί παλιοί συρμοί του ΗΣΑΠ, που χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1980, δεν διαθέτουν κλιματισμό, ενώ και στους νεότερους ο κλιματισμός δεν λειτουργεί αποτελεσματικά, κυρίως επειδή οι συρμοί δεν κινούνται υπόγεια και οι επιβάτες ανοίγουν τα παράθυρα.
Στο Μετρό, όπως τόνισε, από τους 52 συρμούς που λειτουργούν στις γραμμές 2 και 3, οι 32 διαθέτουν κλιματισμό. Υπογράμμισε ότι η ευθύνη για την προμήθεια συρμών χωρίς κλιματισμό ανήκει σε προηγούμενες διοικήσεις και όχι στη σημερινή ηγεσία του υπουργείου.
Επιπλέον, πρόσθεσε πως έχουν ήδη δρομολογηθεί εργασίες ανακαίνισης των παλιών συρμών ώστε να αποκτήσουν κλιματισμό, διαδικασία που πιθανώς θα επηρεάσει προσωρινά τη συχνότητα των δρομολογίων.
Κατάσταση έκτακτης ανάγκης θα κηρύξει η Λιθουανία για τα αερόστατα από τη Λευκορωσία
20:23
Ιταλία: Δολοφόνησε τον γείτονά του που προσπαθούσε να του γκρεμίσει το σπίτι και... αθωώθηκε
20:16
Σεισμός 4,2 Ρίχτερ ανάμεσα σε Κρήτη και Αντικύθηρα
20:11
Ουκρανία: Νέα συνάντηση στις ΗΠΑ - Ο Γουίτκοφ ενημερώνει για την επαφή με Πούτιν
20:08