Μυθική αποζημίωση 42 εκατομμυρίων δολαρίων για κακή επισκευή αυτοκινήτου από συνεργείο
Ποια ευθύνη μπορεί να έχει ένα συνεργείο όταν δεν επισκευάζει σωστά ένα αυτοκίνητο; Σύμφωνα με δικαστήριο του Τέξας ιδιαίτερα μεγάλη και η απόφασή του να επιδικάσει αποζημίωση ύψους ούτε λίγο ούτε πολύ 42 εκατομμυρίων δολαρίων έχει προκαλέσει ιδιαίτερο θόρυβο στις ΗΠΑ.
H υπόθεση που οδήγησε στη συγκεκριμένη απόφαση αφορά το ζευγάρι των Matthew και την Marcia Seebachan, που την παραμονή των Χριστουγέννων του 2013 είχαν ένα ατύχημα με το Honda Jazz τους. Ο Matthew εγκλωβίστηκε στο τρακαρισμένο αυτοκίνητό τους και έπαθε εγκαύματα 4ου βαθμού, με αποτέλεσμα να νοσηλευτεί για 3 ολόκληρα χρόνια σε εξειδικευμένα νοσοκομεία.
Στη πορεία των ερευνών του ο δικηγόρος που είχε προσλάβει το ζευγάρι διαπίστωσε πως το Honda του ζεύγους είχε περάσει από το συνεργείο της εταιρείας John Eagle Body Shop, προκειμένου να επισκευαστεί η οροφή του έπειτα από μια ιδιαίτερα σφοδρή χαλαζόπτωση. Οι άνθρωποι της συγκεκριμένης εταιρείας και στα πλαίσια της επισκευής αντί να συγκολλήσουν την οροφή όπως όφειλαν και προέβλεπε η διαδικασία της επισκευής απλά την κόλλησαν χρησιμοποιώντας κάποια κόλλα. Η επιλογή τους αυτή, σύμφωνα με το δικηγόρο των Seebachan οδήγησε στην κατάρρευση της οροφής και κατά συνέπεια στον εγκλωβισμό του πελάτη του στο αυτοκίνητο και στη βλάβη της υγείας του που προήλθε από αυτό.
Ένα άλλο σημείο το οποίο επιβάρυνε τη θέση της εταιρείας που είχε αναλάβει την επισκευή είναι ότι η συγκεκριμένη επισκευή δεν αναγραφόταν στο βιβλίο του αυτοκινήτου, που είχε αγοραστεί από το ζευγάρι ως μεταχειρισμένο. Πλέον το θέμα έχει προχωρήσει σε επόμενο στάδιο, καθώς κατηγορούμενη είναι πλέον η ασφαλιστική εταιρεία. Η οποία είναι κατά πάσα πιθανότητα αυτή που προέτρεψε και πίεσε το συνεργείο να προσχωρήσει με την πιο φτηνή και πιο γρήγορη λύση της κόλλας και όχι της συγκόλλησης.
Όπως προαναφέραμε η συγκεκριμένη υπόθεση παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις ΗΠΑ όχι μόνο λόγω της τεράστιας αποζημίωσης αλλά και γιατί όπως λέει ο παθών προκειμένου να δημιουργήσει την απαραίτητη εγρήγορση στις αρχές και στους καταναλωτές.
Μακάρι με κάποιο τρόπο να προβληματιστούν οι καταναλωτές και στη χώρα μας, οι οποίοι αγοράζουν οτιδήποτε από 2ο χέρι χωρίς καμία εγγύηση ή έστω εξασφάλιση για την πραγματική κατάσταση του αυτοκινήτου, τα χιλιόμετρα του κ.λπ.