ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: H BMW ανανέωσε το i8 και πρόσθεσε και μια έκδοση Roadster

Αυτοκίνητο: H BMW ανανέωσε το i8 και πρόσθεσε και μια έκδοση Roadster

Το εντυπωσιακό σούπερ σπορ αυτοκίνητο και plug-in υβριδικό μοντέλο της BMW, το i8, έχει συμπληρώσει 5 χρόνια παρουσίας και έτσι η εταιρεία του Μονάχου παρουσίασε στην έκθεση του Los Angeles την ανανεωμένη του εκδοχή.

Η οποία πλέον χρησιμοποιεί τον ηλεκτροκινητήρα της i3 που αποδίδει 143 ίππους (και 250 Nm) έναντι 131 του προκατόχου του, με αποτέλεσμα με τους 231 ίππους του 3κύλινδρου κινητήρα βενζίνης των 1.500 κυβικών η συνδυαστική ισχύς να έχει φτάσει τους 374 ίππους (από 362).

Έτσι το 0-100 χλμ./ ώρα ολοκληρώνεται σε 4,4 δεύτερα, η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ ώρα, ενώ η καθαρά ηλεκτρική κίνηση έχει αυξηθεί στα 55 χιλιόμετρα χάρη στην αναβάθμιση των μπαταριών (από τα 20 στα 34 Ah και από τις 7,1 στις 11,6 kWh).

Το πιο σημαντικό νέο είναι η προσθήκη στη γκάμα του i8 του πολυαναμενόμενου Roadster, που είναι αυστηρά διθέσιο -το κουπέ είναι τυπικά 2+2 θέσεων, αλλά ουσιαστικά δύσκολα θα καθίσει κανείς πίσω- και έχει ηλεκτρικά αναδιπλούμενη οροφή. Η οποία χάρη στο σοφιστικέ μηχανισμό της διπλώνει σε σχήμα Ζ μέσα σε 15 δεύτερα και με ταχύτητες έως 50 χλμ./ ώρα και αποθηκεύεται κάθετα, πίσω από τα καθίσματα. Έτσι προκύπτει στο σημείο αυτό και ένας χώρος για αποσκευές μεγέθους 100 λίτρων.

Ενδιαφέρον είναι πως το πίσω παρμπρίζ με ανοιχτή την οροφή σηκώνεται κατά 30 χιλιοστά προκειμένου να παίζει το ρόλο ενός μικρού αλεξινεμίου, ενώ εδώ από CFK (συνθετικό υλικό ενισχυμένο με ανθρακόνημα) είναι και ο σκελετός από τις πόρτες, το πλαίσιο του παρμπρίζ και τα ογκώδη μαρσπιέ. Παράλληλα για χάρη της ακαμψίας υπάρχουν επιπλέον ενισχύσεις, με αποτέλεσμα η αύξηση του βάρους σε σχέση με το κουπέ να είναι 60 κιλά.

Η αύξηση αυτή του βάρους έχει σαν απόρροια και μια ελαφρώς πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, καθώς και κάποιες διαφορετικές μικρο-ρυθμίσεις, ενώ ίδιο ακριβώς με αυτό του κουπέ είναι το υβριδικό σύστημα πρόωσης. Απλά λόγω του λίγο μεγαλύτερου βάρους η i8 Roadster έχει θεωρητική ηλεκτρική αυτονομία 53 χιλιομέτρων (έναντι 55, όπως προαναφέραμε, του κουπέ), κάτι που σημαίνει πως στην πράξη μπορούν να καλυφθούν άνετα 40 χιλιόμετρα χωρίς να λειτουργήσει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Όσο για τη φόρτιση των μπαταριών σε κοινό οικιακό δίκτυο διαρκεί περίπου 4,5 ώρες, ενώ με τη χρήση Wallbox απόδοσης έως 3,6 kW μειώνεται σε λιγότερες από 3.

Η τιμή του i8 Roadster στη Γερμανία είναι κατά 17.500 ευρώ πιο ακριβή από αυτή του κουπέ -συνολικά από 155.550 ευρώ- αι η διάθεσή του θα αρχίσει από τον ερχόμενο Μάιο.