ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: Το εξαιρετικό και φρέσκο XC40 είναι το πιο δυναμικό Volvο

Αυτοκίνητο: Το εξαιρετικό και φρέσκο XC40 είναι το πιο δυναμικό Volvο

Προκειμένου να κατέβει κατηγορία μια βιομηχανία αυτοκινήτου, οι δρόμοι είναι πρακτικά δύο: είτε οι μικρότερες εξωτερικές διαστάσεις συνδυάζονται με εκπτώσεις σε όλους τους άλλους τομείς, είτε μεταφέρει τεχνολογία από τα μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα της.

Στην περίπτωση του ολοκαίνουργιου και μικρότερου SUV της η Volvo έκανε το αναμενόμενο από έναν premium κατασκευαστή, δηλαδή την υιοθέτηση όλων των στοιχείων που είναι διαθέσιμα και στα XC60 και XC90. Σε καθολικό μάλιστα βαθμό, με αποτέλεσμα το XC40 να είναι το πρώτο μοντέλο της μικρής- μεσαίας κατηγορίας -μιλάμε γενικά και όχι μόνο για τα SUV- που διαθέτει σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης. Το οποίο, όπως διαπιστώσαμε στους δρόμους γύρω από τη Βαρκελώνη όπου το δοκιμάσαμε, λειτουργεί και εδώ ιδιαίτερα καλά, δικαιολογώντας το χαρακτηρισμό του ως ένα από τα κορυφαία που είναι διαθέσιμα.

Κορυφαίο, από πλευράς λειτουργικότητας και ευκολίας χειρισμού είναι και το σύστημα infotainment της Volvo, το Sensus, που φυσικά δίνει και στο XC40 το παρόν, με την ίδια αλά tablet οθόνη των 9,0 ιντσών του XC90 στο κέντρο του ταμπλό. Υπέρβαση υπάρχει πάντως και εδώ, μιας και όλα τα XC40 που προορίζονται για την ελληνική αγορά θα διαθέτουν και τον ευανάγνωστο, επίσης λειτουργικό και προγραμματιζόμενο πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών.

Σε ότι αφορά το σχεδιασμό του εσωτερικού είναι σύγχρονος και νεανικός, με πολλά πρακτικά στοιχεία -στις θήκες στις πόρτες χωρά και laptop και μπουκάλι νερού 1,5 λίτρων, υπάρχει σημείο ασύρματης φόρτισης smartphone- οικολογικά υλικά (οι επενδύσεις στις πόρτες είναι κατά 97% από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια), πλήρη εξοπλισμό εξυπηρέτησης, άνεσης, διασύνδεσης, ασφάλειας και φυσικά υποβοήθησης, τομείς άλλωστε στους οποίους η Volvo είναι από τους πρωτοπόρους.

Το XC40 ταυτόχρονα διαθέτει και άνετους χώρους, τόσο για τις αποσκευές -το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 460 έως και 1.336 λίτρα- όσο και για τους επιβάτες, καθώς χάρη και στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.702 χιλιοστών ακόμα και 3 επιβάτες στο πίσω κάθισμα δεν θα στριμωχθούν. Παράλληλα δεν θα νοιώσουν καθόλου κλειστοφοβικά, όπως ενδεχόμενα θα υπέθετε κανείς βλέποντας την από έξω την πίσω κολώνα του σουηδικού SUV.

Την πίσω κολώνα που αποτελεί ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σχεδίασης του XC40 και του εξασφαλίζει άμεση αναγνώριση, ενώ όσο πιο πολύ το παρατηρείς τόσο πιο πολύ σου αρέσει. Γενικά η εικόνα του έχει κοινά στοιχεία με τα μεγαλύτερα SUV της μάρκας, δεν θα μπορούσε άλλωστε να είναι και αλλιώς -ενδεικτική για αυτό και η μεγάλη απόστασή του των 211 χιλιοστών από το έδαφος- αλλά και δική του προσωπικότητα, με πιο νεανικό στυλ και πιο δυναμικό χαρακτήρα. Ο οποίος μεταξύ των άλλων δημιουργείται και από το μακρύ, σε σχέση με το συνολικό μήκος των 4,425 μέτρων, εμπρός καπό.

O δυναμικός χαρακτήρας επιβεβαιώνεται και εν κινήσει, καθώς όπως διαπιστώσαμε το πιο μικρό των σουηδικών SUV, είναι και το πιο άμεσο και το πιο συμμετοχικό σε ότι αφορά το οδηγικό του προφίλ. Το XC40 είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στο δρόμο, με την ανάρτησή του, τόσο τη στάνταρ όσο και την σπορ που έχει κατά 10% πιο σκληρά ελατήρια και αμορτισέρ, να ελέγχει ιδιαίτερα αποτελεσματικά τις κλίσεις στις στροφές -παρά την απόσταση των 211 χιλιοστών από έδαφος που προαναφέραμε- και να είναι πολύ καλά ρυθμισμένη, εξασφαλίζοντας και ένα απόλυτα ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης.

Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι ιδιαίτερα ψηλά, χάρη και στη στάνταρ τετρακίνηση με την οποία ήταν εξοπλισμένα τα XC40 D4 (turbo diesel 2.000 κυβικών, με 190 ίππους, 400 Nm, 0-100 χλμ./ ώρα σε 7,9 δεύτερα, τελική ταχύτητα 210 χλμ./ ώρα, επίσημη μέση κατανάλωση 5,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα) και XC40 T5 (turbo βενζίνης 2.000 κυβικών, με 247 ίππους, 350 Nm, 0-100 χλμ./ ώρα σε 6,5 δεύτερα, τελική ταχύτητα 230 χλμ./ ώρα, επίσημη μέση κατανάλωση 7,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα) που οδηγήσαμε, αλλά και στο νέο μεταβλητό πλαίσιο CMA της σουηδικής εταιρείας. Που χρησιμοποιείται εδώ για πρώτη φορά και θα αποτελέσει τη βάση για όλα τα μελλοντικά μοντέλα της σειράς 40.

VOLVO XC40 14a

Το εσωτερικό του XC40 παραπέμπει άμεσα, με τη μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό του αλλά και με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και τα άλλα στοιχεία του εξοπλισμού του, στο κορυφαίο XC90 αλλά και στο XC60. Πηγή: Volvo

Πάντως τα πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά του XC40 οφείλονται σε σημαντικό βαθμό και στην πολύ καλή αναλογία κιλών ανά ίππο που έχει, μιας και οι κινητήρες που το κινούν αποδίδουν ακριβώς το ίδιο όπως και στα μεγαλύτερα μοντέλα -αυτό δεν είναι πάντα ο κανόνας- ενώ έχουν να μετακινήσουν χονδρικά γύρω στα 1.700 κιλά. Ταυτόχρονα είναι και πολύ επιτυχημένος ο συνδυασμός και των δύο κινητήρων με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων.

Στην πορεία θα προστεθεί στη γκάμα ο εισαγωγικός κινητήρας βενζίνης, ο ολοκαίνουργιος 3κύλινδρος turbo των 1.500 κυβικών με τον κωδικό T3, ο οποίος θα αποδίδει 156 ίππους, θα κινεί τους εμπρός τροχούς και θα συνδυάζεται αρχικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και στην πορεία με αυτόματο 8.

Με τον κινητήρα αυτό το νέο XC40, οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν στην Ελλάδα από τα τέλη του ερχόμενου Απριλίου, θα κοστίζει ως Τ3 από 30.600 ευρώ, ως D4 από 49.352 ευρώ με το επίπεδο εξοπλισμού Momentum, που ουσιαστικά είναι πλήρες μιας και περιλαμβάνει και δερμάτινες επενδύσεις και ως T5 από 50.177 ευρώ. Με τη πάροδο του χρόνου η γκάμα θα εμπλουτιστεί πάντως και με τις εκδόσεις T4 (βενζίνη με 200 ίππους) και D3 (πετρέλαιο με 150 ίππους), πάντα από 2.000 κυβικά.

Ενδιαφέρον είναι πως με το XC40 η Volvo εισάγει σε κάποιες αγορές και καινούργιες υπηρεσίες. Η πρώτη είναι το Volvo Care, μια μορφή διευρυμένου Leasing η λογική του οποίου θυμίζει τα προγράμματα flat rate της κινητής τηλεφωνία με στάνταρ μηνιαία χρέωση, παροχή καινούργιου αυτοκινήτου κάθε 24 μήνες και κάλυψη όλων των αναγκών του οδηγού. Η δεύτερη είναι τo Car Sharing, με την δυνατότητα δανεισμού του XC40 με την εκχώρηση ενός ηλεκτρονικού κλειδιού σε άτομα που εξουσιοδοτούνται από τον κάτοχό του ώστε να μπορούν να το χρησιμοποιήσουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή με την εκχώρηση ενός άλλου τύπου κλειδιού για παραδόσεις από εταιρείες courier στο πορτμπαγκάζ του που ξεκλειδώνει για αυτό το σκοπό και μόνο.