Στη CES, τη μεγάλη έκθεση ηλεκτρονικών που διεξάγεται στο Λας Βέγκας, η παρουσία της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι έντονη. Τόσο από καταξιωμένες εταιρείες όσο και από νεόκοπες.

Διαβάστε επίσης

Νεόκοπες όπως π.χ. τη Byton, η οποία ιδρύθηκε από τον κινεζικό όμιλο Future Mobility Corporation (FMC) στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς -το όνομά της προέρχεται από το Bytes on wheels- και στη CES παρουσίασε το πρωτότυπο ενός μεγάλου SUV με μήκος 4,85 μέτρων.

To ενδιαφέρον εδώ δεν είναι φυσικά το ότι πρόκειται για SUV, άλλωστε έχει γεμίσει ο κόσμος από αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, αλλά από την ενσωμάτωση υψηλής τεχνολογίας σε όλους τους τομείς. Έτσι η είσοδος στο Byton Concept, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, εξασφαλίζεται με την τεχνολογία της αναγνώρισης προσώπου που χρησιμοποιείται ήδη στα κορυφαία smartphones. Εδώ μάλιστα, για λόγους ακόμα μεγαλύτερης ασφάλειας, η κάμερα που υπάρχει για αυτόν τον σκοπό καταγράφει και βιομετρικά χαρακτηριστικά όσων έχουν πρόσβαση στο αυτοκίνητο.

Οι οποίοι μόλις μπουν αντικρύζουν ένα ταμπλό που ουσιαστικά είναι μια τεράστια οθόνη με διαγώνιο 49 ιντσών. Η οθόνη αυτή αποτελείται ουσιαστικά από 3 μεμονωμένες που έχουν τοποθετηθεί δίπλα δίπλα και δημιουργούν την ενιαία επιφάνεια που προαναφέραμε. Παράλληλα υπάρχει ακόμα μια 8,0 ιντσών ενσωματωμένη στο τιμόνι που σκοπό έχει να πληροφορεί τον οδηγό καθώς και δύο για όσους κάθονται πίσω.

Από κει και πέρα θα υπάρχει δίκτυο 5G με ταχύτητες έως και 10 GB το δευτερόλεπτο, σύστημα πολυμέσων που βασίζεται σε εφαρμογές (apps), καθώς και κάμερες οι οποίες μπορούν να προβάλλουν όσα γίνονται στο πίσω κάθισμα στην εμπρός οθόνη -λειτουργία που θα την εκτιμήσουν οι γονείς. Παράλληλα θα διαθέτει και δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης, αρχικά επιπέδου 3 που θα είναι διαθέσιμη ευθύς εξαρχής όταν ξεκινήσουν και οι πωλήσεις του το 2019, ενώ στην πορεία θα αναβαθμιστεί σε επιπέδου 4.

Η βασική έκδοση του Byton Concept θα έχει έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων ο οποίος θα κινεί τους πίσω τροχούς ενώ η κορυφαία θα είναι τετρακίνητη, με δύο κινητήρες και συνδυαστική ισχύ 472 ίππων. Με τις στάνταρ μπαταρίες το Byton θα μπορεί να καλύψει μέχρι και 400 χιλιόμετρα, πάντα σύμφωνα με την κινέζικη start up, ενώ με μεγαλύτερες θα μπορεί να φτάσει και τα 500 χιλιόμετρα αυτονομίας.

BYTON CONCEPT 3

To εντυπωσιακό ταμπλό του Byton Concept απαρτίζεται από 3 ξεχωριστές οθόνες που δημιουργούν μια ενιαία επιφάνεια με διαγώνιο 49 ιντσών, Επιπλέον μια οθόνη 8,0 ιντσών υπάρχει στο τιμόνι και προβάλλει πληροφορίες για τον οδηγό. Πηγή: Byton

Η διάθεση του high tech SUV της Byton θα ξεκινήσει κατά τη διάρκεια του 2019 από την Κίνα, ενώ τα πλάνα προβλέπουν την έναρξη των πωλήσεων στις ΗΠΑ μετά από ένα χρόνο και στη συνέχεια και στην Ευρώπη. Ενδιαφέρον έχει πως στο όλο πρότζεκτ Byton εμπλέκονται πολλοί μηχανικοί και στελέχη που είχαν ενεργό συμμετοχή στην εξέλιξη των μοντέλων i της BMW, όπως για παράδειγμα ο Carsten Breitfled, που ήταν υπεύθυνος για όλη τη γκάμα BMW i.

Στα πλάνα πάντως της Byton περιλαμβάνονται τόσο ένα τετράθυρο μοντέλο -τα σεντάν είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην κινεζική αγορά- όσο και ένα hatchback ανταγωνιστικό με το Model 3 της Tesla


Διαβάστε επίσης

Αυτοκίνητο: Με το νέο σύστημα infotainment, το MBUX, η Mercedes εγκαινιάζει μια νέα, high tech εποχή

CES 2018: τι θα δούμε στο μεγάλο τεχνολογικό show του Λας Βέγκας

Το κορυφαίο Audi R8 θα έχει πάλι 600 ίππους αλλά και εξαιρετική αεροδυναμική

Αυτοκίνητο: Το νέο Honda CR-V έγινε ακόμα πιο καλό και 7θέσιο και υβριδικό