ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Γιατί «καυγαδίζουν» οι όμιλοι Volkswagen και Renault- Nissan για τις παγκόσμιες πωλήσεις;

Γιατί «καυγαδίζουν» οι όμιλοι Volkswagen και Renault- Nissan για τις παγκόσμιες πωλήσεις;

Η πρώτη θέση σε οποιονδήποτε τομέα είναι μεγάλη υπόθεση και ας έχει σχέση ενίοτε αποκλειστικά και μόνο με τις εντυπώσεις. Αυτό στην ουσία συμβαίνει και στην αυτοκινητοβιομηχανία, μιας και ο τίτλος του «πρώτου σε πωλήσεις παγκοσμίως» δεν έχει πρακτικό αντίκτυπο. Το τελευταίο όμως σαφώς και δεν εμποδίζει τους «καυγάδες» για το ποιος είναι πρώτος και γιατί και αν θα έπρεπε να είναι πρώτος. Πιο πρόσφατη αντιπαράθεση αυτή μεταξύ του γερμανικού ομίλου της Volkswagen και του γαλλο- ιαπωνικού των Renault- Nissan.

Το group Volkswagen από τη μια πλευρά δείχνει, εμπορικά τουλάχιστον να έχει αφήσει πίσω του το θέμα με τους κινητήρες diesel, καθώς οι συνολικές του πωλήσεις αυξήθηκαν φέτος κατά 4,3%, φτάνοντας στο σύνολό τους τα 10,74 εκατομμύρια οχήματα. Μάλιστα ο τελευταίος μήνας του 2017 ήταν εξαιρετικά επιτυχημένος, με άνοδο 8,5% σε σχέση με τον προηγούμενο Δεκέμβριο και συνολικές πωλήσεις 998.000 μονάδων.

Η άλλη πλευρά, αυτή των Renault και Nissan, έχει σοβαρές ενστάσεις αναφορικά με τα παραπάνω νούμερα. Και αυτό γιατί στα 10,74 εκατομμύρια οχήματα οι Γερμανοί έχουν προσθέσει και τις περίπου 200.000 μικρά και μεγάλα φορτηγά που πούλησαν σε όλον τον κόσμο οι MAN και Scania -και οι δύο κατασκευαστές ανήκουν φυσικά στον όμιλο- που μάλλον δεν θα έπρεπε να τις προσμετρήσουν. Αν αυτές αφαιρεθούν οι πωλήσεις του γκρουπ μειώνονται στα 10,54 εκατομμύρια μονάδες και αυτομάτως ο γαλλο- ιαπωνικός όμιλος που έχει με τη σειρά του πουλήσει 10,6 εκατομμύρια περνά, έστω και με βραχεία κεφαλή πρώτος, όπως δήλωσε και ο ισχυρός άντρα του Carlos Ghosn.

Στον όμιλο των Renault- Nissan εκτός από τις δύο αυτές εταιρείες ανήκουν και η Mitsubishi, η ρώσικη AvtoVAZ, η ρουμάνικη Dacia και η επίσης χαμηλού κόστους Datsun -ναι, ναι το όνομα επανήλθε στο προσκήνιο- που προς το παρόν δραστηριοποιείται σε ανερχόμενες αγορές της Ασίας. Αυτός της Volkswagen αποτελείται από τις Volkswagen, Skoda και SEAT, Audi, Lamborghini και Ducati, MAN, Scania και VW Commercial, Bugatti, Porsche και Bentley.

Στην 3η θέση και αυτό είναι κάτι που δεν αμφισβητείται από κανέναν βρίσκεται η Toyota, οι πωλήσεις της οποίας αυξήθηκαν κατά 2% σε σχέση με το 2016 και έφτασαν τα 10,35 εκατομμύρια οχήματα. Για του χρόνου η πρόβλεψη είναι πως η Toyota, μαζί με τις Lexus, Daihatsu και Hino που της ανήκουν θα πουλήσει σε παγκόσμιο επίπεδο περισσότερα από 10,5 εκατομμύρια οχήματα.

Στους premium κατασκευαστές πρώτη είναι η Mercedes με 2,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα, δεύτερη η BMW -μαζί με τη Mini και τη Rolls Royce- με 2,08 εκατομμύρια και τρίτη η Audi με 1,87 εκατομμύρια.

Το 2016 πρώτη στη γενική κατάταξη ήταν ο όμιλος Volkswagen με 10,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα και ακολουθούσαν αυτοί της Toyota με 10,2 εκατομμύρια και των Renault- Nissan με 9,96 εκατομμύρια.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ