Στη Σιγκαπούρη τα supercar σταθμεύουν ψηλά

(CNN) Είναι ένα αίνιγμα που απασχολεί μονάχα τους πλουσιότερους από τους κατοίκους της Σιγκαπούρης.

Πού μπορείς να παρκάρεις το αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων σπορ αυτοκίνητό σου όταν ζείς σε μία υπερπολυτελή κατοικία;

Το φιλόδοξο κτιριακό συγκρότημα Hamilton Scotts στη μικρή πόλη-κράτος της Νοτιοανατολικής Ασίας επιδιώκει να απαντήσει στο ερώτημα κοιτώντας στην κορυφή.

Με την ιδιότυπη κατασκευή που ονομάτισε "πάρκινγκ στον ουρανό" το H.S. δίνει τη δυνατότητα στους ενοίκους του να φέρουν το τετράτροχο τους στο επίκεντρο του καθιστικού τους. Σε όποιον όροφο και αν ζουν.

Ο εμπνευστής του έργου, Calvin Sim Chen-Min, σχολιάζει: “Θέλαμε να κάνουμε το αυτοκίνητο μέρος του διαμερίσματος. Να το εντάξουμε στον εσωτερικό διάκοσμο, να το αναδείξουμε σε κάτι που θαυμάζεις, σε έργο τέχνης”.

Μια gallery αυτοκινήτων

Οι κάτοικοι οδηγούν τα αυτοκίνητά τους στο υπόγειο και τα παρκάρουν σε μια κινούμενη μεταλλική πλατφόρμα. Η διαδικασία μπορεί να ξεκινήσει με την εισαγωγή ενός κωδικού ή το βιομετρικό μηχανισμό που απαιτεί μονάχα το δαχτυλικό τους αποτύπωμα.

Το σύστημα ανελκυστήρων μεταφέρει τα supercar σε 56 διαφορετικές προβλεπόμενες θέσεις, σε κάθε έναν από τους 36 ορόφους του συγκροτήματος ενώ κάθε διαμέρισμα μπορεί να “φιλοξενήσει” δύο αμάξια πίσω από τη γυάλινη επιφάνεια του καθιστικού.

Το concept, αλλά και η εκτέλεση του, δεν έχουν να κάνουν με λειτουργικότητα ή ευκολία. Άλλωστε, οι οδηγοί δεν έχουν πρόσβαση στα τετράτροχα gadget τους.

Ουσιαστικό και μόνο ζητούμενο; Η δημιουργία μιας ατμόσφαιρας που θα αναδείξει το Hamilton Scotts στην κτηματομεσιτική κορυφή της Σιγκαπούρης.

Μια προβληματική αγορά

Η ανέγερση του H.S. ολοκληρώθηκε ακριβώς πριν από την οικονομική κατάρρευση του 2008 και παγιδεύτηκε μέσα σε αυτή. Από κτιριακό συγκρότημα που διεκδικούσε τις εντυπώσεις των πλουσιότερων κατοίκων, το Hamilton Scotts κατέληξε σε ένα εγχείρημα που έδινε αγώνα για την επιβίωση του.

Τη διαχείριση του κτιρίου ανέλαβε από το 2013 η επενδυτική εταιρεία από την Κίνα Reignwood Group. Επρόκειτο για μία κίνηση στρατηγικής σημασίας καθώς ήταν διακριτή η προοπτική του συγκροτήματος στην ανταγωνιστική αγορά της ασιατικής μητρόπολης.

“Η Σιγκαπούρη είναι το κομβικό σημείο όλης της Ασίας,” δήλωσε ο διευθύνοντας σύμβουλος της Reignwood Σιγκαπούρης, Tom Τang.

"Το εμβληματικό αυτό συγκρότημα μας έκανε πιο γνωστούς στην αγορά, ήταν μια κίνηση επεκτατική”.
Η εταιρεία Reignwood έφερε μια γκάμα υπηρεσιών (όπως δωρεάν πρωινό κάθε μέρα) για να χαρίσει στο Hamilton Scotts το φρεσκάρισμα που χρειαζόταν, για να ανανεώσει τη φήμη του.

Το πείραμα πέτυχε. Η πληρότητα του συγροτήματος σήμερα φτάνει το 70% με τις τιμές να ξεκινούν από $ 10 εκατομμύρια για διαμέρισμα 256 τετραγωνικών μέτρων.

Σιγκαπούρη πολυτελείας

Ωστόσο ο διευθυντής του κτηματομεσιτικού κολοσσού Jones Lang LaSalle, Karamjit Singh, θεωρεί ότι η αγορά ακινήτων στην πόλη έχει χάσει το ρυθμό της.

“Οι τιμές έχουν υποχωρήσει αισθητά. Πρόκειται για ένα κομμάτι της αγοράς που παρουσιάζει μεγάλη επικινδυνότητα” δηλώνει.

“Τα ακίνητα έχουν χάσει από 20% έως και 30% της αξίας τους από το 2007”. Μια διαπίστωση που τον προβληματίζει καθώς οι οικονομικοί δείκτες της χώρας παραμένουν ισχυροί.

Με το υψηλότερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ στον κόσμο η Σιγκαπούρη είναι η πόλη-κράτος που μετράει ένα εκατομμυριούχο στα δέκα νοικοκυριά σύμφωνα με την Παγκόσμια Έκθεση Πλούτου της Boston Consulting Group.

"Πάντα τη σύγκριναν με το Χονγκ Κονγκ και οι παραλληλισμοί ανάμεσα στα δύο εμπορικά κέντρα είναι πολλοί. Ωστόσο οι αξίες των ακινήτων παραμένουν στο μισό των αντίστοιχων της πρώην βρετανικής αποικίας” δήλωσε ο Singh. "Πρόκειται για αποτέλεσμα ενός συνδυασμού παραγόντων. Μπορεί να ανατραπεί με κινήσεις στρατηγικές, κυρίως από τη μεριά της πολιτείας” πρόσθεσε.

Οι επενδυτές στην αγορά ακινήτων της Σιγκαπούρης θέλουν να ελπίζουν ότι οι κινήσεις τους θα βρεθούν ξανά στην κορυφή της απόδοσης τους με ή χωρίς τη μεταλλική πλατφόρμα του Hamilton Scotts που φέρνει τα supercar ψηλά στον ουρανό.

Διαβάστε επίσης