ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: To VW up! αγρίεψε στην έκδοση του GTI, με τους 115 ίππους από 1.000 κυβικά

Αυτοκίνητο: To VW up! αγρίεψε στην έκδοση του GTI, με τους 115 ίππους από 1.000 κυβικά

Αν από όλα τα μοντέλα της Volkswagen έπρεπε να διαλέξει κανείς ένα και μόνο ως πιο σημαντικό για όσους αγαπούν τα αυτοκίνητα και τη σπορ οδήγηση η επιλογή θα ήταν μια και μόνο μια: το Golf GTI. To αρχέτυπο, αυτό της πρώτης γενιάς που το 1976, όπως αρέσκεται να λέει η γερμανική εταιρεία, εκδημοκράτισε τις επιδόσεις. Κάνοντάς τες πραγματικά προσιτές, μιας και μέχρι τότε ήταν προνόμιο των μεγάλων λιμουζινών και των σπορ μοντέλων. Σε κάθε περίπτωση ακριβών αυτοκινήτων που απευθύνονταν σε ένα περιορισμένο κοινό.

Λογικά και αναμενόμενα η VW δεν χάνει ευκαιρία να αναφέρεται στο γεννήτορα όχι μόνο των δικών της GTI αλλά ολόκληρης της κατηγορίας που χαρακτηρίζεται με τα συγκεκριμένα αρχικά. Και να το χρησιμοποιεί ως πρότυπο για κάποιο από τα καινούργια της μοντέλα, όπως για παράδειγμα το νέο up! GTI που παρουσίασε στην περιοχή της Νίκαιας και του Μόντε Κάρλο.

Του up! GTI που πάνω κάτω έχει το ίδιο αποτύπωμα με το iconic Golf (3,60 μέτρα το μήκος του, έναντι 3,70), την ίδια πάνω κάτω ισχύ (115 ίππους έναντι 110) και όλα τα οπτικά γνωρίσματα που κάνουν σαφές ότι ανήκει στην ομάδα των GTI της VW. Από τα απαραίτητα εξωτερικά διακριτικά, τα λογότυπα, την κόκκινη γραμμή στη μάσκα, τις δύο μαύρες λωρίδες στο προφίλ του και το μαύρο χρώμα στην πόρτα του πορτμπαγκάζ -έτσι και αλλιώς είναι μαύρη σε όλα τα up!- μέχρι το κλασικό σκωτσέζικο καρό στα καθίσματα.

Η VW στον παραλληλισμό που κάνει έχει δίκιο και σε ένα άλλο σημείο: το ότι το up! GTI κάνει την πρόσβαση στη δική της γκάμα των μοντέλων με τα θρυλικά πια διακριτικά, πιο εύκολη και πιο προσιτή. Ειδικά από τη στιγμή που η τιμή του ξεκινά στην Ελλάδα κάτω από τις 16.000 ευρώ για την 3θυρη έκδοσή και σε συνδυασμό με το ότι το αντίστοιχο Polo που είναι το αμέσως μεγαλύτερο ανέβηκε στη νέα του γενιά στα 2.000 κυβικά. Χαρακτηριστικό που από μόνο του το κάνει πιο ελιτίστικο.

Σε ότι αφορά όλα τα υπόλοιπα δεν υπάρχουν στην ουσία άμεσοι συσχετισμοί μεταξύ του up! GTI του 2018 και του αντίστοιχου Golf του 1976. Όχι γιατί το καινούργιο δεν είναι γρήγορο. Είναι και παρά είναι, ειδικά για μίνι από τη στιγμή που χρειάζεται μόλις 8,8 δεύτερα για το 0-100 χλμ./ ώρα και η τελική του με 196 χλμ./ ώρα σχεδόν φτάνει το (ψυχολογικό) όριο των 200 χλμ./ ώρα. Πολύ απλά γιατί έχουν αλλάξει οι εποχές και οι προτεραιότητες είναι άλλες.

Ο χαρακτηρισμός που ταιριάζει γάντι στο κορυφαίο up! είναι αυτός του City GTI. Ενός αυτοκινήτου πρακτικού και ευέλικτου, άνετου παρά την πιο χαμηλωμένη και σκληρή ανάρτησή του και οικονομικού χάρη στον πολύ καλό 3κύλινδρο turbo των 1.000 κυβικών και των 115 ίππων. Μάλιστα είναι το πρώτο στο οποίο οι μέσες τιμές κατανάλωσης (κυμαίνονται από 5,6 έως 5,7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα) έχουν προκύψει με το νέο τρόπο μέτρησης WLTP, ενώ είναι και το πρώτο της μάρκας που έχει φίλτρο σωματιδίων σε κινητήρα βενζίνης.

Ενός αυτοκινήτου που όταν ο οδηγός του το θελήσει θα μπορέσει να εκμεταλλευτεί και το πιο μικρό κενό στην κίνηση της πόλης για να επιταχύνει πιο δυναμικά, να κινηθεί πιο γρήγορα αλλά και να ακούσει αυτόν τον ωραίο ήχο του κινητήρα. Ο οποίος δεν θυμίζει σε καμία άλλη περίπτωση παρά μόνο πολύ χαμηλά τρικύλινδρο. Και μάλιστα χιλιάρη. Για τη συνέχεια έχει στη διάθεσή του πολύ καλά φρένα. Με κόκκινες δαγκάνες μπροστά, όπως στο original.

VW UP GTI 14a

Οι καρό επενδύσεις στα καθίσματα δεν μπορούν να λείπουν από ένα VW με τα διακριτικά GTI και το νέο up! δεν αποτελεί την εξαίρεση. Πηγή: VW

Αν αφήσει την πόλη, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας από τη Νίκαια προς το Μονακό, το κορυφαίο up! θα αποδειχθεί άμεσο και με καλό έλεγχο του αμαξώματος από την ανάρτηση, χωρίς όπως είπαμε να γίνεται κουραστικό. Το μικρό του μέγεθος επιτρέπει στον οδηγό του να το τοποθετήσει στη στροφή εκεί που νομίζει ότι θα τον βολέψει καλύτερα, ενώ ο 3κύλινδρος αποδεικνύει και εδώ γιατί θεωρείται από τα κορυφαία σύνολα της συγκεκριμένης κλάσης.

Και επειδή το up! GTI είναι ένα μοντέλο απόλυτα προσαρμοσμένο στην εποχή του και τα συστήματα υποβοήθησής του διαθέτει και δυνατότητες πλοήγησης και διασύνδεσης, με την έξυπνη ενσωμάτωση smartphones και την αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους σε αυτούς τους τομείς.

Το πώς τελικά θα αξιολογήσει κανείς το κορυφαίο up! είναι θέμα προσέγγισης. Η πιο σωστή κατά την άποψή μας είναι οι αισθητικές αναφορές στο original Golf GTI και οι παραλληλισμοί να αξιολογηθούν ως στοιχεία ένταξης σε μια ομάδα μοντέλων της VW με πιο σπορ χαρακτηριστικά και προσανατολισμό. Υπό αυτό το πρίσμα πρόκειται για ένα ευχάριστο και πρακτικό αυτοκίνητο που μπορεί να συγκινήσει το κατά κανόνα νεανικό κοινό στο οποίο απευθύνεται και να αποτελέσει το εισαγωγικό κεφάλαιο της GTI φιλοσοφίας. Με ένα κόστος λίγο κάτω από τις 16.000 ευρώ και με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ