ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Honda CR-V. Τόσο high class όσο και high tech

Honda CR-V. Τόσο high class όσο και high tech

Το CR-V δεν είναι μόνο το πρώτο και πιο επιτυχημένο SUV της Honda, μιας και έχουν πουληθεί περισσότερες από 5 εκατομμύρια μονάδες του παγκοσμίως. Είναι και ένα αυτοκίνητο που σε κάθε μια από τις τέσσερις, μέχρι στιγμής, γενιές του ήταν πάντοτε μπροστά από την εποχή του, δημιουργώντας και όχι ακολουθώντας τάσεις.

Η πρώτη γενιά του CR-V παρουσιάστηκε το 1995, στην έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο και ως ο αρχικός εκπρόσωπος μιας πρωτοποριακής για τα τότε δεδομένα κατηγορίας soft roaders, που αναπτύχθηκε ταχύτατα, έγινε σημείο αναφοράς, καθώς έπεισε με την ευελιξία και τα πρακτικά του χαρακτηριστικά. Στην Ευρώπη ήρθε το 1997 και έγινε αμέσως best seller, ενώ από το 2000 και μετά κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda, στο Swindon της Μεγάλης Βρετανίας.

Η 2η του γενιά, που παρουσιάστηκε το 2001, αν και δανείστηκε πολλά στοιχεία από το αρχέτυπο είχε να επιδείξει αφενός καλύτερες επιδόσεις σε συνδυασμό με μικρότερη κατανάλωση λόγω του τότε νέου κινητήρα βενζίνης 2.0 i-VTEC. Παράλληλα διέθετε τόσο μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, στοιχείο που έγινε βασικό χαρακτηριστικό του CR-V, όσο και καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά, χάρη στο πιο εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησής τςης.

H 3η γενιά είναι αυτή που καθιέρωσε το μεγάλο για τη Ευρώπη SUV της Honda ως trend setter, μιας και διέθετε χώρους καλύτερους και από πολυμορφικό ανάλογου μεγέθους αλλά και μια 5η πόρτα που άνοιγε προς τα πάνω. Αυτό έγινε εφικτό με την αφαίρεση της ρεζέρβας από την πίσω πόρτα, στοιχείο που στην πορεία υιοθετήθηκε σε όλα τα σύγχρονα SUV.

To CR-V σήμερα

Οι ιδιαίτερα άνετοι χώροι (πορτμπαγκάζ από 589 έως 1.689 λίτρα!) είναι χαρακτηριστικό και της τελευταίας, 4ης κατά σειρά γενιάς του CR-V, που πρωτοπορώντας για μια ακόμα φορά είναι ένα από τα πρώτα SUV αυτού του μεγέθους που εφάρμοσε τη σύγχρονη τάση του downsizing, Έτσι κινείται από έναν ιδιαίτερα εξελιγμένο κινητήρα πετρελαίου 1.600 κυβικών, ο οποίος πλέον είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις, με 120 και 160 ίππους.

Ο 1.6 i-DTEC των 120 ίππων και των 300 Nm ήταν διαθέσιμος ευθύς εξαρχής με την εμφάνιση της τελευταίας γενιάς του CR-V το 2013. Ο ιδιαίτερα εξελιγμένος αυτός turbo diesel, που ανανεώνεται και βελτιώνεται συνεχώς, όχι μόνο εξασφαλίζει καλές επιδόσεις (0-100 σε 11,2 δεύτερα, τελική 182 χλμ./ ώρα) αλλά αποδεικνύεται τόσο οικονομικός (επίσημη μέση τιμή 4,3 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα) όσο και φιλικός προς το περιβάλλον, με χαμηλές εκπομπές CO2 (119 γραμμάρια/ χιλιόμετρο).

Συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, προσαρμοσμένο ιδανικά στα χαρακτηριστικά απόδοσής του, ενώ ακολουθώντας την παράδοση που θέλει το CR-V να δημιουργεί και όχι να ακολουθεί τάσεις το πετρελαιοκίνητο SUV των 1.600 κυβικών και των 120 ίππων έχει κίνηση στους εμπρός τροχούς του.

Ο δεύτερος κινητήρας πετρελαίου συγκαταλέγεται στους πιο προηγμένους τεχνολογικά, όχι μόνο της κατηγορίας του αλλά συνολικά. Πρόκειται για το νέο τετρακύλινδρο της σειράς Earth Dreams Technlogy, που από 1.600 κυβικά αποδίδει 160 ίππους και 350 Nm ροπής. Προκειμένου να επιτευχθεί η ιδιαίτερα υψηλή αυτή απόδοση ο ολοκαίνουργιος κινητήρας διαθέτει δύο turbo, που είναι τοποθετημένα στη σειρά. Ο πρώτος υπερσυμπιεστής, ο οποίος είναι μικρότερος και μεταβλητής γεωμετρίας, λειτουργεί όταν οι στροφές του είναι χαμηλές, ο δεύτερος όταν είναι ψηλές, ενώ στις μεσαίες λειτουργούν και οι δυο μαζί. Με τον τρόπο αυτό πέρα από την υψηλή απόδοση επιτυγχάνεται άμεση απόκριση στο γκάζι χωρίς υστέρηση (turbo lag) και η καλύτερη αναλογία ισχύος κατανάλωσης που υπάρχει στην κατηγορία, μιας και το CR-V με τον 1.6 i-DTEC των 160 ίππων χρειάζεται μόλις 4,9 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα. Την ίδια στιγμή οι εκπομπές CO2 του είναι 129 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Ο κινητήρας πετρελαίου των 160 ίππων μπορεί να συνδυαστεί στο CR-V είτε με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων είτε με ένα ολοκαίνουργιο αυτόματο με 9. Ο μεγάλος αυτός αριθμός σχέσεων επιτρέπει τη σφιχτή κλιμάκωσή τους, προκειμένου ο κινητήρας να λειτουργεί πάντοτε με τον καλύτερο και πιο αποδοτικό τρόπο. Επιπλέον η μακριά 9η εξασφαλίζει αφενός το ιδιαίτερα περιορισμένο επίπεδο θορύβου και τη συνολικά πολιτισμένη λειτουργία στα μεγάλα ταξίδια και όχι μόνο και αφετέρου τη χαμηλή κατανάλωση. Την ίδια στιγμή η «κοντή» 1η εγγυάται τη γρήγορη και δυναμική εκκίνηση, καθώς και τη δυνατότητα εύκολης αναρρίχησης σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Πέρα από την άσφαλτο οι δυνατότητες κίνησης του CR-V με το νέο κινητήρα πετρελαίου των 1.600 κυβικών και των 160 ίππων είναι ιδιαίτερα μεγάλες, καθώς διαθέτει στάνταρ σύστημα τετρακίνησης, το Real-Time 4WD. Το οποίο πλέον είναι ηλεκτρονικό, πιο ελαφρύ και με μειωμένες κατά 59% εσωτερικές τριβές σε σχέση με τον προκάτοχό του, προκειμένου να επιβαρύνεται όσο το δυνατόν λιγότερο η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων. Το εξελιγμένο αυτό σύστημα τετρακίνησης βασίζεται στην παρουσία ενός ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί τον πολύδισκο συμπλέκτη του, ενώ ανιχνεύει τις αλλαγές στην ταχύτητα περιστροφής κάθε τροχού πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με άλλα συστήματα, με αποτέλεσμα να εξαλείφεται ουσιαστικά η ολίσθησή τους, ακόμα και όταν ο δρόμος είναι ιδιαίτερα ολισθηρός, π.χ. όταν έχει χιονίσει.

Επιπρόσθετα το σύστημα έχει τη δυνατότητα να ανιχνεύει πότε το CR-V κινείται σε ανηφόρα και να στείλει επιπλέον ροπή στους πίσω τροχούς, σε συνεργασία με τη λειτουργία Hill Start Assist. Η τελευταία διατηρεί σε λειτουργία τα φρένα για λίγα ακόμα δεύτερα αφότου ο οδηγός αφήσει το μεσαίο πεντάλ, προκειμένου να υπάρχει ο χρόνος να ξεκινήσει απόλυτα ομαλά και χωρίς να κινηθεί προς τα πίσω. Επιπρόσθετα υπάρχει και η λειτουργία Intelligent Control System, που με τη βοήθεια ενός αισθητήρα αναγνωρίζει τη γωνία κλίσης, με αποτέλεσμα όταν χρειάζεται να στέλνει πρόσθετη ροπή στους πίσω τροχούς για ομαλή εκκίνηση.

Το ανανεωμένο CR-V διακρίνεται και οπτικά, καθώς έχει αποκτήσει ένα ακόμα πιο χαρακτηριστικό και σύγχρονο εμπρός μέρος, χάρη στην εκ νέου σχεδίαση του προφυλακτήρα αλλά και της μάσκας. Καινούργιοι είναι και οι προβολείς, καθώς και τα πίσω φώτα LED.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει ο ιδιαίτερα εργονομικός σχεδιασμός του ταμπλό και κυρίως η μεγάλη οθόνη των 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, που είναι στοιχείο του νέου συστήματος ήχου & πληροφόρησης Honda Connect. Το Honda Connect, που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις εκτός από τη βασική, χρησιμοποιεί το λειτουργικό Android 4.0.4, ενώ το interface επικοινωνίας του μέσω της οθόνης αφής είναι ανάλογο με αυτό των smartphones. Στις λειτουργίες του περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η πρόσβαση στο internet, οι δύο προ-εγκατεστημένες εφαρμογές, στο Honda App Centre, το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης Garmin, το DAB/ FM/ AM και διαδικτυακό ραδιόφωνο, η σύνδεση κινητού τηλεφώνου, η συνδεσιμότητα Bluetooth, η κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές οδηγίες καθώς και trip computer. Όσο για τα υψηλής ποιότητας γραφικά εξασφαλίζονται από τον επεξεργαστή NVIDIA Tegra 3, που είναι από τους πιο γρήγορους στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Ένα άλλα πεδίο στο οποίο το CR-V πρωτοπορεί είναι τα Συστήματα Προηγμένης Υποστήριξης Οδηγού (Advanced Driving Assist Systems), με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί. Με την επωνυμία Honda SENSING το νέο πλήρες σύστημα βασίζει τη λειτουργία του στο συνδυασμό κάμερας και τεχνολογίας ραντάρ και βέβαια αποτελείται από επιμέρους λειτουργίες με κορυφαίες το Σύστημα Μείωσης της Σφοδρότητας της Σύγκρουσης μέσω Πέδησης (Collision Mitigation Braking System- CMBS) και το cruise control προληπτικής ασφάλειας, που η Honda ονομάζει Intelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC).

Το CMBS ανιχνεύει τα διάφορα οχήματα και το ρυθμό μείωσης της απόστασης ανάμεσα στο αυτοκίνητο και το προπορευόμενο όχημα, αναγνωρίζει πεζούς ή αντίθετα ερχόμενα οχήματα και μπορεί όταν χρειαστεί ακόμα και να ακινητοποιήσει από μόνο του το CR-V προκειμένου είτε να αποφευχθεί μια σύγκρουση είτε να περιορισθούν οι συνέπειές της.

Πρωτιά στον κόσμο

Το i-ACC με τη σειρά του -το CR-V είναι το πρώτο όχημα παγκοσμίως που διαθέτει ένα τέτοιο σύστημα- προβλέπει και αντιδρά αυτόματα στη ξαφνική είσοδο άλλων οχημάτων στη λωρίδα που κινείται το SUV της Honda.
H λίστα των υπόλοιπων ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας περιλαμβάνει από το Σύστημα Παραμονής στη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist System), το Σύστημα Ενεργής Πέδησης Πόλης (City-Brake Active system) και το Σύστημα Προειδοποίησης Εμπρός Σύγκρουσης (Forward Collision Warning), μέχρι αυτά της Παρακολούθησης Διέλευσης Κυκλοφορίας (Cross Traffic Monitor), Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), Πληροφόρησης Τυφλού Σημείου (Blind Spot Information) και Υποστήριξης Μεγάλης Σκάλας Προβολέων (High Beam Support).

Οι τιμές του νέου Honda CR-V 1.6 i-DTEC με απόσυρση ξεκινούν από τις 28.770 ευρώ για την έκδοση diesel των 1.600 κυβικών και των 120 ίππων και από τις 34.770 ευρώ για την τετρακίνητη των 160 ίππων.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ