ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Αυτοκίνητο: H Aston Martin Lagonda είναι και ως ηλεκτρική μια εξτραβαγκάντζα

Αυτοκίνητο: H Aston Martin Lagonda είναι και ως ηλεκτρική μια εξτραβαγκάντζα

Η Lagonda είναι μια ιδιόμορφη λιμουζίνα που κατασκεύαζε η Aston Martin από τα μέσα της δεκαετίας του ’70 μέχρι και το 1990 και η οποία κατατάσσεται χωρίς αμφιβολία στις εξτραβαγκάντζες της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκηνής. Τεράστια και γωνιώδης, απείχε πολύ από το να χαρακτηρισθεί όμορφη, ενώ στο εσωτερικό της ο ψηφιακός(!) πίνακας οργάνων κάθε άλλο παρά υπόδειγμα αξιοπιστίας ήταν.

To όνομά της το είχε πάρει από την παλιά βρετανική μάρκα Lagonda, την οποία η Aston Martin είχε αποκτήσει το 1947 και τώρα, 71 χρόνια μετά, προσπαθεί να την επαναφέρει στο προσκήνιο. Ως την πρώτη μάρκα υπερ- πολυτελών ηλεκτρικών μοντέλων. Για το σκοπό αυτό παρουσίασε στη Γενεύη και ένα πρωτότυπο, την Aston Martin Lagonda Vision, που όπως και η πρόκατοχός της και σύμφωνα με τα ισχύοντα δεδομένα είναι και αυτή μια εξτραβαγκάντζα.

Με ασυνήθιστο σχήμα στο οποίο δεν υπάρχει ευθεία ούτε για δείγμα, με μια μάσκα που αποτελεί μια ανεστραμμένη παραλλαγή αυτής των νυν μοντέλων παραγωγής της εταιρείας και με ένα εσωτερικό που εκμεταλλεύεται πλήρως τα πλεονεκτήματα που επιφέρει στο συγκεκριμένο τομέα τόσο η ηλεκτροκίνηση όσο και η αυτόνομη οδήγηση.

Έτσι η διάταξη των καθισμάτων αλλά και οι δυνατότητές τους δεν έχουν σχέση με ότι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα: τα εμπρός θα μπορούν να αλλάζουν εύκολα θέση και το τιμόνι -αν υπάρχει, μιας και θα υπάρχουν και εκδόσεις με αυτονομία επιπέδου 5 που δεν το χρειάζονται- θα μπορεί εύκολα να μετακινηθεί κατά πλάτος, με αποτέλεσμα πέρα από την πολυτέλεια και ή άνεση να περνά σε άλλο επίπεδο. Το οποίο ενισχύεται και από τον τρόπο με τον οποίο θα εισέρχεται κανείς στο εσωτερικό της, μιας και οι πόρτες για να διευκολύνουν την είσοδο αλλά και την έξοδο, ανοίγουν διάπλατα προς τα πάνω.

Πρακτικά η Lagonda φιλοδοξεί να περάσει τις παραδοσιακές αξίες και προσεγγίσεις της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας γενικά και της πολυτελούς προσέγγισής της ειδικά στο επόμενο στάδιο εξέλιξης της αυτοκίνησης. Το πρώτο βήμα της προς αυτήν την κατεύθυνση θα είναι έτοιμο το 2021, ενώ το 2023 θα ακολουθήσουν άλλα δύο, πιθανότατα ένα SUV και ένα κουπέ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ