ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Το νέο Audi A7 Sportback είναι το πιο σύγχρονο και πολυτελές Gran Turismo

Με το Α7 Sportback η Audi έχει στη γκάμα της ένα από τα πιο ιδιαίτερα και ξεχωριστά μοντέλα πολυτελείας, ενώ με τη δεύτερη γενιά του όχι μόνο εξελίσσει ακόμα περισσότερο την αισθητική του προσέγγιση αλλά προσφέρει και ότι πιο εξελιγμένο υπάρχει σε όλους τους τομείς.

Το βέβαιο είναι πως το καινούργιο Α7, το μήκος του οποίου προσεγγίζει τα 5,0 μέτρα, ανήκει στα πιο κομψά αυτοκίνητα στην κατηγορία του. Εντυπωσιάζει με την επιβλητική αλλά και διακριτική του παρουσία, είναι άμεσα συνδεδεμένο τόσο με το παρελθόν της μάρκας -διαθέτει στοιχεία που παραπέμπουν στο θρυλικό quattro αλλά και στον πρόγονό του, το 100 Coupe S του 1970- όσο και με το μέλλον της. Το οποίο εκφράζεται με την τελευταία και ιδιαίτερα εμφατική εκδοχή της μάσκας Singleframe όσο και από τους χαρακτηριστικούς προβολείς που ενσωματώνουν την κορυφαία διαθέσιμη τεχνολογία στο συγκεκριμένο τομέα.

Εξίσου χαρακτηριστικό και το πίσω μέρος του, η σχεδίαση του οποίου παραπέμπει σε γιοτ, ενώ στα 120 χλμ./ ώρα αναδύεται ηλεκτρικά μία διακριτική αεροτομή, η οποία αυξάνει την κάθετη δύναμη για χάρη της σταθερότητας στις μεγάλες ταχύτητες και τονίζει το σπορ χαρακτήρα του.

O σπορ χαρακτήρας του είναι επίσης έντονα εμφανής και στο εντυπωσιακό και πολυτελές εσωτερικό του, με τον high tech προσανατολισμό. Όπως και η κορυφαία λιμουζίνα της Audi, το Α8, έτσι και το κορυφαίο Gran Turismo της μάρκας, έχει το μοναδικό interface επικοινωνίας, με τις δύο άψογα ενσωματωμένες οθόνες αφής στο κέντρο του ταμπλό. Και οι δύο έχουν τόσο ακουστική ανάδραση όσο και αφής, ενώ η οθόνη 8,8 ιντσών (βασικός εξοπλισμός) ή 10,1 ιντσών (προαιρετικός εξοπλισμός) που είναι πιο ψηλά τοποθετημένη, αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του. MMI, του εξαιρετικού συστήματος infotainment της Audi με το πολύ έξυπνο μενού και τη λειτουργία που παραπέμπει σε smartphone. Και μια ο λόγος για smartphones που χρησιμοποιούν οι πάντες, συνδέονται χωρίς κανένα πρόβλημα, μιας και υπάρχουν όλες οι διαθέσιμες τεχνολογίες για αυτόν το σκοπό.

Από την κάτω οθόνη των 8,6 ιντσών, που περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμόελέγχεται το σύστημα κλιματισμού καθώς και όλες οι λειτουργίες άνεσης και εξυπηρέτησης, ενώ από αυτήν γίνεται και η εισαγωγή κειμένου για τυχόν αναζήτηση. Η εικόνα ολοκληρώνεται από τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων Audi Virtual cockpit των 12,3 ιντσών που διατίθεται προαιρετικά και αποτελεί βασικό στοιχείο του MMI navigation plus. Προαιρετικά επίσης διατίθεται η μονάδα μετάδοσης δεδομένων LTE υψηλών ταχυτήτων, καθώς και η δυνατότητας χρήσης WiFi hot spot. Ενδεικτικό για το υψηλότατο επίπεδο των συστημάτων του νέου Audi A7 Sportback είναι η τεχνητή νοημοσύνη του κορυφαίου συστήματος πλοήγησής του, που «μαθαίνει» τις διαδρομές που ακολουθεί ο οδηγός.

Παράλληλα το Α7 Sportback αναγνωρίζει ποιος είναι ο οδηγός του -υπάρχει η δυνατότητα προγραμματισμού μέχρι και 7 διαφορετικών προφίλ- από το κλειδί που χρησιμοποιείται και υιοθετεί άμεσα τις δικές του προτιμήσεις. Οι παράμετροι που μπορούν να ρυθμιστούν φτάνουν τις 400, υπάρχει η δυνατότητα αντικατάστασης της λειτουργίας του κλειδιού από smartphone με λειτουργία NFC, ενώ εντυπωσιακό είναι και ένα άλλο νούμερο: τα 39 συνολικά συστήματα υποβοήθησης με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί το πολυτελές Gran Turismo. Σε αυτά θα περιλαμβάνονται στο μέλλον και τα ParkPilot και GaragePilot -για εξωτερικούς και κλειστούς χώρους στάθμευσης αντίστοιχα- που επιτρέπουν στον οδηγό να αποβιβαστεί και να παρακολουθεί την όλη διαδικασία παρκαρίσματος μέσα από την εφαρμογή myAudi app στο smartphone του.

Όλα τα συστήματα υποβοήθησης είναι κατανεμημένα σε τρία διαφορετικά «πακέτα», ενώ ενδιαφέρον είναι πως υπάρχει πλήρες σετ αισθητήρων, μεταξύ αυτών και Laser scanner, καθώς και μια κεντρική μονάδα ελέγχου -ονομάζεται zFAS- όλων των συστημάτων υποβοήθησης που συλλέγει συνεχώς και αξιολογεί τα δεδομένα από όλους τους αισθητήρες.

Φυσικά ένα κορυφαίο Gran Turismo σαν το Audi A7 πρέπει να έχει και σπορτίφ οδική συμπεριφορά και να παρέχει κορυφαίο επίπεδο άνεσης. Το εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο αποτελεί την ιδανική βάση, ενώ πέρα από τη στάνταρ ανάρτηση υπάρχουν άλλες τρεις επιλογές: η σπορ με μικρότερη κατά 10 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος, μια διάταξη με έλεγχο των αμορτισέρ (suspension with damper control), καθώς και η κορυφαία ενεργή πνευματική ανάρτηση. Για τις δύο τελευταίες αναρτήσεις υπάρχει και το ECP (electronic chassis platform), ένα ηλεκτρονικό σύστημα συνεχούς ελέγχου προκειμένου να επιλέγονται αυτές οι ρυθμίσεις που εξασφαλίζουν τον καλύτερο συνδυασμό άνεσης και δυναμικών χαρακτηριστικών.

Τα τελευταία γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακά με την προαιρετική ενεργητική τετραδιεύθυνση. Σε ταχύτητες μέχρι και 60 χλμ./ ώρα οι πίσω τροχοί στρέφονται στην αντίθετη κατεύθυνση σε σχέση με τους εμπρός, γεγονός που καθιστά το Α7 εξαιρετικά ευέλικτο, ειδικά μέσα στην πόλη. Πάνω από τα 60 χλμ./ ώρα η διεύθυνσης στροφής όλων των τροχών είναι η ίδια με αποτέλεσμα την ακόμα πιο μεγάλη σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες με τις οποίες έχει τη δυνατότητα να κινηθεί το κορυφαίο Gran Turismo.

Ταχύτητες που και με τους δύο κινητήρες που είναι ήδη διαθέσιμοι στο Α7 μπορούν να φτάσουν μέχρι και τα 250 χλμ./ ώρα. Και τα δύο σύνολα, βενζίνης και πετρελαίου είναι V6 3.000 κυβικών και το ιδιαίτερο στοιχείο τους, που αποδεικνύει την τεχνολογική πρωτοπορία της Audi και σε αυτόν τον τομέα, είναι το ήπιο υβριδικό σύστημά τους (mild hybrid). Το εξελιγμένο αυτό σύστημα αποτελείται από ένα κύριο ηλεκτρικό κύκλωμα 48V, από μια υβριδική μονάδα μίζας/ γεννήτριας (BAS) συνδεδεμένη με το στρόφαλο και από μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Κατά την επιβράδυνση το σύστημα ανακτά ισχύ μέχρι και 12 kW, ενώ αν πάρει ο οδηγός το πόδι του από τα γκάζι από τα 55 έως τα 160 χλμ./ ώρα το Α7 έχει τη δυνατότητα να κινείται με σβηστό τον κινητήρα για μέχρι και 40 δεύτερα. Άξιο λόγου είναι πως το ηλεκτρικό κύκλωμα των 48V επιτρέπει τη λειτουργία start stop από τα 22 χλμ./ ώρα, ενώ είναι συνδεδεμένο και με την κάμερα του αυτοκινήτου. Με τον τρόπο αυτό αυξάνεται η άνεση καθώς μόλις η κάμερα αναγνωρίσει την κίνηση του εμπρός αυτοκινήτου ο κινητήρας παίρνει μπροστά ακόμα και αν ο οδηγός πατά το φρένο.

Σύμφωνα με τη νέα ονοματολογία που έχει υιοθετήσει η Audi η διαθέσιμη έκδοση βενζίνης του Α7 ονομάζεται 55 TFSI (3.0 TFSI) και ο ολοκαίνουργος V6 της των 3.000 κυβικών αποδίδει 340 ίππους, εξασφαλίζει ένα 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 5,3 δεύτερα και έχει να επιδείξει μια μέση κατανάλωση από 6,9 για κάθε 100 χιλιόμετρα. Η έκδοση diesel είναι η 50 TDI (3.0 TDI), με 286 ίππους, 0-100 χλμ./ ώρα σε 5,7 δεύτερα, και μέση κατανάλωση 5,6 για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Και οι δύο κινητήρες συνδυάζονται με τετρακίνηση quattro και με αυτόματα κιβώτια - 7 σχέσεων S tronic για το 55 TFSI και tiptronic 8 σχέσεων για το 50 TDI- ενώ στην πορεία η γκάμα θα εμπλουτιστεί και με άλλες εκδόσεις κινητήρων, μεταξύ αυτών και τετρακύλινδρες, επίσης mild hybrid.

Οι τιμές του νέου A7 Sportback ξεκινούν από τις 88.100 ευρώ για το 50 TDI και από τις 91.600 ευρώ για το 55 TFSI.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

× Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση αυτού του ιστότοπου, αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης