ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η επιτυχημένη Mercedes C-Class ανανεώνεται, «εξ-ηλεκτρίζεται» και κατεβαίνει στα 1.500 κυβικά

Η επιτυχημένη Mercedes C-Class ανανεώνεται, «εξ-ηλεκτρίζεται» και κατεβαίνει στα 1.500 κυβικά

Μετά από σχεδόν 5 χρόνια και υψηλές πωλήσεις -μια στις πέντε Mercedes που πωλούνται παγκοσμίως είναι μια έκδοση της C-Class- η γερμανική εταιρεία προχωρά στην ανανέωση του πλέον επιτυχημένου σύγχρονου μοντέλου της. Μάλιστα δεν περιορίστηκε στις συνηθισμένες επεμβάσεις ενός facelift στο μέσο του κύκλου ζωής ενός μοντέλου, με επιδερμικές αλλαγές, προσθήκη επιπλέον χρωμάτων για το αμάξωμα και βελτίωση του εσωτερικού. Αντίθετα και σύμφωνα με τους υπεύθυνους της μάρκας έχουν αλλάξει συνολικά περί τα 6.500 στοιχεία της.

Πολλά από αυτά πιστώνονται στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό της, ενώ είναι σαφές πως ο στόχος της Mercedes ήταν η αναβάθμιση της εικόνας των μεσαίων μοντέλων της. Και αυτό γιατί η C-Class και στην πιο πρόσφατη εκδοχή της θα διατίθεται και πάλι με τέσσερα διαφορετικά αμαξώματα (λιμουζίνα, στέισον, κουπέ και κάμπριο).

Και τα τέσσερα ανανεώθηκαν και όπως είπαμε αναβαθμίστηκαν, με κάθε ένα από τα διαθέσιμα επίπεδα εξοπλισμού και στυλ εμφάνισης (βασικό, Avantgarde, Exclusive και AMG Line) να έχει πλέον πιο διακριτή και πιο έντονη προσωπικότητα. Για παράδειγμα η μάσκα της Exclusive μοιάζει πλέον πολύ περισσότερο με αυτήν της κορυφαίας S-Class, ενώ οι εξτρά προβολείς LED (οι High Performance είναι στάνταρ στα κουπέ και κάμπριο, οι MULTIBEAM παντού χρεώνονται επιπλέον) συμβάλλουν στη δημιουργία μιας ακόμα πιο μοντέρνας εικόνας.

Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό, όπου η βασική αλλαγή είναι ο ψηφιακός και προγραμματιζόμενος πίνακας οργάνων και η καινούργια οθόνη των 10,25 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Και τα δύο στοιχεία ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό και παρουσία τους η C-Class πραγματικά αποκτά μια άλλη, εμφανώς πιο high tech και πολυτελή διάσταση. High tech είναι και το καινούργιο τιμόνι με τα πολλά πλήκτρα, δύο από τα οποία είναι και αφής.

Φυσικά για να μάθει κανείς και να αξιοποιήσει τη λειτουργία όλων αυτών απαιτείται κάποια εξοικείωση, ενώ από κει και πέρα και όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones υπάρχουν και τα πάντα από τα διαθέσιμα συστήματα υποβοήθησης. Αυτού της ημι-αυτόνομης οδήγησης συμπεριλαμβανομένου, ενώ όπως διαπιστώσαμε εδώ, στα πλαίσια και της εξέλιξης ,λειτουργεί ακόμα καλύτερα σε σχέση με την E-Class.

MERCEDES C 200 10a

Ο πίνακας οργάνων μπορεί να είναι πλέον και ψηφιακός, ενώ η κεντρική οθόνη μπορεί να έχει μέγεθος μέχρι και 10,25 ίντσες. Πηγή: Mercedes

Στους χώρους δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση, ούτε για τους επιβάτες αλλά ούτε και για τις αποσκευές, ενώ μια ακόμα ένδειξη για την προσπάθεια αναβάθμισης της ανανεωμένης C-Class είναι πως για πρώτη φορά και ως μοναδικό μοντέλο της κατηγορίας είναι διαθέσιμη (προαιρετικά) και με πνευματική ανάρτηση.

Πάντως και η στάνταρ ανάρτηση έχει ρυθμιζόμενα χαρακτηριστικά απόσβεσης, ενώ διαθέσιμες είναι και οι πιο σπορ ρυθμίσεις, που τονίζουν το δυναμικό χαρακτήρα χωρίς να επηρεάζουν την άνεση. Τουλάχιστον στους δρόμους γύρω από το Λουξεμβούργο που την οδηγήσαμε και όπου η ανανεωμένη C-Class έδειξε τον ακόμα πιο έντονο χαρακτήρα λιμουζίνας της στην τετράθυρη (και στη στέισον_ εκδοχή της. Τα έτσι και αλλιώς πιο ιδιαίτερα κουπέ και κάμπριο ενισχύθηκαν με τη σειρά τους και άλλο.

Στη γκάμα των κινητήρων η σημαντική αλλαγή είναι η προσθήκη του νέου diesel των 1.600 κυβικών των C 180 d (122 ίπποι, προς το παρόν αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων) και C 200 d (160 ίπποι) και η ακόμα πιο σημαντική αυτή του νέου τετρακύλινδρου ήπιου υβριδικού (mild hybrid) συνόλου με το ηλεκτρικό κύκλωμα των 48 Volt.

Ο τετρακύλινδρος αυτός είναι διαθέσιμος στα 1.500 και στα 2.000 κυβικά με 184 και 256 ίππους αντίστοιχα, έχει όπως είπαμε ήπιο υβριδικό σύστημα μίζας γεννήτριας με ιμάντα που στην επιτάχυνση υποβοηθά τον θερμικό turbo κινητήρα με 10 kW (13,6 ίππους) και 150 Nm ροπής. Αντίστοιχα κατά το φρενάρισμα μπορεί να ανακτά μέχρι και 12 kW, τα οποία αποθηκεύονται σε μια δεύτερη μπαταρία.

MERCEDES C CLASS 1a

Η ανανεωμένη C-Class θα είναι και πάλι διαθέσιμη με τέσσερα διαφορετικά αμαξώματα. Πηγή: Mercedes

Στο δρόμο το σύνολο των 1.500 κυβικών της C 200 λειτουργεί με τρόπο τέτοιο που δεν επιτρέπει στον οδηγό να αντιληφθεί την ενεργοποίηση ή όχι του υβριδικού συστήματος. Αυτό που καταλαβαίνει είναι ο πιο ομαλή λειτουργία και η αμεσότερη απόκριση του συστήματος start stop. Ανάλογα συμπεριφέρεται και ο μεγαλύτερος δίλιτρος της C 300 που βέβαια κινεί πιο εύκολα και γρήγορα το αμάξωμα των σχεδόν 1.600 κιλών.

Η βάση της γκάμας θα παραμείνουν οι C 160 και C 180 των 1.600 κυβικών και των 129 και 156 ίππων, ενώ η δεύτερη τη τάξει κορυφαία έκδοση, η AMG C 43 έχει γίνει ακόμα πιο δυνατή (390 ίπποι) και γρήγορη (0-100 χλμ./ ώρα σε 4,7 δεύτερα για τη λιμουζίνα). Στην κάμπριο πέρα από τις επιδόσεις και τη «γεμάτη» απόκριση του bi-turbo V6 των 3.000 κυβικών εκτιμά κανείς, όπως διαπιστώσαμε και τον εξαιρετικό της ήχο. Ειδικά με την οροφή κατεβασμένη, διαδικασία που γίνεται και εν κινήσει με ταχύτητα έως και 50 χλμ./ ώρα και διαρκεί 20 δεύτερα.

Οι ανανεωμένες Mercedes C-Class θα είναι διαθέσιμες από τον Ιούλιο σε τιμές που ξεκινούν από τις 31.435 ευρώ για τη λιμουζίνα και από τις 36.965 ευρώ για το στέισον (C 160). Η πιο ιδιαίτερη κουπέ (C 180) κοστολογείται από 37.595 ευρώ και η κάμπριο C 200 με τον νέο κινητήρα των 1.497 κυβικών με το ήπιο υβριδικό σύστημα και τους 184 ίππους από 52.950 ευρώ. Η αντίστοιχη C 200 σεντάν κοστολογείται από 39.510 ευρώ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ