Οι BMW με τον κωδικό Μ έχουν έναν ξεκάθαρο και σαφή προσανατολισμό στον έντονο σπορ χαρακτήρα, στις επιδόσεις και στο μεγαλύτερο δυνατό fun to drive. Με βάση αυτή τη λογική προέκυψαν ως μοντέλα παραγωγής πριν από περίπου μια 20ετία, αυτή τη λογική ακολουθούν μέχρι και σήμερα, που είναι από τα πλέον αναγνωρίσιμα ειδικά σήματα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σήμερα η M GmbΗ έχει στη γκάμα της τη Μ2, τη Μ4 – η παραγωγή της M3 που στην ουσία συνέβαλε τα  μέγιστα στη δημιουργία του μύθου Μ διακόπηκε λόγω των νέων προδιαγραφών WLTP- και βέβαια την κορυφαία M5. Που παρουσιάστηκε πρόσφατα στην τελευταία, πανίσχυρη γενιά της με 600 ίππους και για πρώτη φορά στην ιστορία της και με τετρακίνηση (Μ xDrive) ειδικά εξελιγμένη για την περίσταση και σε συνδυασμό με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό.

Η M5 είναι ο βασιλιάς της σπέσιαλ γκάμας της BMW όχι μόνο σε ότι αφορά την απόδοση του V8 της των 4.400 κυβικών με τα διπλά turbo αλλά και στην παραμετροποίηση, μιας και ο οδηγός της μπορείς την ουσία να προσαρμόσει τα πάντα στα προσωπικά του γούστα και στην εκάστοτε διάθεσή του. Ανάλογες δυνατότητες αλλά μικρότερης κλίμακας υπάρχουν και στη M4, ενώ η M2, η εισαγωγική πρακτικά έκδοση είναι πιο κοντά στο παραδοσιακό σπορ μοντέλο.

Κοινό χαρακτηριστικό και των τριών, πέρα από τις υψηλές αποδόσεις και επιδόσεις, η απρόσκοπτη καθημερινή χρήση, η απολαυστική σπορ οδήγηση σε δημόσιους δρόμους ειδικά με αλλεπάλληλες στροφές και φυσικά η οδήγηση σε πίστα.

Σε πίστα όπως η πολύ καλή των Σερρών, όπου είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε και τα τρία ειδικά μοντέλα της εταιρείας του Μονάχου, που ναι μεν όπως είπαμε έχουν κοινά χαρακτηριστικά γνωρίσματα αλλά έχουν και διαφορές. Οι οποίες προκύπτουν, πέρα από τις τεχνικές και τεχνολογικές διαφοροποιήσεις τους και από το κοινό στο οποίο απευθύνονται.

Η πιο μικρή της γκάμας, η M2 με τον εξακύλνδρο turbo των 3.000 κυβικών και των 370 ίππων είναι, όπως προαναφέραμε, αυτή που βρίσκεται πιο κοντά στο αρχέτυπο των σπορ μοντέλων. Γρήγορη και άμεση, είναι λόγω μικρότερου μεταξονίου και η πιο «νευρική». Αυτή που σε πληροφορεί συνεχώς για την πρόσφυση που έχει ή δεν έχει ο πίσω άξονάς της μέχρι να επέμβουν τα ηλεκτρονικά. Επίσης είναι και αυτή που θα επιτρέψει στον οδηγό με κάποια (σημαντική) εμπειρία να αξιοποιήσει τις πιο μαζεμένες εξωτερικές της διαστάσεις σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη αμεσότητά της για να εκμεταλλευτεί όλο το πλάτος της πίστας. Αφενός για να την τοποθετήσει όσο πιο κοντά μπορεί στις ιδανικές γραμμές και να κυνηγήσει την επίτευξη του καλύτερου δυνατού χρόνου σε σχέση πάντα με τις δικές του ικανότητες και αφετέρου να τη δει σε λιγότερο clean συνθήκες.

Η M4 από την πλευρά της, λόγω του μεγαλύτερου μεταξονίου της, είναι πιο σταθερή, με μεγαλύτερη αδράνεια και εμπνέει ακόμα περισσότερη εμπιστοσύνη. Είναι πολύ πιο ευθύβολη από το μικρό μοντέλο και έχει δυνατότητες παραμετροποίησης. Το εντυπωσιακό είναι πως ακόμα και με τη ρύθμιση Comfort και με το αυτόματό της κιβώτιο στη θέση D μέσα στην πίστα των Σερρών ήταν γνήσια σπορ και εξαιρετικά προοδευτική. Με την επιλογή Sport γίνεται σαφώς πιο άμεση και ακόμα πιο ακριβής σε ότι αφορά την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσής της.

Το στοιχείο όμως που εντυπωσιάζει -η δική μου επιλογή είναι ξεκάθαρα η M4- είναι η απόδοση του κινητήρα της. Και αυτός είναι τρίλιτρος, εξακύλινδρος σε σειρά αλλά με δύο turbo και 430 ίππους, με εξαιρετική απόκριση που επιτρέπει στον οδηγό να εκμεταλλευθεί και την πιο μικρή ευθεία μιας σχετικά σφιχτής πίστας όπως είναι αυτή των Σερρών.

BMW M SERRES 2a

H M5 είναι η πιο πρόσφατη και πιο εντυπωσιακή προσθήκη στη γκάμα των μοντέλων Μ της BMW. Με 600 ίππους και για πρώτη φορά στην ιστορία της με τετρακίνηση. Πηγή: Γιώργος Καραγιωργάκης

Η M4 μαζεύει πολύ γρήγορα πολλά χλμ./ ώρα, ενώ τα πολύ καλά της φρένα εξασφαλίζουν πως μπορείς να επιβραδύνεις όσο πιο αργά σε παίρνει για να στρίψεις με ασφάλεια και στην έξοδο να αρχίσεις πάλι να επιταχύνεις με φουλ γκάζι.

Σε αυτήν την διαδικασία και ακόμα πιο πολύ στον τρόπο με τον οποίο επιταχύνει στην ευθεία ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η M5. Οι 600 ίπποι του V8 της είναι συγκλονιστική ισχύς, που την τοποθετεί όχι μόνο μεταξύ των κορυφαίων σπορ σεντάν αλλά και στη συνομοταξία των σούπερ σπορ μοντέλων. Και ας φτάνει το μήκος της τα 5,0 μέτρα και το βάρος της τους 2 τόνους.

Αυτά πιστώνονται στις ικανότητες των μηχανικών του τμήματος Μ της BMW, μιας και η M5 είναι ταυτόχρονα και μια εξαιρετική business λιμουζίνα, που έχει τη δυνατότητα να καλύψει ιδιαίτερα γρήγορα πολλά χιλιόμετρα παρέχοντας άνεση στους επιβάτες της και ευχαρίστηση στον οδηγό της. Σε πίστες πάντως με χάραξη όπως αυτή των Σερρών δείχνει σαφώς πως ασφυκτιά και πως θα ήθελε πιο μεγάλες ευθείες για να ξεδιπλώσει πλήρως τις δυνατότητες της.

Η BMW Μ5 κοστίζει από 174.900 ευρώ, η M4 ξεκινά από 125.810 ευρώ, ενώ η M2 από 78.480 ευρώ. Η τελευταία από το Σεπτέμβριο και μετά θα είναι διαθέσιμη μόνο ως Competition, με τον κινητήρα που κινεί και τη M4, που για την περίσταση θα αποδίδει 410 ίππους.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!