ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Η πιο λαϊκή Ferrari, η πολύ όμορφη Dino, έκλεισε τα 50

Η πιο λαϊκή Ferrari, η πολύ όμορφη Dino, έκλεισε τα 50

Αν ψάχνει κανείς να βρει την πιο ιδιαίτερη Ferrari υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να καταλήξει στην πιο ταπεινή και λαϊκή, που όμως είναι και από τις πιο όμορφες διαχρονικά.

Ο λόγος για τη θρυλική Dino, που ουσιαστικά αποτελούσε μια υπο- μάρκα, καθώς ποτέ επίσημα δεν έφερε το όνομα της θρυλικής ιταλικής εταιρεία. Απλά ονομαζόταν Dino. Η συγκεκριμένη επωνυμία έχει και έντονη συναισθηματική φόρτιση, ειδικά για τον ιδρυτή της εταιρείας Enzo Ferrari, μια και ήταν το όνομα του γιού του Alfredo «Dino» Ferrari, ο οποίος έχασε τη ζωή του σε ηλικία μόλις 24 ετών.

Ο Dino Ferrari είναι υπεύθυνος για τον κινητήρα της, που σε αντίθεση με ότι περιμένει κανείς από μια Ferrari δεν είναι ούτε δωδεκακύλινδρος ούτε οχτακύλινδρος αλλά ένας ταπεινός V6, αρχικά μόλις 2.000 κυβικών. Ο οποίος μάλιστα ήταν τοποθετημένος στο κέντρο, αποτελώντας τον προπομπό των αντίστοιχων μοντέλων που έφεραν και επίσημα το όνομα της ιταλικής εταιρείας.

Η Dino, ξεκίνησε ως 206 GT (1968-69, κατασκευάστηκε σε 152 μονάδες) με 2.000 κυβικά και 165 ίππους και συνέχισε ως Dino 246 GT & GTS (1969-74, παραγωγή 3.761 μονάδες) με μεγαλύτερο κινητήρα 2.419 κυβικών και 195 ίππων. Ενδιαφέρον έχει ότι η 206 είχε αμάξωμα κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ενώ η 246 που τη διαδέχθηκε συμβατικό, από ατσάλι.

Η τελευταία Dino ήταν η 308 GT4 (1973-80, παραγωγή 2.826 μονάδες), που ναι μεν είχε προκύψει από τις 206 και 246 αλλά είχε διαφορετικό design με υπογραφή Pininfarina. Η 308 ήταν ταυτόχρονα και η πρώτη Ferrari παραγωγής με κινητήρα V8.

Για τα 50 χρόνια της Dino 150 ιδιοκτήτες της συγκεντρώθηκαν στην πίστα της Ferrari, το Maranello, συμμετέχοντας σε μια πολύ όμορφη γιορτή, ενώ εδώ και αρκετά χρόνια ακούγονται φήμες για μια νέα Dino που θα αποτελέσει και πάλι ένα εισαγωγικό μοντέλο.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ