ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Τα λάθη που κάνουμε όλοι στη χρήση του κλιματισμού στο αυτοκίνητό μας

Τα λάθη που κάνουμε όλοι στη χρήση του κλιματισμού στο αυτοκίνητό μας

Είμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού, όσοι δεν έχουν φύγει για τις καλοκαιρινές διακοπές τους ετοιμάζονται να το κάνουν. Πολλοί θα μετακινηθούν με τα αυτοκίνητά τους, θα καλύψουν από αρκετά έως πολλά χιλιόμετρα, θα πάνε σε προσβάσιμες ή λιγότερο προσβάσιμες παραλίες, θα τα παρκάρουν στη σκιά ή στον ήλιο.

Το βέβαιο είναι πως θα εκτιμήσουν, περισσότερο από κάθε άλλη φορά, τον κλιματισμό του αυτοκινήτου τους, ενώ για να υπάρχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα το αιρ- κοντίσιον, όπως έχει καθιερωθεί να αποκαλείται, πρέπει να χρησιμοποιείται σωστά. Κάτι που στην πράξη δεν γίνεται πάντα, για να μην πούμε ποτέ. Ποια είναι όμως τα πιο σημαντικά λάθη ή παραλείψεις σε σχέση με τον κλιματισμό του αυτοκινήτου μας;

Πρώτο και καλύτερο όταν μπαίνουμε μέσα στο αυτοκίνητο να ανοίγουμε απευθείας τον κλιματισμό και μάλιστα με τον ανεμιστήρα στο φουλ. Το καλοκαίρι ένα αυτοκίνητο που είναι σταθμευμένο για κάποια ώρα στον ήλιο φτάνει στο εσωτερικό του πολύ εύκολα τους 60 βαθμούς Κελσίου. Αν λοιπόν μπείτε απευθείας μέσα και κάνετε όσα είπαμε παραπάνω θα συνεχίσετε να ιδρώνετε και να μην άνετα για αρκετή ώρα. Το σωστό είναι να ανοίξετε τις πόρτες και να κατεβάσετε τα παράθυρα για τουλάχιστον ένα λεπτό πριν ενεργοποιήσετε τον κλιματισμό. Με τον τρόπο αυτά απεγκλωβίζεται ο ζεστός αέρας από το εσωτερικό, το οποίο αερίζεται και μειώνεται, με φυσικό τρόπο, η θερμοκρασία του. Στη συνέχεια μπορείτε να μπείτε, να κλείσετε πόρτες και παράθυρα, να ανάψετε τον κλιματισμό και σε λιγότερο από μισή ώρα η θερμοκρασία θα έχει πέσει στους 25 βαθμούς Κελσίου.

Πολλοί έχουν συνεχώς ενεργοποιημένη τη λειτουργία ανακύκλωσης του αέρα, για πιο άμεσα αποτελέσματα. Η σωστή όμως κίνηση είναι να επιλέξουμε την αυτόματη λειτουργία -αν ο κλιματισμός του αυτοκινήτου μας έχει αυτήν τη δυνατότητα- προκειμένου το σύστημα να λειτουργεί ανά πάσα στιγμή με τον πιο αποδοτικό τρόπο. Το ίδιο πρέπει να κάνουμε και τα πρωϊνά εκείνα που η θερμοκρασία είναι σχετικά χαμηλή και η υγρασία στα ύψη, προκειμένου να δημιουργηθεί γρήγορα μια ευχάριστη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Σημαντικό στοιχείο και κάτι που οι περισσότεροι αγνοούν είναι το ότι πόση δροσιά νοιώθει κανείς στο εσωτερικό του αυτοκινήτου εξαρτάται λιγότερο από την επιθυμητή θερμοκρασία που έχει επιλεγεί στο σύστημα κλιματισμού και περισσότερο από την ροή του αέρα. Δηλαδή από τη ρύθμιση των αεραγωγών, οι οποίοι πρέπει να κατευθύνουν τον κρύο αέρα προς τα πάνω και όχι προς τα πρόσωπα όσων κάθονται μπροστά. Αν ο αέρας πηγαίνει προς την οροφή τότε το εσωτερικό του αυτοκινήτου θα αποκτήσει γρήγορα μια ενιαία, σχετικά χαμηλή θερμοκρασία και όλοι οι επιβαίνοντες θα νοιώθουν εξίσου άνετα.

Επίσης κάτι που κάνουν οι περισσότεροι είναι να ρυθμίζουν πολύ χαμηλά την επιθυμητή θερμοκρασία, παρόλο που το σύστημα δεν έχει τη δυνατότητα αν η εξωτερική θερμοκρασία είναι π.χ. 38 βαθμοί να μειώσει αυτή του εσωτερικού π.χ. στους 21. Το μόνο που θα καταφέρει κανείς είναι να αναγκάζει τον κλιματισμό να λειτουργεί συνεχώς με αρνητική επίδραση στην κατανάλωση.

Αυτό που καλό είναι να έχει κανείς υπόψη του είναι πως το σύστημα κλιματισμού απορροφά κάποια ισχύ από τον κινητήρα, π.χ. από 2 με 3 ίππους. Το κακό είναι μικρό αν ο κινητήρας λειτουργεί στις μεσαίες στροφές με το αυτοκίνητο εν κινήσει. Στο ρελαντί όμως και όταν πάει να ξεκινήσει σε ανηφόρα υπάρχει θέμα, που λύνεται κλείνοντας για λίγο τον κλιματισμό.

Τέλος για την αποτελεσματική και οικονομική λειτουργία του συστήματος κλιματισμού καθοριστική είναι και η τακτική συντήρησή του.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ