Αυτοκίνητο: To ηλεκτρικό super car Audi PB18 φτάνει τα 100 χλμ./ ώρα σε λιγότερα από 2 δεύτερα
Το πιο επιτυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο της Audi στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων αντοχής LMP1, που καθιέρωσε τη γερμανική εταιρεία ως πολυνίκη στις θρυλικές 24 Ώρες του Le Mans, είναι το R18 e-tron.
To συγκεκριμένο υβριδικό αγωνιστικό λοιπόν έδωσε μέρος της ονομασίας του στο καινούργιο ηλεκτρικό υπερ- αυτοκίνητο που παρουσίασε η Audi, το PB18 e-tron, όπου το PB είναι για το Pebble Beach, όπου έγινε και η επίσημη αποκάλυψή του.
Η σχεδίασή του έγινε μερικά χιλιόμετρα παραδίπλα, στο καινούργιο στούντιο της μάρκας στο Malibu της Καλιφόρνια και το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εντυπωσιακό. Κι αυτό γιατί το PB18 e-tron έχει πράγματι έναν αέρα αγωνιστικού παρόλο που προορίζεται, θεωρητικά τουλάχιστον, για δημόσιους δρόμους.
Ο αγωνιστικός αέρας συνεχίζεται και στο εσωτερικό του, καθώς ο οδηγός του κάθεται στο κέντρο. Επειδή όμως η συγκεκριμένη διάταξη είναι ιδιαίτερα δεσμευτική εύκολα, ο ίδιος ο οδηγός του, μπορεί να το μετατρέψει σε διθέσιο, μετακινώντας τη θέση του προς τα αριστερά. Αν στο σημείο αυτό αναρωτιέστε εύλογα από πού προκύπτει το κάθισμα του συνοδηγού η απάντηση είναι από μια ειδική θέση αποθήκευσης. Μαζί με τη ζώνη ασφαλείας του.
Ταυτόχρονα, χάρη στην κατάλληλη τοποθέτηση των μπαταριών του που είναι καινούργιου τύπου (solid state) η κατανομή βάρους στο PB18 e-tron είναι ανάλογη με αυτή ενός κλασικού σούπερ σπορ μοντέλου με τον κινητήρα στο κέντρο. Ενδιαφέρον είναι πως χάρη στις μπαταρίες νέας τεχνολογίας και την εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων και πολυσυνθετικών υλικών το βάρος του μήκους 4,53 μέτρων super car (πλάτος 2,0 μέτρα και ύψος μόλις 1,15) έχει συγκρατηθεί στα 1.500 κιλά.
Οι κινητήρες συνολικά είναι τρεις, ένας για τον εμπρός άξονα με απόδοση 150 kW και από ένας για κάθε πίσω τροχό, με συνδυαστική απόδοση 350 kW. H συνολική ισχύς φτάνει υπό κανονικές συνθήκες τα 500 kW (680 ίπποι) και για περιορισμένο χρόνο, σε κατάσταση boosting, τα 570 kW (775 PS), ενώ η αντίστοιχη ροπή είναι 830 Nm. Όσο για τις επιδόσεις η Audi ανακοινώνει πως για το 0-100 χλμ./ ώρα απαιτούνται λιγότερα από 2,0 δεύτερα -τιμή απλά εκπληκτική.
Η αυτονομία σύμφωνα με τον κύκλο WLTP που εξασφαλίζει η συστοιχία συσσωρευτών των 95 kWh φτάνει τα 500 χιλιόμετρα, ενώ η φόρτισή της, εφόσον γίνεται στα 800 Volt όπως έχει σχεδιαστεί -υπάρχει και η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης- διαρκεί μόλις ένα τέταρτο.