Η Volvo θέλει το 360c να αποτελεί εναλλακτική λύση στα σύντομα αεροπορικά ταξίδια
Οι σύντομες αεροπορικές πτήσεις, οι οποίες καλύπτουν αποστάσεις μέχρι και 300 χιλιομέτρων περίπου, αποτελούν έναν κλάδο των μεταφορών με ετήσιο τζίρο πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ. Και φυσικά πολλοί εντοπίζουν σε αυτές μια μεγάλη ευκαιρία για την παροχή εναλλακτικών λύσεων μετακίνησης.
Αυτό το βλέπει και η Volvo και έτσι παρουσίασε το πρωτότυπο 360c, με το οποίο θεωρεί πως ταξίδια αυτού του τύπου θα ολοκληρώνονται πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με το αεροπλάνο, αν για το τελευταίο συνυπολογιστεί όλος ο χρόνος που απαιτείται. Για την προσέλευση στο αεροδρόμιο, ενδεχόμενα τη στάθμευση του αυτοκινήτου, τους ελέγχους ασφαλείας, την πτήση αυτή καθαυτή κ.λπ. Αντίθετα με το πρωτότυπό της η μετακίνηση θα είναι από πόρτα σε πόρτα, ενώ ο ταξιδιώτης δεν θα εμπλέκεται καθόλου στην όλη διαδικασία, μιας και το 360c θα εκμεταλλεύεται όλες τις δυνατότητες που θα παρέχει η τεχνολογία της αυτόνομης κίνησης 5ου επιπέδου.
Αυτή δηλαδή που δεν θα απαιτεί την παρουσία και τη συμμετοχή οδηγού και για αυτόν το λόγο δεν θα χρειάζεται καν τιμόνι. Γεγονός που απελευθερώνει χώρο στην καμπίνα, η οποία μπορεί να διαμορφωθεί, ανάλογα με τις ανάγκες αλλά και με την ώρα του ταξιδιού, από lounge σε υπνοδωμάτιο και από γραφείο σε play room.
Το φουτουριστικό αυτό concept car δεν θα μπορούσε παρά να είναι πλήρως ηλεκτρικό, ενώ θα μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες που θα φτάνουν μέχρι και τα 300 χλμ./ ώρα.
Φυσικά και εδώ η Volvo συνεχίζει την παράδοσή της που τη θέλει να δίνει ιδιαίτερη έμφαση σε θέματα ασφαλείας. Έτσι και καθώς τα πλήρως αυτόνομα οχήματα θα κινούνται στο δρόμο παράλληλα και ταυτόχρονα με συμβατικά αυτοκίνητα και τους οδηγούς τους, προτείνει ένα παγκόσμιο πρότυπο ασφαλείας για την επικοινωνία των αυτόνομων οχημάτων με τους άλλους χρήστες του δρόμου. Για το λόγο αυτό οι μηχανικοί ασφαλείας της εξόπλισαν το 360c με ένα σύστημα που περιλαμβάνει εξωτερικούς ήχους, χρώματα, οπτικά βοηθήματα και συνδυασμό όλων των παραπάνω, ώστε το αυτοκίνητο να επικοινωνεί τις προθέσεις του στα υπόλοιπα μέλη της κυκλοφορίας.
Επιπρόσθετα εξέτασαν πώς οι διαφορετικές θέσεις επιβατών μπορούν να επιδράσουν στην ασφάλεια. Όταν π.χ. το 360c λειτουργεί ως περιβάλλον για ύπνο, μια ειδική κουβέρτα ασφαλείας θα παίζει το ρόλο ενός μελλοντικού συστήματος που θα λειτουργεί όπως η ζώνη ασφαλείας τριών σημείων -ανακάλυψη της σουηδικής εταιρείας και αυτή- προστατεύοντας τους επιβάτες που θα μετακινούνται ξαπλωμένοι.