Περίπου 20 μέρες πριν από τα εγκαίνια της μεγάλης έκθεσης στο Παρίσι η Mercedes παρουσίασε τη νέα γενιά του μεγάλου SUV της. Tης GLE, που πριν από 21 χρόνια ως M-Class έχει ουσιαστικά δημιουργήσει την κατηγορία των πολυτελών SUV αυτής της κατηγορίας.

Σήμερα με την 4η κατά σειρά γενιά της η GLE κοιτάει μπροστά σε ότι αφορά τα ηλεκτρονικά της συστήματα και τους κινητήρες της αλλά ρίχνει και κλεφτές ματιές προς το παρελθόν της. Και αυτό γιατί εγκαταλείφθηκαν οι γωνίες και οι ακμές της προηγούμενης γενιάς και το αμάξωμά της επέστρεψε στις καμπύλες. Η χαρακτηριστική τρίτη κολώνα με την κλίση προς τα εμπρός φυσικά και διατηρήθηκε, ενώ η μάσκα είναι πλέον πιο εμφατική.

Γενικά η καινούργια GLE παρά τις σεβαστές της εξωτερικές διαστάσεις είναι πιο δυναμική, κάτι που οφείλεται στο συνδυασμό των μικρών προβόλων της με το μεγάλο μεταξόνιο. Το οποίο σε σχέση με τη προκάτοχό της έχει μεγαλώσει κατά 80 χιλιοστά, φτάνοντας συνολικά τα 2.995 χιλιοστά. Αυτό επέτρεψε στους σχεδιαστές και τους μηχανικούς της μάρκας αφενός να βελτιώσουν και άλλο τους χώρους (πορτμπαγκάζ από 825 έως 2.055 λίτρα) και αφετέρου να προσθέσουν, για πρώτη φορά, και μια τρίτη σειρά καθισμάτων. Η οποία ρυθμίζεται ηλεκτρικά (σε 6 συνολικά θέσεις), όπως ηλεκτρικά, με το πάτημα ενός διακόπτη, πέφτουν και οι πλάτες των καθισμάτων της μεσαίας σειράς.

Μεγάλες αλλαγές υπάρχουν και στον εσωτερικό διάκοσμο, μιας και ο πίνακας οργάνων είναι πλέον ψηφιακός, με δύο διαδοχικές οθόνες 12,3 ιντσών, όπως στις top λιμουζίνες της μάρκας, την Ε και την S-Class. Σε σχέση με αυτές ο σχεδιασμός διαφοροποιείται σημαντικά, κυρίως στους αεραγωγούς που εδώ δεν είναι στρογγυλοί αλλά τετραγωνισμένοι και στην ογκώδη κεντρική κονσόλα με τις χειρολαβές, προκειμένου να τονίζεται ο off road χαρακτήρας. Από κει και πέρα το MBUX, το νέο σύστημα infotainment της Mercedes, δίνει και εδώ το παρόν, εμπλουτισμένο με τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών επιλογών εμφάνισής του και με περισσότερες λειτουργίες. Κάποιες από αυτές για να διευκολύνουν την κίνηση εκτός δρόμου, ενώ ακόμα περισσότερα είναι τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Το καινούργιο μεγάλο SUV της Mercedes θα είναι διαθέσιμο αρχικά ως GLE 450, με τον καινούργιο turbo εξακύλινδρο σε σειρά των 3.000 κυβικών. Ο οποίος αποδίδει 367 ίππους και 500 Nm, ενώ υποστηρίζεται στάνταρ από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα (mild hybrid) μίζας- γεννήτριας με ιμάντα που προσθέτει 22 ίππους και 250 Nm, όταν αυτά χρειάζονται. Για τη λειτουργία του ήπιου υβριδικού συστήματος υπάρχει και ηλεκτρικό κύκλωμα 48V.

MERCEDES GLE 2019 27

Εντυπωσιακός, πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων με δύο διαδοχικές οθόνες 12,3 ινστών  και σχεδίαση -προσέξετε τους αεραγωγούς και τις χειρολαβές στην κεντρική κονσόλα- που τονίζουν τον off road χαρακτήρα. Πηγή: Mercedes

Η παρουσία του τελευταίου επιτρέπει και την παρουσία (είναι μέρος του επιπλέον εξοπλισμού) ενός ενεργού συστήματος ανάρτησης (E-ACTIVE BODY CONTROL), που μεταβάλλει την απόσβεση σε κάθε τροχό ξεχωριστά και λαμβάνει υπόψη του της διαμόρφωση του εδάφους αλλά και τη χάραξη του δρόμου. Με τον τρόπο αυτό ελαχιστοποιούνται οι κλίσεις αλλά και οι ενοχλητικές πλεύσεις του αμαξώματος.

Η GLE 450 θα είναι στάνταρ αυτόματη με κιβώτιο 9 σχέσεων -δεν θα υπάρχει και άλλη επιλογή για όλη τη γκάμα, κάτι που ισχύει και για την τετρακίνηση. Απλά στις εισαγωγικές τετρακύλινδρες εκδόσεις θα χρησιμοποιείται η στάνταρ τετρακίνηση με τη σταθερή κατανομή του 50:50 της ροπής στους δύο άξονες, ενώ για όλες τις άλλες θα υπάρχει μια καινούργια με πρακτικά ελεύθερη κατανομή της ροπής μεμονωμένα σε κάθε τροχό.

Η διάθεση της ολοκαίνουργιας Mercedes GLE, που θα κατασκευάζεται και πάλι στις ΗΠΑ και στο εργοστάσιο της Tuscaloosa στην Alabama, θα ξεκινήσει στην Ευρώπη και στην Αμερική στις αρχές του 2019, ενώ θα ακολουθήσει η Κίνα.

Διαβάστε επίσης
Δες τον κόσμο μέσα από το φακό του CNN Greece. Ακολούθησέ μας στο Instagram!